Mitä ristiäislahjaksi?
Mitä on yleensä tapana viedä lahjaksi kastetilaisuuteen, jos ei ole lapsen kummi?
Kommentit (14)
Itse olisin tykännyt vaikkapa lahjakortista esim.H&M:lle. Kaikki ne kamalat tinalippaat ja posliinikoristetossut saavat niskakarvani pystyyn. Kuka sellaisia tarvitsee??? Jotain hyödyllistä/kaunista/käytännöllistä.
Kiitos vinkistä! Lahjakortti ei vain ole oikein hyvä idea tässä tilanteessa, kun mitään pieniä lahjakortteja en kehtaa edes antaa, eikä rahatilanne anna periksi mihinkään 50 euron lahjakorttiin :/ Mistään kovin läheisestä perheestä ei ole kyse, mutta haluaisin silti muistaa jollain kivalla.
Me vietiin ristiäislahjaksi semmonen ihanan tuntunen Pentikin pehmopupu ja Pentikiltä semmoset lasten aterimet, joissa oli jokaisessa päässä semmonen eläimen kuva. Oli siis semmonen lusikka, haarukka ja veitsi -setti ja tarkoitettu ensimmäisiksi syömävärkeiksi sitten kun sitä aletaan itse muovilusikkakauden jälkeen treenaamaan. Maksoivat yhteensä jtn. viiskymppiä muistaakseni. Ollaan lapsettomia itse ja nämä tulivat miehen siskonpojalle.
Joku klassinen lelu, esimerkiksi Brion puiset lelut tai joku vähän hienompi nallekarhu. Tai vaiklapa lahjakortti lastenvaateliikkeeseen.
Mitä tahansa kunhan ei sitä tarpeetonta tinakrääsää! Oikeasti, mieluummin vaikka pelkkä kortti, jossa jotain ajatuksella valittuja sanoja lapselle. Lapsi kyllä palaa niihin sanoihin vielä joskus, kunhan kortti vaan säilytetään.
Aterimet ja lasten lautaset ovat hyviä. Itse niitä toivoin kun kyselivät rotinoille tullessa että tulisiko mitään mieleen. Ristiäislahjaksi lapselle taisi tulla kukkia (tykkäsin) ja oisko joku peräti tyrkännyt rahankin kortin väliin. Mitään en siis keneltäkään siis pyytänyt, ja mietin jotain mikä ei ole kallista kun toiveita kysyivät. Rahaa en maininnut toiveeksi :)
Joku lelu olis kiva varmaan, just joku brion vedettävä ankka tai koira, ne kestää ja on ihania :) Mua ärsytti sikana, vaikka lahjoista ei saisi valittaa, mutta ihan perus body-mallisia vaatteita saatiin lahjaksi, joo kiva, että saadaan vaatteita, mutta melkein kaikki olivat jo valmiiksi pieniä.... Vauva käytti 62 cm ja suurin osa oli just jotain 50-56 cm.
Riippuu tietysti perheestäkin. Me harrastamme paljon retkeilyä, samoilua ja patikointia, telttailua, vaellusta jne. ja oli ihanaa, kun kumpikin lapsi on saanu kastelahjaksi oman pienen puisen kuksan (nimikointi tehty sellaisella polttoraudalla). Kuksa on ollut oikeasti paljon käytössä retkimukina ja kiva muisto. Koriste-esineet jäävät käyttämättä ja ovat turhia. Toinen lapsi sai lisäksi pienen puukon kastelahjaksi (pikkupartio tms.), mutta se on ollut kyllä vasta kouluikäisenä käytössä :). Saaja on siitä kuitenkin tykännyt kovasti.
Myös lelut, vaatteet ja kirjat kivoja. Mieluummin niitä kuin hopeakehyksiä, lusikoita tms. koristetta.
Eikö nuo tina- ja hopeahommelit ole tarkoitettu kummin annettavaksi kummilapselleen? Joku yksittäinen on varmaan ihan mukava, mutta kilokaupalla on aika tuskaista varmaan. Nykyään nekin halponut niin kamalasti että varmasti ovat kärsineet inflaatiota.
Veljeni sai vuonna 1982 ristiäislahjaksi kynttilänjalan, johon on kaiverrettu strategiset mitat ja kellonajat. Vuonna 1997 kynttilänjalka kääntyi ympäri ja veljeni joi siitä rippijuhlassaan ensimmäisen ehtoollisviininsä. Ihan hauska idea minusta tällainen kastekynttilänjalka/ehtoollispikari.
T: 5
Tatuointilahjakortti tai reiät korviin
Nostan tätä vähän, kun kaipaisin oikeasti ideoita :) Millaisia lahjoja te vauvojen vanhemmat itse toivoisitte...?