Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ryhdyit kasvissyöjäksi?

Vierailija
17.06.2014 |

Kerro tarinasi mistä kasvissyönti lähti? Syötkö kalaa? Vai oletko siirtynyt takaisin lihansyöjäksi oltuasi ensin kasvissyöjä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kalaa kyllä. Joskus parikymppisenä alkoi ahdistaa ja ällöttää eläinten kohtelu ja samalla tajusin, että eihän mun ole pakko tätä syödä. Tuosta on nyt pian 20 vuotta. Pari kertaa olen koettanut syödä lihaa tai kanaa, mutta Se on ollut niin inhottavaa etten ole saanut sitä alas.

Vierailija
2/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta olen ollut kasvissyöjä, en syö kalaakaan. Liha alkoi vaan yksinkertaisesti ällöttämään, ei uponnut enää alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekologiset ja eettiset syyt. Ja kulinaristiset: olen ollut nirso lapsi ja en ole tykännyt lihan mausta tai koostumuksesta. Erityisesti kokoliha on ällöttänyt aina.

Aikuisella iällä on sitten tullut vielä mieleen terveydelliset syyt. Kasvissyönti on ollut mulle luonteva valinta.

Kananmunia ja maitotuotteita käytän joskus ihan taloudellisista syistä, kun ei mulla opiskelijana ole varaa tällä hetkellä ostaa aina soijamaitoa kahviin tms. Siitä poden huonoa omaatuntoa.

Vierailija
4/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin ryhdyin vegaaniksi koska asuin briteissa ja hullun lehmän tauti teki epäluuloiseksi.

Jonkun aikaa tämän jälkeen olin sekasyöjä, koska lapseni oli peruskoulussa enkä voinut sallia itselleni parempaa ruokaa kuin lapsillekaan. Nykyään olen taas kasvissyöjä, tai siis laktovegetaristi, koska se nyt vasn on paremman makuista ruokaa.

K ska tässä ei ole takana mitään periaatteellista linjanvetoa, syön pääsääntöissti mitä huvittaa - mut mua siis huvittaa syödä niitä kasviksia kun ne on paremman makuisia. Mulla on kuitenkin myös vaiheita, jolloin syön myös kalaa. Tällä haavaa ei ole tullut syötyä. 

Vierailija
5/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makusyistä, ei vaan enää pystynyt syömään lihaa, niin pahaa. Joitain kaloja syön, mutta vain muutamia.

Vierailija
6/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtymässä kasvissyöjäksi. Kala on jäänyt kokonaan pois, joskus harvoin syön luomunautaa ja broileria vielä. Munat syön luomuna ja maitotuotteita käytän silloin tällöin. Syynä ennen kaikkea makuasiat, lihan laatu on älyttömän surkea nykyään. Toisekseen vaakakupissa painavat myös taloudelliset ja eettiset seikat. Ihan vielä en ole kyennyt kokonaan luopumaan lihasta, mutta pikkuhiljaa!

Vegaaniksi en aio ruveta, en näe että se lisäisi maapallon ja minun hyvinvointia. Lähellä tuotettu ruoka ja luonnon monimuotoisuuden ylläpito mm. metsästyksen avulla ovat hyviä asioita, vs. Aasiasta roudattu soija ja petoeläinten lisääntyminen samalla kuin muut lajit päätyvät niiden suihin.

Vierailija
7/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia vastaajia yhdistää yksi ja sama asia: he ovat päättäneet tehdä syömisestä suorittamista. Mahtaa olla elämä köyhää, kun ihan perustarpeen tyydyttämisellä täytyy päteä. Opiskelisitte vaikka latinaa, kasvissyöntiänne ei muista kuolemanne jälkeen kukaan.

Vierailija
8/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:50"]

Kaikkia vastaajia yhdistää yksi ja sama asia: he ovat päättäneet tehdä syömisestä suorittamista. Mahtaa olla elämä köyhää, kun ihan perustarpeen tyydyttämisellä täytyy päteä. Opiskelisitte vaikka latinaa, kasvissyöntiänne ei muista kuolemanne jälkeen kukaan.

[/quote]

Suorittamista? Ei vaan nauttimista!

Vierailija
9/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oksettaa miten eläimet kärsii ihmisten takia täysin turhaan. Ajattelin kokeilla pystynkö, nyt kaksi vuotta takana eikä tulis mieleenkään palata takas.

Vierailija
10/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja tämä vastaaja kiteyttää sen, mihin kasvissyöjät törmäävät jatkuvasti. Lause: "En syö lihaa" riittää tällaisten ihmisten mielestä niputtamaan kaikki ihmiset ylimielisiksi haihattelijoiksi, jotka karkaavat mäkkäriin heti, kun kukaan ei katso.

Vierailija
11/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 14:50"]Kaikkia vastaajia yhdistää yksi ja sama asia: he ovat päättäneet tehdä syömisestä suorittamista. Mahtaa olla elämä köyhää, kun ihan perustarpeen tyydyttämisellä täytyy päteä. Opiskelisitte vaikka latinaa, kasvissyöntiänne ei muista kuolemanne jälkeen kukaan.

