Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työntekoani vaikeutetaan

Vierailija
16.06.2014 |

Olin juuri viikon lomalla ja kun tulin takaisin työhöni niin huomasin, että työkoneestani oli netti poistettu. Tarvitsen nettiä erään työtehtävän tekemiseen ja nyt en siis voi tehdä sitä.

Kukaan ei kertonut minulle etukäteen tuosta ollenkaan, huomasin vasta kun kotin kys. tehtävää tehdä. Tuota työtehtävää joudun PAKOSTI tekemään muutamia kertoja päivässä.

Kysyin pomolta, että miten teen tuon tehtävän niin hän sanoi jotta minun täytyy käyttää siinä jonkun muun konetta.

Kertaakaan ei kertonut että MIKSI koneeltani on poistettu yhteys, tosin enpä viitsinyt kysyäkään..

Viime aikoina on tullut tunne, että minua koitetaan "savustaa" joko vaihtamaan työpaikkaa tai sitten muuten vaan irtisanoutumaan. Koen itse että teen työni hyvin ja kevään keihityskeskustelussa iso pomo kehui minua samoin kuin tuo oma pomonikin. siksikin tuntuu oudolta että halutaan vaikeuttaa työntekoani...

Meillä on kesätyöntekijä (oli aikasemmin talvella työharjoittelijana) ja hän tuuraa minua kun olen lomalla tai jostan muusta syystä poissa. Tuota duunaria kehutaan maasta taivaaseen, on kyllä hyvin oppinut työn, mutta hän on n. 2 vkon välein vähintään 3 pv sairaslomalla. Oli jo talvella monesti saikulla. Itse en olsi kys. henkilöä palkannut juurikin noiden poissaolojen takia, mutta pomo on pomo....

Mietin että miten käyn kun olen seuraavan kerran lomalla ja tuo kesäduunari jääkin saikulle; onkohan minulla lomalta palatessa kamala määrä tekemättömiä töitä edessä ja vielä sen lisäksi ylimääräistä työtä, koska moni muu työpaikalla ei osaa tehdä kaikkia noita minun hommia oikein ja sitten joudun niitä korjailemaan?

Pikkuhijlaa taidan katsella uutta työpaikkaa. Harmitaa, pidän työstäni todella paljon ja aamuisin on ollut mukava mennä töihin. Nyt en sitten enää tiedä miten suhtautua :/

Liitto ei sanonut juuta eikä jaata asiaan...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuossa ollut vielä mitään sanottavaa.

Vierailija
2/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut, että jollain työpaikalla yhdestä koneesta netti voitaisiin poistaa. Kuulostaa noituudelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin käyttö on siis estetty pääkäyttäjän toimesta. Meillä kun vain pomolla on rajoittamaton oikeus koneiden käyttöjärjestelmiin. En ole edes voinut itse päivittää esim. käyttämääni nettiselainta vaan se vaatii järjestelmänvalvojan hyväksynnän joka on siis pomoni.

Meillä on kotikoneella sama systeemi: alaikäinen lapseni EI voi tehdä mitään koneelle, ladata pelejä tms ilman minun salasanaani. Ihan sekä lapsen oman että koneen turvallisuuden takia. Samoin kun olen laittanut muutamia avainsanoja niin, että ne kun esiintyy esim. hakusanoina niin kone ei avaa kys. sanoja sisältäviä sivuja.

Tuo avaus oli minulta vain harmituksen purkaus....

Ap

Vierailija
4/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäiskö kysyä pomolta? Oletkohan viettänyt liikaa aikaa aaveellä työ aikana?

Vierailija
5/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt netissä? Onko facebook ollut tiuhaan auki? Tai AV? Vai oletko käynyt muilla sivuilla, jotka eivät liity työhösi mitenkään ja saattavat olla haitallisia tai kalastella tietoja? Jos voit hyvällä omalla tunnolla todeta, että netinkäyttösi on ollut pelkästään työhösi liittyvää niin silloin setin katkaisusta kannattaa pomon kanssa keskustella.

Vierailija
6/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaadit sen netin takaisin tietysti. Sanot, että se on sun työkalu ja kaikkihan tietää, että työkalujen tulee olla kunnossa. Tarvitset sitä, piste. Ei missään työpaikassa pitäisi olla tuollainen mielivaltainen työntekijän lyttäys mahdollista. Pomo on itse järjestelmänvalvoja/pääkäyttäjä? Eikö teillä ole muuta atk-tukea tms? Onko pomo oikeasti tarpeeksi taitava pääkäyttäjäksi? Ainakaan ei ymmärrä tietoturvan päälle pätkän vertaa, jos päivittämättömiä selaimia käytetään...

Vierailija
7/8 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis on voitu lukea vaikka uutisia yms. Ja naamakirjaakin on saanut käyttää, kunhan työt tulee tehdyksi. Ja minulla on kaikkein vähiten aikaa notkua netissä roikkumassa, duunia kun teen, toisin kuin muilla duunareilla joiden työtehtävät ovat hieman erilaiset kuin minulla. Ja on firmalla jopa oma Facetilikin jota päivitetään suht ahkeraan. Minun kone on nyt siis ainoa jossa ei voi käyttää nettiä....

Ja ei, meillä ei ole erikseen ATK tukea, se on ulkoistettu, ja vain pomo ottaa sinne yhteyttä jos on ongelmaa....

Vierailija
8/8 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko mitään ideaa kutsua joku atk-tukihenkilö laittamaan koneeseesi netti?

Sattuuhan tuota tämän tästä, että koneille tapahtuu jotain mystistä, joko vahingossa tai tarkoituksella, mutta ne korjataan.

Älä edes uneksi, että sinä et käyttäisi omaa konettasi omiin töihisi älä liioittele, vaan kutsu nyt joku laittamaan siihen se netti heti.

Jos vain pomolla on siihen oikeus, nosta takamuksesi tuolista, kävele pomon luo ja ilmoita, että tämä asia hoidetaan nyt heti, ja sillä asenteella että sinulla on oikeus tehdä työtäsi etkä poistu, ennen kuin asia on selvitetty.

Ei kannata alistua ihan kaikkeen, sinullakaan ei ole mitään menetettävää. Tai sitten pomolla on oltava hyvä selitys siihen, miksi et voi tehdä työtä omalla koneellasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän