Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
MInäkin kysyn pojan käytöksestä ja pelaamisesta
22.06.2021 |
Poika 9 v. Ärsyttää päivittäin minua kysymällä pelaamisesta. Jankuttaa ja jankuttaa eikä tekisi muuta kuin pelaisi. Olemme käyneet uimassa yhdessä. Olen järjestänyt ohjelmaa ja kavereita. Ollaan vain myös oltu ja luettu kirjaa... mutta heti kun tulee se tylsä hetki lapsi aloittaa pelaamisjankkaamisen. Lapsella on peliaikaa 2h päivässä. enempää ei voi antaa sillä lapsi on nytkin pelaamiseen koukussa. On ollut pelikieltojakin kokonaan huonosta käytöksestä.. Lomalla on vain ikävä kieltää pelaaminen kokonaan. Nyt olen kesälomalla ja tarvitsen itsekin sen pari tuntia omaa rauhaa ettei tarvitse koko ajan laittaa ruokaa ja toimia ohjelmatoimistona lapselle.
Mitä tehdä?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Nykyään on kyllä ihan järkyttävää nähdä näitä älyttömiä ruutuaikakyttääjiä. Luultavasti itse ovat sitten puhelimen/television/tietokoneen ruudulla, ja jollain tapaa selittelevät että "muttaku muttaku eri asia".
Joskus 10-vuotiaana kesällä ei muuta tehtykään ku hakattiin Super Mariota. Tai sitte katottiin telkkaria. Tai käytiin kaverilla pelaamassa tietokoneella. Tai kattomassa videoita. Nykyään ei tulekaan pelattua mitään, kun ei kiinnosta.
Odotellaanpa 10-15 vuotta näitä ruutuaikarajoitettujen aikuistumisia, epäilyni on vahva että ongelmia on luvassa jollain tavalla. Ehkä sitten sitä vasta pelataankin, vaikka voisi olla muutakin tekemistä. Tai kehitetään joku muu "addiktio".