[/quote]

Harrastatko juoksua vaikka et pitäisi siitä? Onko sinulla Volvo vaikka ei ajokorttia, koska sellainen kuuluu olla? Koirakin löytynee, vaikka olet allerginen?

Olen kasvissyöjä, koska se sopii minulle, pidän siitä että kroppa toimii hyvin ja koska liha maistuu pahalta. Latinaa en opiskele, sosiaalityötä kyllä mutta aikaa jää kyllä muuhunkin :) hautakiveeni ei toivottavasti kukaan kirjoita että Hän Oli Verraton Kasvissyöjä...

jos jäi vielä jotain epäselvää, kysy toki :)

Vierailija
12/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa aina kun tämmösiin keskusteluihin tulee avautumaan joku sekasyöjä. Kummallista, miten joku aina tuntee niin suurta ärtymystä perseessään, että on tarve tulla vihaisena kommentoimaan toisten ruokavaliota ja vikisemään syistä niiden takana.

Mun kasvissyöntini ei vahingoita ketään.

Vierailija
13/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Perustele miksi minun pitäisi syödä lihaa jos se etoo minua. Nyt ihan oikeasti perustele kantasi.

En näe sille mitään syytä. On olemassa sellainen asia kun yksilönvapaus.

Sinun ei myöskään tarvitse harrastaa rajua bondage kimppaseksiä viiden ihmisen kanssa jos et halua. Sinulla on täysi oikeus tehdä/olla tekemättä kehollasi mitä haluat. Käsitätkö?

Vierailija
14/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kasvissyöjäksi, koska en halunnut, että eläimet joutuvat elämään ankean elämän ja kivuliaan kuoleman minun takiani. Aluksi en syönyt kalaakaan, mutta nykyisin syön, koska sen avulla ruokavalioni on paljon monipuolisempi. Syön myös joskus luomumunia sekä päivittäin maitotuotteita, soijatuotteiden rinnalla. Olen ollut kasvissyöjä jo 22v. enkä voisi kuvitellakaan enää laittavani lihaa suuhuni. Jo ajatuskin siitä tuo oksettavan olon. 

En tuomitse niitä, jotka syövät lihaa. Minusta se on jokaisen oma valinta ja asia. Lapseni, jotka ovat vielä pieniä ja mieheni syövät lihaa. Nykyisin ajattelen, että riistan syöminen on parempi juttu kuin tehotuotetun lihan syöminen. Kalan kanssa sama homma. Eli ne jotka syövät lihaa, olisi parempi suosia riistaa, koska ne eläimet saavat ainakin elää vapaana.

Vierailija
15/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyssyistä ja elologisista syistä. Oloni on paljon parempi nyt kun en syö lihaa. Jos se on suorittamista jonkun mielestä niin sitten on! Itse en koe, että olisin luopunut mistään. Syön paljon paremmin kuin liha-aikoina, kokkaan paljon itse ja käytän laadukkampia raaka-aineita. Olen lakto-ovo eli maitotuotteet ja muna ok. Kalaa syön n. 2 kertaa vuodessa, kun olen kylässä/maaseuturavintolassa/ulkomailla jossa kasvisvaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
16/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kapinoin aikoinaan. .siita syysta. en ole enaa kasvissyoja.oli muuten noloa palata takasin. .etta juu kylla taa kana maistuukin mulle :D

Vierailija
17/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin sian ja naudan syömisen 18-vuotiaana pääasiassa siksi, että ällötti syödä niitä eläimiä ja llisäks maku ei ollu kaksinen - varsinkin naudan maku on aivan kammottava. Teen esim. bolognesen soijarouheeseen. Syön kyllä kalaa ja kanaa, joten en ole vegaani. Mutta itse asiassa ainoat eläimet, joita syön, on kala ja kana. En voisi kuvitellakkaan syöväni härkää, hevosta tai lammasta. Yök. Ihan vain ajatuksena ällöttävä. 

Vierailija
18/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ihan mielenkiintoista luettavaa...

http://aikaelaa.blogspot.fi/2012/04/veriryhma-viljelija.html

Vierailija
19/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:43"]

kapinoin aikoinaan. .siita syysta. en ole enaa kasvissyoja.oli muuten noloa palata takasin. .etta juu kylla taa kana maistuukin mulle :D

[/quote]

Kapinahan on terve merkki, että ei alistu orjaksi.

Vierailija
20/41 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihantuotanto kuluttaa valtavasti viljelypinta-alaa, mikä tarkoittaa sitä että ihmiset tuolla jossakin näkevät nälkää. en henkilökohtaisesti halua olla siitä vastuussa. syön kalaa ja käytän kohtuudella munia ja maitotuotteita. oon vähän yllättynyt, että monen kasvissyöjän perustelut pohjautuu eläinten oikeuksiin eikä ihmisoikeuksiin, mutta eipä kai tuolla merkitystä kun lopputulos on sama.

-Nainen 19v-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi