Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut

Vierailija
23.06.2021 |

Tästä oli keskustelu toisella sivulla mutta se on sen verran hiljainen paikka että keskustelu loppui lyhyeen.

Eli mitä naurettavaa työnantajasi on ehdottanut?

Esim.
Työnantajani oli aivan pokalla sitä mieltä ettei sunnuntaista tule tuplapalkkaa, että ei hevosalalla hevoset katso kelloa eivätkä tiedä mikä päivä on. Joo eivät niin mutta minä katson ja tiedän joten otin ja lähdin koko tallista

Kommentit (1462)

Vierailija
681/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin sairastunut ja siitä olin saanut sairaslomalapun. Työnantaja kysyi kuinka sairas olin ja  että "voisinko tulla vähän kevyempiin töihin"

Tämähän ei itsestään ole välttämättä kohtuutonta. Toki riippuu työstä ja sairaudesta mutta jos esim. käsi on kipeänä/kipsissä niin ettei voi tehdä työtä, niin joissain tilanteissa voi olla mahdollista että silti voi toimia esim. kouluttajana tai työnohjaajana, ja kouluttaa tuuraaja sille omalle työlle mitä et silloin pysty tekemään. Silloin voi käskeä töihin.  Kunhan sitä kipeää kättä ei tarvitse rasittaa siinä. Tapaukset aina moniulotteisia ja tarkkaan harkittavia, eikä esim. flunssassa onnistu... Ja aika harvoin käytetty keino mutta omassa työssä jossain tilanteessa vakavasti harkittu ainakin. Tarvitsee muistaakseni työterveyslääkärin lausunnon että voi tehdä ko. työtä rasittamatta sitä kipeää kohtaa...

Eli joissain tapauksissa kun olosuhteet ovat oikeat niin kyllä, voi käskeä töihin. Suurimmassa osassa tapauksista ei voi...  

Vierailija
682/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoisessa Mankkaan Supermarket Vexissä otettiin kassalla työskennelleen palkasta, jos kassasta puuttui. Itseltäni esim. kerran huijattiin 50 markkaa, kun olin vasta aloittanut ja nuori, niin palkasta lähti.

Ja työhaastattelussa kysyttiin lapsentekoaikeita.

Hieno paikka.[/quote]

Tästä olenkin kuullut paljon juttua. Oikein K-kauppiaan prototyyppi.

Vierailija
684/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut juuri vaimoni kanssa toisen lapsemme ja pomoni pyysi minua epäviralliselle illalliselle kanssaan.

Hieman epäröin aluksi, mutta vaimoni kehoituksesta suostuin. Pomoni tiesi perheeni tarvitsevan rahaa, joten hän manipuloi pyytämällä minulta yhden yön palvelusta 5000 eurosta.

Suostuin siihen ja vietin kiihkoisan yön pomoni sängyssä, jäin siitä vaimolleni kiinni ja kaiken lisäksi siitin pomoni raskaaksi ja hän piti lapsen + antoi minulle erinäisten vaiheiden jälkeen lopputilin.

Kumpaakaan naista, enkä lapsiani ole nähnyt nyt yli kahteen vuoteen. Molemmat hakivat minulle lähestymiskieltoa koska hieman "pimahdin" jossain vaiheessa ja tein huonoja valintoja noiden tapahtumien jälkeen.

