Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
881/1462 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitun käännöstoimistossa, multa kysyttiin ekana miten paljon pystyn tekemään iltaa ja vkl.ää. Vastasin että riippuu siitä miten houkuttelevia lisiä niistä maksetaan. Ei mitään lisiä!

Seuraavaksi esiteltiin taukohuo.neen mukava sohv.a. Siinä saattoi kuulemma halutessaan yöp.yä! Innokkaat kääntäjät kuulemma tekivät niin joskus säästyäkseen menemästä pitkän illan ja varhaisen aamun välillä turhan päiten kotiinsa nukkumaan.

Voisi kuvitella että nämä ovat vitsejä, mutta eivät ole.

Monet puursivat itsensä lähes he. ngiltä silkkaa typeryyttään, useammat lähtivät kun tajusivat, ettei firma arvosta hyviä kääntäjiä, vaan palkkaa mieluummin uusia innokkaita aina vähän alemmalla alkupalkalla.

Vierailija
882/1462 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyrkytti 5 euron seteliä ja pyysi hakemaan maitoa kun on tulossa asiakkaita. Sanoin, että ei vissiin lue työsopparissa, että olisin joku maidon hakija tai juoksupoika. Haki itse.

Yllä esimerkki turhimmasta tavasta hankkiutua tylsän työntekijän maineeseen.

Samalla varmistaa senkin että kun yhtään tulee aihetta, sä oot se jolle osoitetaan ovea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1462 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin flunssaan ja kävin työterveydessä. Keuhkoputken ja poskionteloiden tulehdukset, lääkkeet, saikkua ja kotilepo. Soitin töihin ja kerroin. Ensin vaati tuomaan sairaslomatodistuksen välittömästi, sitten halusi lääkkeiden nimet mitä määrätty?!? Kun en suostunut näihin pyyntöihin niin illalla töiden jälkeen seisoi meidän kotioven takana! Tuoden omia "hyviä nuhalääkkeitä" 😂😂😂 jotka olivat jotain allergialääkkeitä.

Hän ei selvästi uskonut sairauteeni ilman näkemistä.

Vierailija
884/1462 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman pomo (pienehkö perheyritys) pölähti tauolla kahvihuoneeseen ja ilmoitti, että tästä lähin rokottamattomille ei sitten makseta sairasajalta palkkaa, jos siis koronan vuoksi joutuu saikulle.

Työpaikalla ei ole ennenkään noudatettu tessiä tai työlainsäädäntöä ihan justiinsa, joten sinänsä tämä ei yllättänyt ketään. Siitä en tiedä, miten tämä sitten käytännössä toteutetaan. Varmaan pitää saikkulapun kaveriksi liittää rokotetodistus, mutta kalliiksi tällainen tulee firmalle, jos joku kettuuntunut työntekijä päättää asian riitauttaa.

Vierailija
885/1462 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on joka vuosi naurettavaa se, että työnantaja kieltäytyy maksamasta minulle työssäni tarvitsemiani kyniä, kumeja ja lehtiöitä. Ne pitää ostaa ihan itse, niitä ei voi laittaa koulun vuosimateriaalitilaukseen.

T. Opettaja

Vierailija
886/1462 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sunnuntailisää ei maksettaisi ja voisin tulla lomalta koska vaan välillä töihin apuun, sillä "kaveria ei jätetä" ;D

Vierailija
887/1462 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota selvää mihin haet töihin. kirjoitti:

Koulun "penkiltä" keltanokkana sain työpaikan yrityksestä, josta en ottanut riittävästi selvää. Oli vain hienoa, että se ensimmäinen työpaikka järjestyikin näin nopeasti. 

Sain aseman esimiehenä, josta ei ollut kokemusta. En aluksi huomannut ilmapiirissä mitään poikkeavaa, sillä opittavaa oli muutenkin aivan tarpeeksi. 

Ensimmäinen sellainen kokreettinen havainto mitä tuleman pitää oli se, että kukaan ei kiroillut koskaan. Tuntuu naurettavalta, mutta saman alan yrityksissä kesätöissä olleena ei käytetty "kirjakieltä", vaan ärräpäät lenteli ja hävyttömät vitsit oli jokapäiväisiä. 

Pian huomasin, että miltei kaikki karttoivat minua ruoka-ja kahviatauoilla. Taukotilassa oli raamattuja pöydillä. 

Kun sitten tapasin toimitusjohtajan, niin hän sanoi, että tulethan sinä illalla kokoukseen. Mihin kokoukseen? 

Kun kuulin mihin, niin tajusin, että toimitusjohtaja oletti minun olevan Jehovantodistaja. 

Änkytin siihen, että  onko se pakollista vai voinko jättää väliin.  Hän alkoi kuulustella minua ja yritti käännyttää. Eihän se nyt niin vaikeaa ole aloittaa nyt ja tule käymään, niin sitten näet millaista siellä on. 

Tuli sellainen olo, että nyt painostetaan, sillä samaan keskusteluun hiippaili kaksi muutakin henkilöä tarkoituksenaan kysellä kaikki uskonasiani ja kuinka niihin heillä on todella hyvä ja ikuisuuden kestävä ratkaisu.

Kieltäydyin sillä kertaa eikä se näyttänyt vaikuttavan mihinkään. Toimitusjohtaja suhtautui minuun mielestäni hyvin, mutta niitä muita jo uskossa olevia kohtaan hän ja muut esimiehet oli usein todella ankaria teettivät töitä minulta kysymättä. Työnjohto meni sellaiseksi, että kukaan ei tiennyt ketä pitäisi kuunnella ja kuka antaa ohjeet. 

Uskonto tuli myös muulla tavalla kuvioon, sillä monet nuorista oli aamuisin erittäin väsyneitä, koska olivat työpäivän päätteeksi olleet käännyttämässä ihmisiä. 

Jouluna haluttiin olla töissä. Minä en halunnut. Tietenkään. Tästä tuli sanomista, joten aloin hakea uutta työpaikkaa. Sellainen tulikin eteen nopeasti, koska meillä oli asiakkaana saman alan yrittäjä, jonka tunsin ennen tätäkin työpaikkaa. Hän tarjosi töitä ja totesi, että minä jo ihmettelin, kuinka sinä tuolla kestät.  

Pommi tuli sitten, kun ilmoitin, että lähden muualle töihin. Haluttiin minun miettivän vielä ja luvattiin, että uskonto ei sotke sinun työtäsi mitenkään ja sano mitä pitää muuttua, että jäät.  

Olin jo sopinut milloin aloitan toisaalla, joten peli oli selvä.

Nyt minua vaadittiin allekijoittamaan paperi, jossa lupaan etten kerro mitä onlen nähnyt tai kuullut työssäni. Olin kuullut ja nähnyt paljon sellaista mitä on lehdissäkin kirjoitettu ja minkä he ovat jyrkästi kieltäneet. Kieltäydyin allekirjoittamasta mitään. 

Vuoden verran minulle soitteli nimettömät henkilöt ja esiintyivät uhkaavasti, koska olivat kuulleet minun puhuneen heistä pahaa. Soitot loppuivat kun käännyin poliisin puoleen. 

No olipas juttu....

Eiköhän tuon vaitiolopaperin allekirjoitus perustunut ihan siihen, että et lavertele ko yrityksen asioita kilpailevalle yritykselle.

Sama. En ole juuri allekirjoittellut työsopimuksia, joissa ei tällaista olisi. Ihan normaalia työelämää. -ohis

Onko sulla tapana allekirjoittaa firman kanssa työsopimus, kun olet LÄHDÖSSÄ kyseisestä firmasta?

Vierailija
888/1462 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on joka vuosi naurettavaa se, että työnantaja kieltäytyy maksamasta minulle työssäni tarvitsemiani kyniä, kumeja ja lehtiöitä. Ne pitää ostaa ihan itse, niitä ei voi laittaa koulun vuosimateriaalitilaukseen.

T. Opettaja

Jos näin, niin kai sä vähennät ne verotuksessa?

Vierailija
889/1462 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tää muistui mieleen.

Kun Jyrki Käteinen oli pääministeri ja puhuttiin Sari Sairaanhoitajan palkankorotuksista, ja sitten saatiinkin ne.

Se oli muistaakseni 20e korkeintaan 40e.

Ja samalla leikattiin ikälisistä 2%!

En tiedä oliko koko Suomessa mutta ainakin meillä eikä siitä mitään meille kerrottu.

Itse olin sihteerinä ollut alle 10v eli ei ikälisiä joten korotus oli mulla se "hurja" noin 20-40e miinus verot mutta jotkut muut jolla ollut ikälisiä täydet sai suht samat tämän hurjan korotuksen (sarkasmia) jälkeen, joten ei mitään järkeä.

Ja tästä on saanut kuulla vuosia miten saatiin PALJON rahaa!

Vierailija
890/1462 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
891/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
892/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persepanoja bonuksina hyvästä tehdyistä töistä ☺️

Vierailija
893/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomilta töihin ehdottelu on kyllä aika törkeää. Jos on sovitut lomat, niin ne ovat silloin lomia, ei mitään päivystysaikaa, jossa työntekijä nyt vain sattuu lojumaan toimettomana ja odottamaan töihinkutsua.

Vierailija
894/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan aikaa sitten yhdessä työpaikassani pomo sanoi, että kukaan ei saa juoda kahvia pitkin päivää, koska hänellä on herkkä vatsa, eikä kestä koko päivää kestävää kahvinlipitystä. Tosi herkkä vatsa, kun ärtyy muidenkin kahvinjuonnista. Onneksi saatiin kuitenkin kotona juoda kahvia niin paljon kuin huvittaa.

Vierailija
895/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimenkuvauudistuksessa ehdotettiin, että myynnin lisäämiseksi kaikki alkavat tehdä kylmäsoittoja uudelle asiakaskunnalle!

Ei siinä mitään, mutta olin kirjanpitäjä. Ja olen sitä yhä, mutta muualla.... se oli viimeinen niitti sitä joka suuntaan venkoilevaa johtamista.

Mä menin nuorena lakimiehenä töihin pieneen asianajotoimistoon, jossa vähän ajan päästä aloittamisesta lätättiin eteen lista yrityksistä, joille olisi pitänyt alkaa kylmäsoittaa ja markkinoida tiettyjä palveluita, joita tyypillisesti teki kansainväliset yhtiöt. Mulla oli listalla n 100 yritystä, omistajalla saman verran mutta hän ei soittanut mihinkään. Lopulta antoi koeajan vikana päivänä potkut kun en saanut yhtään asiakasta. Tilanne oli tyyliä myy hiekkaa saharaan.

Vierailija
896/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotti että samalla kun käytän ylityötuntini 1:1 vapaina, päivystän ilman eri korvausta.

Taustalla 7-päiväisiä työviikkoja ja pyöreitä päiviä.

Vierailija
897/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

työvelvoite irtisanomisaikana (työnantaja irtisanoi YT:ssä uudelleen järjestelyjen takia) ja pyytää tekemään iltatöitä (jotkut käyttöönotot) ja lisäksi laittanut tekemään erään talosta just lähteneen työtehtäviä (osaa niistä) ja samalla hakee tähän tehtävään työntekijää

Vierailija
898/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotti että samalla kun käytän ylityötuntini 1:1 vapaina, päivystän ilman eri korvausta.

Taustalla 7-päiväisiä työviikkoja ja pyöreitä päiviä.

Odottakaahan vaan kun tulee,enemmän paikallista sopimista

Silloin ei kysytä vaan sanellaan. Ja YTK ei auta yhtään.

Vierailija
899/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla (kuumeisena) voi kuulemma hyvin osallistua hirvijahtiin ja vielä viikonloppuna! Ilman korvausta tietysti...

Vierailija
900/1462 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanopettaja. Olin perhelomalla, kun työnantaja kutsui 16.12. ennen koulun joululomaa kansliaan. Tarjosi vuoden palkkaa kultaisena kädenpuristuksena. Yllättäen OAJ:llä on eri näkemys perhevapaalla olevan suojasta. Palasin töihin ja hän seuraavaa luokkaa ottaessani kutsui luokseen ja sanoi, että työnkuvaani kannattaa muuttaa resurssiopettajaksi. Selityksenä, että pienet lapset ovat usein kipeitä. Että näin lapsirakasta kouluissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi