Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saatte 9-vuotiaan heräämään kouluun

Vierailija
16.06.2014 |

Meillä on tuskaa 9-vuotiaan kanssa, muuten niin kiva tyttö, mutta ei herää sitten millään aamulla. Sata kertaa joutuu sanomaan, huutaminen ei auta. Makaa vaan sängyssä ja sitten huudolla kouluun (viedään aina kouluun tarhalaisen mukana, kun molemmat paikat lähellä, meiltä tuonne vain noin 400m).

Olen sanonut miehelle, että lopetetaan tämä pelleily. Jääköön nukkumaan, saa sitten itse raahautua kouluun. Mutta mies ei suostu (kyseessä on siis miehen biologinen lapsi).

Tämä aamulla sama kuvio. Mies oli suuttunut niin paljon, että oli huutanut, että tyttö saisi pysyä äidillään pidemmän ajan. Mies aivan kypsä tilanteeseen...

sama juttu läksyjen kanssa, jatkuvasti pitää patistaa, että tyttö tekee läksyt. Olen ehdottanut samaa, eli jos ei tee niin ei tee (koulussa tulee sitten häpeä).

Apuja?!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoissa nukkumaan. Huolehdi, että tulee 10h unta. Kun on lepo, ruoka ja liinunta balansissa niin jaksaa herätä aamulla.

Ps. Et kuulosta kovin mukavalta tyypiltä. Ehkä tyttö masentunut jos teidän luona huudetaan ja ilkeä asenne.

Vierailija
22/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostakaa se ylös lattialle istumaan. ei sängyn viereen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että omalta osaltani auto lähtee liikkeelle klo 8 (Koulu alkaa täällä 8:15) Jos tyttö ei ole valmis, ei ole valmis ja saa itse mennä kouluun. Mies voi sitten omalla vuorollaan tehdä mitä vaan. Ap

Vierailija
24/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei herää aamulla, hän ei ole nukkunut tarpeeksi. Aikaistatte nukkumaan menoa 15 min kerrallaan, kunnes löytyy sellainen nukkumaanmenoaika että hän herää herättämättä aamulla.

Jos ulkomaanne on sellainen, että lapsi voi kulkea koulumatkansa itse, juoskoon perässä jos ei ole valmis silloin kun auto lähtee.

Onko äidin luona samanlaisia ongelmia?

Vierailija
25/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:32"]

Meillä on tehty eskari-ikäiselle selväksi että nyt alkaa sitten työt kodin ulkopuolella eli koulu on lapsen työ, johon suhtaudutaan samoin kun aikuiset suhtautuvat omaan työhönsä. Aamulla herätään ja läksyt tehdään niinkuin on sovittu.

[/quote]

tämä on oikea meininki.

Vierailija
26/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:32"]

Meillä on tehty eskari-ikäiselle selväksi että nyt alkaa sitten työt kodin ulkopuolella eli koulu on lapsen työ, johon suhtaudutaan samoin kun aikuiset suhtautuvat omaan työhönsä. Aamulla herätään ja läksyt tehdään niinkuin on sovittu.

[/quote]

tämä on oikea meininki.

Vierailija
27/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 22:55"]

Jos lapsi ei herää aamulla, hän ei ole nukkunut tarpeeksi. Aikaistatte nukkumaan menoa 15 min kerrallaan, kunnes löytyy sellainen nukkumaanmenoaika että hän herää herättämättä aamulla.

Jos ulkomaanne on sellainen, että lapsi voi kulkea koulumatkansa itse, juoskoon perässä jos ei ole valmis silloin kun auto lähtee.

Onko äidin luona samanlaisia ongelmia?

[/quote]

täällä missä asumme on turvallista kulkea. Pakko alkaa aikaistamaan tuota nukkumaanmenoa. Mies on niin väsynyt tilanteeseen, että mietti jo jos olisi mahdollisuus nähdä tyttöä vähemmän, mikä on tosi sääli:(

Vierailija
28/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo on! eilen se sama 9v tyttö oli yht äkkiä alkanut käyttäytymään huonosti vaikka ennen oli niin kiltti tyttö.. oli koulussa haukkunut opettajan ja ihmeteltiin miksi koulussa kun loma, vastaus sama asumme ulkomailla.

Vierailija
29/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 23:01"]

Porvoo on! eilen se sama 9v tyttö oli yht äkkiä alkanut käyttäytymään huonosti vaikka ennen oli niin kiltti tyttö.. oli koulussa haukkunut opettajan ja ihmeteltiin miksi koulussa kun loma, vastaus sama asumme ulkomailla.

[/quote]

tämä on oikeasti ihan käsittämätön palsta, näitä porvoon huutelijoita tulee vähän joka tuutista. Jos keksisin provon, olisi aihe nyt 100 kertaa käheämpi. Kuka provoilee jostain lasten nukkumaanmenosta/aamuherätyksistä. Voisitko hieman avata? Ap

Vierailija
30/30 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on huolehtinut itse kellon soimaan ja itsensä kouluun ekaluokasta alkaen.