685/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli työnantaja joka oli keksiny hirveyden, eikä pystytty siihen vaikuttamaan, kun kai lakitekstissä luki että työnantaja päättää koska saa sen vapaan pitää. Kyse oli lakisääteisestä tunnista silloin tällöin, ja muissa paikoissa ne sai käyttää kokonaisina tunteina ja kerätä niitä niin että sai vaikka vapaapäivän, tai jonain päivänä pari tuntia lyhyemmän päivän. Niin tuo ihminen olikin jakanut vuoden määrän työntekijää kohti, josta tuli 8 min. per päivä. Eli iltavuoroon tullessa tultiin 8 min. myöhemmin kuin tasatunti, ja aamuvuoroon piti tulla tasan, niin sitten sai lähteä 8 min. ennen tasaa. Eiks ollu nerokasta?? Ei siitä sitä iloa tai lepoa minkä muualla sai, niin tullut, vaan se meni yleensä siinä vaihtaessa työvaatteet ym. Tai hukkui bussivuorojen takia. Kyllähän sen jokainen ymmärtää, 8 min. on IHAN SAMA kuin TYHJÄ. Paitsi kerran. Olin saanut sukulaiselta lipun konserttiin, ja tiukkaa teki ehtiä ajoissa, ja kerrankin 8 min. oli tarpeen. Niin SILLOIN se pihistelijäpomo tuli syyttämään että yritän livahtaa etuajassa töistä!! Heitin naamalle sen lakisääteiset. Olin muuten ollut ihan tarkka ja oli just se 8 min. ennen tasaa kun lähdin. En jäänyt kun pyysi jatkamaan. Yritti muuten vuotta pätkätyönä ilman irtisanomisoikeutta (mulla, jos ei jaksaiskaan). En suostunut sellaiseen. Sama ihm. muuten, jos kassa heitti pennilläkään, niin syytti aina työntekijöitä varastamisesta. Eihän se nyt muuta voinut olla. Perusasenne oli sillä että kaikki työntekijät varastaa, laiskottelee ja on epärehellisiä. Oltiin muuten harvinaisen päinvastaista jengiä, koko porukka. 

Vierailija
686/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli monessa it-alan yrityksessä tuttu käytäntö, eli liukuvat työajat. Aamuvirkut tulivat töihin jo kuuden aikaan ja myöhäisemmät 10 tienoilla. Tämän ansiosta toimistolla oli myös päivystys 6-18 mitä asiakkaat kiittelivät. Esimies ja yrityksen omistaja tuli toimistolle usein vasta puolenpäivän jälkeen. Yhtäkkiä ilmoitettiin että työaikamme on jatkossa 9-17, ei joustoa eikä poikkeuksia. Paitsi esimies tuli edelleen puoliltapäivin ja tilasi kellokorttilaitteen jotta pystyi valvomaan että tulimme varmasti kello 9.00 töihin.

En tiedä oliko sinänsä kohtuutonta, koska onhan työnantajalla oikeus määrätä työajat. Mutta koin että meiltä vietiin yksi etu pois yksipuolisella päätöksellä. Lääkärissä käynti ja muut asioiden hoidot vaikeutuivat merkittävästi kun piti ottaa palkaton vapaapäivä niitä varten. Kohtuutonta oli ehkä se, että ongelmien tullessa esimies oli yllättynyt kun kaikki lähtivät kello 17.00 ovesta ulos ja jättivät hänet yksin selviämään kaatuneiden järjestelmien kanssa. Taisi tulla yllätyksenä että jousto ei toimikaan vain yhteen suuntaan.

Miehen työpaikalla on sama, liukuva.

Tunteja sai kerätä 50 h ja järjen mukaan käyttää vapaapäiviä.

Yhtenä päivänä päätettiin työaika on 9-17 ja vain 4 h saa pitää vapaana, etukäteen pyydettynä.

Meni 3 vkoa.

Pomo pyysi kaikki palaveriin.

Pyysi anteeksi ja jokaiselle oli varattuna skumppapullo ja kahvipaketti.

Sanoi jos hän ikinä päättää jotain yhtä tyhmää, sanokaa.

Vierailija
687/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projektissa paljastui iso ongelma jonka korjaaminen vaati paljon työtä ja haittaisi asiakkaita koko ajan. Projektissa oli mukana myös yrityksen osakkaita jotka jäivät työpäivän jälkeen korjaamaan virhettä. Projektipäällikkö oli vihainen, kun tavalliset työntekijät eivät jääneet heidän kanssaan talkoisiin vaan lähtivät kotiin kun työaika loppui.

