Miksi suomalaiset naiset ei katso jalkapalloa?
Mä joudun vähän kuin salaa seuraamaan noita kisoja, ettei leimattaisi äijämäiseksi. Kun katselee kisojen katsomoita ja kuvia (eikä vain MM-kisojen), niin siellä on naisia siinä missä miehiäkin. Suomessa jos nainen menee jalkapalloa katsomaan, niin lähes tulkoon outolintu olet! Noita MM-kisojakaan ei tunnu juuri kukaan mun naistutuista katsovan. Hyitä ja yökkiä vaan facebookissakin huutelevat.
Mutta sitten taas jääkiekkoa seuraa niin naiset kuin miehetkin.
Kommentit (31)
En ole jalkapallosta koskaan innostunut, aika tylsä on kuten muutkin sanoneet. Nuorempana seurasin kevyesti jääkiekkoa, mutta siihenkin on kyllä kiinnostus hävinnyt kokonaan, parempaakin käyttöä sille ajalle on. Meillä ei miestäkään kiinnosta urheilun seuraaminen tippaakaan, niin ei voi edes yhteiseksi ajaksi hyödyntä.
Minä seuraan näitä kisoja. Kiekkoa en seuraa, tosi rasittavaa katsottavaa ku ei sitä kiekkoa edes nää.
En seuraisi, en tykkää katsoa urheilua.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:57"]
Seuraisitteko, jos Suomellakin olisi menestyvä jalkapallojoukkue? Vai olisiko se siltikin tylsää katsottavaa? Onko se Suomen naisten ja muiden maiden naisten ero just se, että meillä ei ole joukkuetta, niin siksi harvaa naista kiinnostaa?
[/quote]
Koska laji on tappavan tylsä ja pelaajat vähän hintahtavia
Ei vaan kiinnosta. Urheilun seuraaminen telkkarista ylipäätänsä on tylsää, livenä paikanpäällä taas ihan jees.
Meillä ei katso kukaan. Kysyin pojilta, että tietävätkö että sellaiset kisat on menossa, kuulemma tietävät, mutta ei kiinnosta. Salilla on yleensä paras aika käydä isojen urheilutapahtumien aikana, varsinkin jos on joku merkittävä finaali tai ottelu. On suosituissakin ryhmäjumpissa tilaa.
Minä katson arvokisat sekä jalkapallosta että jääkiekosta. Jalkapallo on niistä se, joka minussa herättää suuria tunteita. Huudan pelaajille ohjeita ja olen joskus itkenytkin kun suosikkini on pudonnut ratkaisevassa vaiheessa. Jääkiekkoa seuraan vain koska, no, Suomi.
Jääkiekko on vain urheilua, mutta jalkapallo on taidetta.
Itse kyllä katson matseja. Nyt varsinkin kun ei oikein ole päivisin tai iltaisin muuta tekemistä katson ne tylsimmätkin matsit sivusilmällä.
Ystävistäni yksi on kiinnostunut futiksesta, muut naiset voivottelevat kun jalkapallohullut miehensä eivät tee muuta kuin katsovat pelejä.
Seuraan muutakin urheilua yleisurheilusta lähtien talvilajeihin. Olenpa joskus kuunnellut radiosta vapaaottelujakin, se meni jo vähän yli hilseen itseltänikin kun lajia en niin hyvin tunne että pelkällä selostuksella pärjäisi ;)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:40"]
Koska se on tylsä laji. Mä olen yrittänyt katsoa mutta tylsistyn alta puolen tunnin.
En ole kyllä siltikään kuullut, että naista pidettäisiin äijämäisenä vaikka seuraisikin jalkapallo. Päinvastoin. Tuttavapiirissäni on monia naisia, jotka seuraavat jalkapalloa (muitakin kuin MM-pelejä).
[/quote]
Ei, vaan sinä olet liian tylsä jalkapallolle. Tai siis pääsi on liian tylsä.
Minä seuraan kyseisiä kisoja, yhdessä miehen kanssa. Minå olen meistä kahdesta urheiluhullumpi. Suoraan sanottuna vituttaa maikkari, kun mitään urheilua ei enää nykyään näe ilman että maksat maikkarille...
Mä en katso mitään urheilua ellei ole järkätty kisakatsomoa isommalla porukalla. Mua ei vaan kiinnosta urheilun katsominen niin paljon, mutta seurassa se on kivaa.
Kyllä mun tuttavapiirissä on myös naisia jotka ihan innoissaan katsoo kisoja, ikähaitari 10-70 vuotta...