Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyys jatkuu sairausloman jälkeen - omavastuu vai ei?

Vierailija
22.06.2021 |

Saatiin vihdoin toisemme kiinni te palvelun/kuntapalvelun työntekijän kanssa viime viikolla ja tänään on lausunto rekisteröity Kelaan. Olen hakenut päivärahaa 1.6. alkaen. Olin työttömänä, sen jälkeen puolisen vuotta sairauslomalla ja nyt työttömyys jatkuu. Tuleeko työttömyyskorvaukseen se 5 päivän omavastuuaika?

Ja bonuskysymys - olen menossa ammatinvalintaohjaajalle. Saanko sille päivälle merkitä, että olen ollut työllistymissä edistävässä palvelussa ja saada kulukorvauksen + mahdollisen korotuksen päivärahaan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavastuuaika otetaan vain kerran, joten ei tule otettavaksi uudestaan sairausloman jälkeen.

Käynnistä ammatinvalintaohjaajalla saat kulukorvauksen jos te- toimisto antaa sii erikseen lausunnon että se olisi esim.uravalmennusta. tämä sinun pitää kysyä työkkäristä voiko käynti olla te- toimiston kanssa sovittu "toimenpide".

Vierailija
2/4 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omavastuuaika otetaan vain kerran, joten ei tule otettavaksi uudestaan sairausloman jälkeen.

Käynnistä ammatinvalintaohjaajalla saat kulukorvauksen jos te- toimisto antaa sii erikseen lausunnon että se olisi esim.uravalmennusta. tämä sinun pitää kysyä työkkäristä voiko käynti olla te- toimiston kanssa sovittu "toimenpide".

Kiitos vastauksesta!

Ehkä mä vielä kysyn sitten siltä ammatinvalinnanohjaajalta paikan päällä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 518 netto.

Vierailija
4/4 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuullut että ammatinvalintapsykologilla käynnistä saisi kulukorvauksen. Se ei ole työllistymistä edistävien palvelujen joukkoon listattu. Uravalmennus kestää pari kuukautta, ei avon ohjaus ole sitä.