Ymmärrän että yrityksestä osan omistavat venyttävät päivää, kun hehän saavat korvauksen osinkoina ja omistuksensa arvon kasvuna jos firma menestyy. Mutta tavalliselle työntekijälle on maksettava korvaus lisineen jos heidän haluaa tekevän enemmän töitä kun on sovittu.

Myös niille tavallisille työntekijöille maksetaan palkat siitä rahasta mikä tulee asiakkailta ja jos se loppuu niin loppuu myös maksaminen.

Vierailija
688/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tuo olisi ollut minun unelma homma.  Olisin laittanut paperit takaisin koneeseen ja "kopioinut" tyhjää, ja kone olisi kääntänyt ne vartissa oikeinpäin. Koko hommaan ei olisi kulunut paljoakaan aikaa. Itse olisin Chillaillut käytännössä tekemättä mitään.  Ei tuommoisen takia olisi kannattanut itseään irtisanoa. Etuhan se on jos pomo on noin tumpio, ettei osaa ajatella. Silloin on helpointa loistaa.

Vierailija
689/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käskeä.

Vierailija
690/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaamossa piti myös tehdä shampoiden inventaario kerran kuussa. Mikä järki? Siinä meni tunti, pari niitä pulloja laskiessa ja merkitessä. Ihan älyvapaa systeemi. Kun ehdotin, että inventoidaan vain kerran vuodessa ja merkitään ylös kaikki myynnit, käyttöön avatut pullot ja tilaukset silloin kun ne tehdään, sain pelkät naurut.

Tunti pari inventointiin? Mitä nyt noita kampaamoita olen nähnyt 50v aikana niin sen pullomäärän laskee vartissa, jos ovat järjestyksessä merkeittäin. Oli naurussa pitelemistä kun oma kampaajani sanoi pitäneensä ovet kiinni pari päivää inventoinnin vuoksi. Oli kuulemma niin iso urakka 😄. Itse kun on ollut isossa marketissa inventoimassa niin parissa tunnissa on koko marketti inventoitu ja tuotteita hieman enemmän, toki työntekijöitäkin. Pörssiyrityksissä inventoidaan myös viikoittain ja samalla palvellaan asiakkaat eli työn lomassa ja työlle on aikaa pari tuntia. Jos myöhästyy, tämän viikon inventoitavat lisätään ensi viikon inventointiin, joten parempi ehtiä.

Et kai sä tosissasi kuvittele, että ainoat inventoitavat tuotteet kampaajalla ovat näkyvissä olevat shampoot? Pikkasen on meinaan laskettavana värituubeja ja muita hiusten värjäyksiin ja käsittelyyn tarvittavia tuotteita.

Vierailija
691/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt x vai v- vapaa jolloin jos pyydetään töihin on maksettava tuplapalkka.

No sanotaan, että x. "Joo sullahan olis tää x-vapaa mutta jos SÄ ITSE haluat tulla...." ja jäi tuplat saamatta.

Sai "näyttää oman motivaationsa" tekemällä omalla ajalla töitä. Myös pyydettiin tulemaan aina 15 min aikaisemmin, koska "se on vaan 15 min". Kysyin, että saanko sitten lähteä kans 15 min aikaisemmin, kun "se on vaan 15 min". Kuulemma oli väärä asenne.

Myös hieman sivuaa aihetta sekin, kun olin yh-äidin omistamassa kahvilassa töissä nuorena tyttönä. Kilttinä joustin kaikelle mahdolliselle mutkalle ja tulin aina vapaapäivinäkin töihin. Itse kahvilan emäntää ei paljon töissä näkynyt ja oikeasti sieti olla kiitollinen joustamisestani.

Suosittelija oli soittanut hänelle vuotta jälkeenpäin . Oli kertonut minusta, että "kyllähän se nyt kaikki vuorot teki mitä sillä oli...." eli vihjaisi että viitsin ilmestyä sovittuna aikana paikalle ja muuten ei mitään hyvää sanaa sanonut.

Meinasin ihan henk koht soittaa ja haistattaa paskat. Olisi pitänytkin.

Liian kiltti hyppyytettävä tuli oltua nuorena. N 15 v sitten nuorten työntekijöiden kohtelu oli aivan mielivaltaista ja aina uhattiin potkuilla ja syytettiin varastamisista ja ties mistä.

Olis antanut ne potkut vaan.

Minä muistan myös 15 vuotta sitten tämän työkulttuurin ja se oli kamalaa! Nykyisin nuorisoa haukutaan samoista syistä, mutta unohdetaan mainita miten itse yritettiin kusettaa tai jallittaa sitä nuorta, joka ei kaikkeen suostunutkaan.. 

Vierailija
692/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä tavaratalossa töissä, jossa samanlainen meininki. Saatiin henkilökunta alennusta -20% (vain normaalihintaisista tuotteista), ja tätä samaa alennusta asiakkaat saivat vähän väliä... Joten aina etsin, mistä saan haluamani tuotteet halvemmalla, useimmiten muualta!

Vierailija
693/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Projektissa paljastui iso ongelma jonka korjaaminen vaati paljon työtä ja haittaisi asiakkaita koko ajan. Projektissa oli mukana myös yrityksen osakkaita jotka jäivät työpäivän jälkeen korjaamaan virhettä. Projektipäällikkö oli vihainen, kun tavalliset työntekijät eivät jääneet heidän kanssaan talkoisiin vaan lähtivät kotiin kun työaika loppui.

Ymmärrän että yrityksestä osan omistavat venyttävät päivää, kun hehän saavat korvauksen osinkoina ja omistuksensa arvon kasvuna jos firma menestyy. Mutta tavalliselle työntekijälle on maksettava korvaus lisineen jos heidän haluaa tekevän enemmän töitä kun on sovittu.

Myös niille tavallisille työntekijöille maksetaan palkat siitä rahasta mikä tulee asiakkailta ja jos se loppuu niin loppuu myös maksaminen.

Sitten työntekijät varmaan menevät muualle töihin jos ei ole rahaa maksaa palkkaa. Kyllä yrityksen talous pitää suunnitella niin ettei tarvitse vaatia työntekijöiltä ilmaista talkootyötä.

Vierailija
694/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eräässä tavaratalossa töissä, jossa samanlainen meininki. Saatiin henkilökunta alennusta -20% (vain normaalihintaisista tuotteista), ja tätä samaa alennusta asiakkaat saivat vähän väliä... Joten aina etsin, mistä saan haluamani tuotteet halvemmalla, useimmiten muualta!

Tähän vielä lisäys, että samassa paikassa oli pakko auttaa ja palvella asiakkaita, jotka jäivät/ tulivat vielä työajan loppumisen jälkeen. Mutta palkkaa ei maksettu alle 15minuutin yliajasta, mitä jouduit jäämään näiden asiakkaiden takia.

Vierailija
695/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo, ja yrityksen omistaja lähetti sähköpostia, jossa "käski" koko osastoa mennä "talkoilla" auttamaan toista osastoa jouluruuhkassa täyttämään myyntiin tulevia joulukasseja. Työajan ulkopuolella. Kaksi osaston kynttilää päätti mennö tekemään ilmaista työtä.

Ongelmaksi muodostui ettei ketään ollut paikalla, koska tämä olisi siis tapahtunut myös myynnin työajan ulkopuolella eikä heille oltu mainittu mitään koko talkoista.

Minulle on käynyt vastaava, mutta Kankaanpään opistolla jotain yli 10 vuotta sitten. Muistan kun ryhmältämme kysyttiin, että voisimmeko niputtaa koulun näyttelykutsut kirjekuoriin ja toimittaa takaisin toimistolle postitettavaksi. Niitä kuoria oli vajaa tuhat. Itsehän ilmoitin kättelyssä, että tuo on toimiston virkailijoiden homma, enkä tee tätä kahvilipukkeen hinnasta (2,50e) puoltatoistatuntia, mutta muutama voimanainen ilmoitti että kyllä me tulemme. Kun en ilmestynyt paikalle, niin homman pääkynttilä lähetti minulle viestin "Siinä ja siinä salissa tätä hommaa". En jaksanut mennä, koska koko homma ei alunalkaenkaan kuulunut meille. Maleksin sitten paikalle, ja katselin kutsun läpi, ja kun yksi hommaan pitkin hampain osallistuneista alkoi kiukutella: "Ei meilläkään ole aikaa ihailla näitä", niin siinä kohtaa pääni repesi. Sanoin, että itse suostutte kahden euron tuntipalkalla tätä tekemään, ja mä en todellakaan ole suostunut eikä minun puolestani päätetä tällaisia. 

Sihteerit siis työnsivät opiskelijoille omia hommiaan, joita eivät viitsineet tehdä. Hyvin siirretty, koska nämä olivat jotain koulun rehtorin mansikkareittiläisiä, joille lähetettiin vuotuinen matelukirje. Olin itse samaan aikaan samaisen näyttelyn mainonnassa ja se kävi työstä, joten en tosiaan mennyt enää niputtamaan flaijereita kun se ei ollut opiskelijatyö. 

Vierailija
696/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä alusvaate liikkeessä olin vielä harjoittelijana, mennyt joku 1-1,5kk. Tulin töihin aamulla avaamaan liikettä yksin. Myöhemmin pomo tuli töihin ja valittelin huonoa oloa kalpeana, johon hän ei juuri sanonut mitään. Hetken päästä tuli monen vuoden työntekijä paikalle ja sanoi, että hänellä on huono olo, ja tietenkin pomo hänelle sanoi, että voi voi mene kotiin lepäämään! Sanoin sitten, että anteeksi, mutta entäs kun minä jo aiemmin kerroin omasta olotilastani, niin pomo sanoi "no kyllähän nyt jonkun töissä pitää olla!"... Mutta ihan perus settiä kyseisessä paikassa oli, että päivän varoajalla muut työntekijät varailivat pitkiä lentomatkoja lomailemaan viikoiksi, ja se oli ihan ok... Enpä kauaa kyseisessä paikassa ollut kun sattui ja tapahtui aika paljon ikäviä asioita.

Vierailija
697/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin saanut juuri vaimoni kanssa toisen lapsemme ja pomoni pyysi minua epäviralliselle illalliselle kanssaan.

Hieman epäröin aluksi, mutta vaimoni kehoituksesta suostuin. Pomoni tiesi perheeni tarvitsevan rahaa, joten hän manipuloi pyytämällä minulta yhden yön palvelusta 5000 eurosta.

Suostuin siihen ja vietin kiihkoisan yön pomoni sängyssä, jäin siitä vaimolleni kiinni ja kaiken lisäksi siitin pomoni raskaaksi ja hän piti lapsen + antoi minulle erinäisten vaiheiden jälkeen lopputilin.

Kumpaakaan naista, enkä lapsiani ole nähnyt nyt yli kahteen vuoteen. Molemmat hakivat minulle lähestymiskieltoa koska hieman "pimahdin" jossain vaiheessa ja tein huonoja valintoja noiden tapahtumien jälkeen.

Olisit käyttänyt kumia.

Vierailija
698/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kampaamossa piti myös tehdä shampoiden inventaario kerran kuussa. Mikä järki? Siinä meni tunti, pari niitä pulloja laskiessa ja merkitessä. Ihan älyvapaa systeemi. Kun ehdotin, että inventoidaan vain kerran vuodessa ja merkitään ylös kaikki myynnit, käyttöön avatut pullot ja tilaukset silloin kun ne tehdään, sain pelkät naurut.

Tunti pari inventointiin? Mitä nyt noita kampaamoita olen nähnyt 50v aikana niin sen pullomäärän laskee vartissa, jos ovat järjestyksessä merkeittäin. Oli naurussa pitelemistä kun oma kampaajani sanoi pitäneensä ovet kiinni pari päivää inventoinnin vuoksi. Oli kuulemma niin iso urakka 😄. Itse kun on ollut isossa marketissa inventoimassa niin parissa tunnissa on koko marketti inventoitu ja tuotteita hieman enemmän, toki työntekijöitäkin. Pörssiyrityksissä inventoidaan myös viikoittain ja samalla palvellaan asiakkaat eli työn lomassa ja työlle on aikaa pari tuntia. Jos myöhästyy, tämän viikon inventoitavat lisätään ensi viikon inventointiin, joten parempi ehtiä.

Et kai sä tosissasi kuvittele, että ainoat inventoitavat tuotteet kampaajalla ovat näkyvissä olevat shampoot? Pikkasen on meinaan laskettavana värituubeja ja muita hiusten värjäyksiin ja käsittelyyn tarvittavia tuotteita.

Ne, jotka on varastossa, lasketaan, kun ne tulee.

Meillä varasto on selvä. Tietyssä kohtaa on tiettyä tuotetta, paketissa xx kpl, hyllyn päädyssä on koodi ja päällimmäisenä laatikossa lukee montako laatikkoa on,

Esim 8 x 16. Kun otetaan 1 pois, seuraavaan kirjoitetaan 7 x 16..

Kun seuraava satsi tulee, otetaan laatikoita niin, että saadaan vikat taakse, sitten päivitetään, esim 25 x 16.

Varaston inventaario on nopea urakka, kun kaikki on ojennuksessa .

Vierailija
699/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn omalla kustannuksella työssä tarvittavan koulutuksen (~2500e), käytän oppimaani työssäni päivittäin enkä saa edes palkanlisää.

Vähän sama: Käyn omalla kustannuksellani työssä tarvittavan koulutuksen, tulen sitten ylitöinä opettamaan asiat kollegoille ja saan ylityökorvauksena tunnin tunnista. Kävin kyllä koulutuksen omakustanteisesti, sain siitä hyvän merkinnän ansioluettelooni, hain uutta työpaikkaa jonka sain samoin kuin pyytämäni palkan.

Vierailija
700/1462 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2,5 v töissä paikassa (kauneudenhoitoalan), jossa sain pitää vapaapäiviä vain yhden kerrallaan. Vain muutaman kerran vuodessa kaksi perättäistä vapaata. Tästä toki valitin minä ja muutama muu työntekijä ja vetosimme tasa-arvoon, niin työnantajan mielestä se on tasa-arvoa, että antaa ne perättäisen vapaat sitten yhdelle tietylle työntekijälle koska niitä ei voi kaikille antaa, töitä kun on.

Jossain vaiheessa työnantaja sanoi antavansa provikkaa myynnistä. Tämän me työntekijät saimme täysihintaisina tuotteina, ei rahana.

Ruokataukoa ei koskaan saanut pitää, vaan syödä piti kun asiakkaalla oli esim. naamio kasvoillaan 10 min. Työajasta oli silti vähennetty 30 min ruokatauko.

Työnantaja arvosteli lähes päivittäin myös meidän työntekijöiden ulkonäköä, milloin oli liian pitkä otsatukka (asiakkaat hänen mukaansa epäilee ettei työntekijä näe), milloin väärän väristä huulipunaa ym.

Tämän ajan sain palkkaa alle minimin mitä tes määrää. Työsopimukset olivat määräaikaisia. Näistäkin valitin, niin seuraava soppari olisikin pitänyt allekirjoittaa ilman mainintaa tessistä. Kieltäydyin ja sanoin etten tällaista sopimusta allekirjoita, eli morjens. Työnantaja soitteli monesti perään ja lupasi jo palkkaakin korottaa, mutta totesin että se on myöhäistä nyt.

Tässä on mainittuna vain joitakin juttuja, oli paljon muutakin. Näin painajaisia tästä paikasta todella pitkään vielä pois jäätyäni, niin stressaavaa aikaa se oli henkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme