Apua! Mennäänkö tänään päiväkodissa ulkoilemaan?
Helsinkiin luvattiin vähintään +10 vielä aamun säätiedotuksessa. Laitoin sen mukaiset vaatteet lapselle mukaan, kun vein päiväkotiin. Nyt Helsingissä on kuitenkin vain +2, eli talvikeli. Pitääkö minun lähteä hakemaan lasta kesken päivän pois sieltä vai ovatko menemättä, kun oletettavasti kaikilla on liian vähän vaatteita mukana??
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:16"]
Tottakai ulkoillaan. Vanhempien pitää huolehtia, että lapsella on tarpeeksi vaatetta.
[/quote]
No mutta mistä ihmeestä olisin voinut tietää, ettei kesäpäivänä olekaan edes sitä naurettavaa luvattua +10 astetta, vaan +2? Jo se, että on +10 aiheutti aikamoisen kaappien tonkimisen, kun piti kaivaa lämpimämpää vaatetta esille. Eilinen säätiedote näytti vielä +15, tänä aamuna oli +10 ennuste. +2 ei tullut edes mieleen.
ap
En usko että vievät lapsia ulos ellei päiväkodilta löydy kaikille tarvitseville varavaatteita. Voithan sä soittaa sinne ja kysyä.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:19"]
Tottakai ulkoillaan. Vanhempien pitää huolehtia, että lapsella on tarpeeksi vaatetta.
[/quote]
No mutta mistä ihmeestä olisin voinut tietää, ettei kesäpäivänä olekaan edes sitä naurettavaa luvattua +10 astetta, vaan +2? Jo se, että on +10 aiheutti aikamoisen kaappien tonkimisen, kun piti kaivaa lämpimämpää vaatetta esille. Eilinen säätiedote näytti vielä +15, tänä aamuna oli +10 ennuste. +2 ei tullut edes mieleen.
ap
[/quote]
Älä katso kalenteriin vaan ulos.
Meillä ei ainakaan ulkoiltu kun tuli huonot ilmat hiukan puskista joku aika takaperin. Ennusteessa oli luvattu vielä ihan ok ilmoja ja sen mukaan oli suurin osa lapsista puettu. Huonommaksi olisi ilma voinut mennä enää jos olisi satanut pieniä ämmiä äkeet selässä, olivat siis lapset sisällä kun iltapäivällä menin hakemaan.
Onhan niillä päiväkodissa varavaatteita mutta ei kaikille. Jos suurin osa on pukenut ennusteen mukaan niin tuskin väkisin lähtevät ulkoilemaan.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:24"]
Älä katso kalenteriin vaan ulos.
[/quote]
Saattaapa tuo sää muuttua kesken päivänkin.
Olisit aamulla kattonut mittaria. Mä tiesin jo eilen illalla, että tulee kylmä päivä ja lähdin sen mukaan pukeutuneena ulos. Lapset puin yhtä lämpimästi. Vaatteita kun saa aina pois jos tulee kuuma, mutta mistäs niitä lisää taiot, jos tulee kylmä. Ja tarhaan voi viedä vaihtovaatteita, että on sitten mitä pukea jos tulee kylmä tai alkaa sataa. Pitää osata ennakoida.
Aika harva vanhempi seuraa niin tarkkaan säätiedotteita, vielä vähemmän tarkasti pukee lapsensa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:19"]
[/quote]
ap
[/quote]
Pitäisi kai aikuisen ihmisen itsekin ymmärtää jotakin? Eivät lapset varmastikaan tarvitse toppahaalaria ja ulkoilevat lyhyemmän ajan, jos päiväkodilla ei ole varavaatteita kaikille kesävaatteissa hoitoon tuoduille lapsille.
Fiksummissa päiväkodeissa vanhemmat ohjeistetaan laittamaan lapselle mukaan kahden eri lämpötilan ulkovaatteet ja kun ne molemmat kerrokset pukee päälle, riittää oikein hyvin tänäänkin.
Mun lapsella tänään hoidossa retki maauimalaan uimaan. Olen varma, että lapseni tulee kipeäksi juhannukseksi =(
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:42"]
Mun lapsella tänään hoidossa retki maauimalaan uimaan. Olen varma, että lapseni tulee kipeäksi juhannukseksi =(
[/quote]
Joo,joo :)
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:42"]Mun lapsella tänään hoidossa retki maauimalaan uimaan. Olen varma, että lapseni tulee kipeäksi juhannukseksi =(
[/quote]
No tuskin tollasil keleil menevät
No tuskin laitoit lasta shortseissa ja t-paidassa hoitoon jos uskoit lämpötilan olevan +10 ja kun vaihtovaatteita pitäis joka lapsella olla niin luulis että saavat useamman kerroksen päälle. Pipo ja hanskat on ehkä sellanen joita ei joka lapselta löydy mutta toisaalta sitten kyllä minä tiesin jo eilen että tälle viikolle on luvattu tosi kylmää ilmaa ja jopa lunta muuallekin kun vaan lappiin..