menkat ei vaa ala
moii eli oon 16v tyttö täytän 2.7 17. mul on sellane ongelma et mun menkat ei oo vielkää alkanu. oon kertonu mu äitille mut se vaa sano et voi oottaa viel. must tää ei oo enää normaalii. ei ikinä ees maha kipeen yms. kannattas varmaa käyä lääkäris kattoo et kaikki on ok
Kommentit (4)
Voisitte varata lääkäriajan. Kaikki voi olla kyllä ihan kunnossa ja menkat voi alkaa vasta 16-vuotiaana, mutta asia kannattaisi tarkistaa lääkärillä. Yksi syy voi olla sekin, jos olet tosi hoikka, oletko laihduttanut? Liiallinen hoikkuus voi sekoittaa hormonitoimintaa.
Mahakipua ei kuulukaan olla. Joillain se tulee menkkojen oireena, mutta ei todellakaan kaikilla. Ehkä tosiaan kesän vielä odottelet ja syksyllä hakeudut koulun kautta lääkärille. Tietysti voit ihan itsekin varata ajan gynekologille tai tk:n yleislääkärille (joka voi tarvittaessa vielä ohjata gynekologille).
Vierailija kirjoitti:
Voisitte varata lääkäriajan. Kaikki voi olla kyllä ihan kunnossa ja menkat voi alkaa vasta 16-vuotiaana, mutta asia kannattaisi tarkistaa lääkärillä. Yksi syy voi olla sekin, jos olet tosi hoikka, oletko laihduttanut? Liiallinen hoikkuus voi sekoittaa hormonitoimintaa.
Tai voisit varata :)
Voit sen varata ihan itsekin, soitat vain terveyskeskukseen. Jos haluat, niin äitisi voi tietysti tulla mukaan, mutta voit mennä ihan yksinkin. Monissa kunnissa alaikäisen terveyskeskuskäynti on kokonaan maksuton. En tiedä onko kaikissa kunnissa, siitä löytyy tietoa netistä.
Mee koiluterveyteen syksyllä