Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään joka on asunut sekä Rovaniemellä että Helsingissä?

Vierailija
17.06.2014 |

Kerro hyvät ja huonot puolet molemmista kaupungeista. Ja kerro mistä olet kotoisin, niin saa vähän vertailupohjaa (ei tarvi kertoa tarkkaa paikkakuntaa jos ei halua, kunhan edes suurpiirteisesti mistäpäin on kotoisin)

Itse en ole siis asunut kummassakaan, ja kumpikaan ei ole mielikuvien pohjalta sellainen kaupunki jossa kuvittelisin haluavani asua, mutta jompaan kumpaan pitäisi muuttaa. (ei kuitenkaan lopullisesti, mutta ainakin viideksi vuodeksi.)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän, että mitkä asiat ko. kaupungeissa epäilyttävät eniten, niin on helpompi vastata.

- rovaniemeläinen, joka ei ole asunut Helsingissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Helsingissä päällimmäisenä epäillyttää se että onko siellä ihan liikaa ihmisiä ja ahdistavaa ruuhkaa joka paikassa ja hälinää ja koko talven loskakeli. Ja alkaako ihmismassat ahdistaa helposti. Rovaniemessä päällimmäisenä epäillyttää se että onko se liian syrjässä ja tunteeko siellä olevansa erossa muusta maailmasta. Ja kytätäänkö siellä ihmisiä enemmän ja uskaltaako esim. pukeutua rohkeasti, ja onko siellä liian kylmää. Ja se myös mietityttää että kummassa paikassa ihmiset on avoimempia tutustumaan uusiin ihmisiin.  -ap

Vierailija
4/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä 4v, helsingissä nyt 10v.. kotoiSin sieltä jostain välistä.. toisessa opiskemassa, toisessa pääosin töissä, joten tuo toisiin tutustuminen ei ehkä ole ihan vertailukelpoinen..

Molemmat kaupungit ovat olleet tosi kivoja! (Kaksi parasta, missä olen asunut, muitakin on!) Rovaniemellä viehätti kunnon talvi, mutta onhan noita osunut helsinkiinkin viime vuosina. Se, että kaikki tarpeellinen kaupungista löytyi ja oli lähellä ja asioiden hoitaminen oli helpompaa, oli myös mukavaa. Loppuaikoina eniten alkoi vaivaamaan se, että monet tutut muuttivat pois. Että kuinka pysyvä asuinpaikka se on kun valmistutaan tai työt loppuu.

Helsingissä ihmisiä on toki enemmän ja kiireen tuntu on erilainen. Yksittäinen hHelsingissä asuva ei ole mielestäni yhtään tylympi tms. Kuin kukaan muukaan ja olen saanut täältä tosi hyviä ystäviä. Helsingissä viehättää se, että pääsee helposti lähtemään minne vaan. Tapahtumia on kaupunki tulvillaan. Pärjää ilman autoa. Toisaalta johonkin työmatkoihin ja muihin saa kulutettua kamalasti aikaa. Jos et tee kaikkia asioita niinkuin yleensä on tapana, niin se ei herätä kummastusta. En kokenut itse tätä pohjoisessakaan ongelmana mutta täällä samankaltaisia ihmisiä on helpompi löytää. Vaikka yksiö ei ollut halpa rovaniemelläkään niin toki se on täällä ihan omaa luokkaansa..toisaalta helsingistä sain työpaikan, jollaista rovanimeltä en ois koskaan saanut... että puolensa ja puolensa.. suosittelen molempia.

Vierailija
5/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Rovaniemeltä eli syntynyt siellä. Asuin siis Rollossa 0-20v. Hyvää on kaunis luonto, rennot ja mukavat ihmiset. Turistit tuovat rahaa ja kansainvälistä meininkiä. Huonoa on kylmyys talvet kesät ja hyttyset. Liian pienet piirit varsinkin silloin ennen. Nykyään on ihmisiä enemmän ja paremmat kaupat. Ravintolaelämä on aika paska.

Muutin Helsinkiin parikymppisenä opintojen perässä ja olen tämän kymmenen vuoden aikana kotiutunut mainiosti. Rakastan Helsingin kaupunkimaisemaa, merta, säätä ja ihmisiä. Vapaata meininkiä ja sitä että saa olla juuri sellainen kuin on. Hyvät ravintolat ja kulttuurielämä. Työmahdollisuudet hyvät ainakin Rolloon verrattuna.

Ainoa huono asia on asumisen kalleus ja narkkarit.

Vierailija
6/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vain Helsingissä mutta vastaanpa silti. :) Helsingissä ei ole ihmisvilinää joka paikassa, itse asun tällä hetkellä rauhallisessa lähiössä kaupungin laidalla ja täällä on ennemminkin semmoinen pikkukaupungin tunnelma. Erona se, että keskustan ihmisvilinään pääsee alle puolessa tunnissa ja julkinen liikenne toimii tosi hyvin.

Loskatalvia on ollut ja varmasti tuleekin, tosin ihan viimevuosina täällä on ollut kunnon hiihtokelit ja lunta enemmän kuin tarpeeksi. Rovaniemellä en tosiaan ole asunut, työkaveri on opiskellut siellä ja tykkäsi kovasti. Kuulemma sopivan pieni kaupunki ja kaikki tarvittava lähellä, opiskelijoille riittävästi menoa ja meininkiä.

Vierailija
7/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

rollossahan niitä narkkeja vasta onkin

Vierailija
8/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 08:55"]

rollossahan niitä narkkeja vasta onkin

[/quote]

Taitaa Helsingissä olla kuitenkin enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä