En uskalla ottaa koronarokotusta
Mietin että se vois antaa suojaa, mutta en vaan uskalla. Pelkään sivuvaikutuksia ja koko rokotustilannetta ja sen jälkeinen istuskelu vieraitten ihmisten keskellä odottaen tuleeko jotain on vaan liikaa.
Kommentit (68)
Otat siis taudin, ennemmin tai myöhemmin. Onnea vaan sinulle.
Kuule kaikki rokottamattomat kulkutautimyönteiset ottaa sen koronan. Onko kiva jos joudut keuhkonsiirtojonoon tai loput elämää ranskikset?
Toki itse koronasta voit kuolla tai menettää keuhkot tai saada ne veritulpat. Sata kertaa rajunpana kuin itse rokotteesta
Vierailija kirjoitti:
Kuule kaikki rokottamattomat kulkutautimyönteiset ottaa sen koronan. Onko kiva jos joudut keuhkonsiirtojonoon tai loput elämää ranskikset?
Että mitä?
Tarttuuko influenssa kaikkiin, jotka eivät ole ottaneet influenssarokotetta? Ei tartu, rauhoittukaa nyt koronahullut sen paniikkinne kanssa. Osa ihmisistä ei tule rokotetta ottamaan ja ihan hyvä niin.
No sittenpä et saa matkustella....
Sain itse toukokuussa rokotteen ja vaikka olen herkkis, se ei tuntunut käytännössä miltään. Rokotteen jälkeen istuin 10 minuuttia selaten vauvapalstaa ja lähdin kotiin. Ainoa oire oli pieni aristus yöllä rokotekohdassa. Aamulla sekin oli ohi.
Nuori perusterve työkaverini sairastaa long covidia ja se aiheuttaa hänelle pelottavia neurologisia oireita. En tiedä paraneeko hän niistä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ranskikset eli ranskalaiset perunat? 😂
Öö...ei tää oo noin mustavalkoinen asetelma. Pelkään myös koronaa paljon, olen elänyt todella varovasti sen suhteen etten sairastuisi. Mua vaan pelottaa myös se rokotuskin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarttuuko influenssa kaikkiin, jotka eivät ole ottaneet influenssarokotetta? Ei tartu, rauhoittukaa nyt koronahullut sen paniikkinne kanssa. Osa ihmisistä ei tule rokotetta ottamaan ja ihan hyvä niin.
On arveltu että kaikki rokottamattomat tulevat ennemmin tai myöhemmin sairastumaan koronaan.
Toisaalta, on tapauksia joissa perheen sisällä on ilmennyt koronaan sairastumisia, muuta kaikki altistuneet eivät kuitenkaan ole syystä tai toisesta sairastuneet. Etukäteen vain ei voi tietää, kuuluuko tuohon ryhmään vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Sain itse toukokuussa rokotteen ja vaikka olen herkkis, se ei tuntunut käytännössä miltään. Rokotteen jälkeen istuin 10 minuuttia selaten vauvapalstaa ja lähdin kotiin. Ainoa oire oli pieni aristus yöllä rokotekohdassa. Aamulla sekin oli ohi.
Nuori perusterve työkaverini sairastaa long covidia ja se aiheuttaa hänelle pelottavia neurologisia oireita. En tiedä paraneeko hän niistä koskaan.
Long covid on hyvin vahvassa yhteydessä muihinkin mielenterveysongelmiin, samankaltaisiin siis kuin tämä "long covid" joita sairastavista valtaosalla ei koko koronaa edes ikinä ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Voi kun tietäis, että se sujuis noin hyvin omallakin kohdalla. Ap
Rokotus meni muutamassa minuutissa ja odottelin ulkona sen 15 min. Ei mitään sen kummempia oireita, korkeintaan pieni hetkellinen paikallinen tuntemus rokotuskohdassa niin kuin minkä tahansa piikin jälkeen.
Mulla on aika paha hypokondria ja pelkäsin niin tautia, kuin rokotusta. Otin silti piikit, toisen vieläpä eriä, kun AZ: taa ei enää annettu. Olen tyytyväinen, että sain jostakin rohkeutta, se on nyt ohitse, mun ei tarvitse enää uhrata ajatuksia sille, eikä pelätä koronaa hysteerisesti. Molemmista piikeistä olin vuorokauden aika kipeä, mutta se ei haitannut, kun tiesi mistä se johtui.
En ala elää pää pensaassa joten rokotus ja haluisin jo ulkomaille mutta vasta ensi vuonna.
Mulle ei tullut rokotuksesta muuta kuin kipeä käsivarsi vähäksi aikaa, itse piikki ei tuntunut oikein miltään. En jaksanut jäädä sinne odottamaan sitä varttia vaan lähdin heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori perusterve työkaverini sairastaa long covidia ja se aiheuttaa hänelle pelottavia neurologisia oireita. En tiedä paraneeko hän niistä koskaan.Long covid on hyvin vahvassa yhteydessä muihinkin mielenterveysongelmiin, samankaltaisiin siis kuin tämä "long covid" joita sairastavista valtaosalla ei koko koronaa edes ikinä ole ollut.
Höpö höpö. Missä lähteesi näille väitteille? Todennäköisesti omassa päässä.
Vierailija kirjoitti:
En ala elää pää pensaassa joten rokotus ja haluisin jo ulkomaille mutta vasta ensi vuonna.
Osa lentoyhtiöistä ei halua ottaa rokotettuja kyytiin veritulppavaaran vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa lentoyhtiöistä ei halua ottaa rokotettuja kyytiin veritulppavaaran vuoksi.
Lähde?
Aha. Uskallat sitten mieluummin ottaa koronan, jossa riskit ovat paljon suuremmat?