miten turvata yli 6kk vauvalle riittävä maidon saanti?
Siis jos imettää..
Montako imetyskertaa/vrk? Paljonko pissivaippoja? Pitääkö puuroon/soseisiin lisätä maitoa/korviketta?
Imetän aina soseen päälle koska,muuten vauva ei syö soseita lainkaan. Näin kuitenkin maha on täynnä soseita ja ottaa maitoa vain hörppy. Nythän tämä ei varmaan haittaa koska imetyskertoja vielä 7 joista osa siis sellaisia jolloin saa pelkkää maitoa mutta miten jatkossa kun pelkkiä maitoaterioita jää pois..
Kommentit (7)
Eli 6kk ja vanhempi pärjää siis käytännössä pelkällä maidolla? Mitenkäs kun on sitä maitoa vailla tunnin välein ja nukkuukin paremmin(yli 30min pätkiä) kun saa muutakin.
Eli siis annan kuitenkin sen soseen ensin..
Mulla on täällä 6kk ja olen miettinyt samaa. Annan välillä ensin maitoa, sitten soseen. Pumppaan myös maitoa jos pitkä väli. Voit välillä antaa maitoa ja sosetta useamminkin, jos sulle on tärkeää imetys.
Yli 6kk vauva tarvitsee muutakin kuin maitoa. Eli anna vaan sose ensin, ettei täytä vatsaa ensin maidolla. Mietin tätä samaa neuvolassa, ja sanoivat, että jos epäilee maidonsaannin riittävyttä, kannattaa tehdä ainakin puurot maitoon, soseetkin jos itse jaksat tehdä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:27"]Yli 6kk vauva tarvitsee muutakin kuin maitoa. Eli anna vaan sose ensin, ettei täytä vatsaa ensin maidolla. Mietin tätä samaa neuvolassa, ja sanoivat, että jos epäilee maidonsaannin riittävyttä, kannattaa tehdä ainakin puurot maitoon, soseetkin jos itse jaksat tehdä.
[/quote] voiko mikropuuroa tehdä korvikkeeseen? En jaksa pumppailla ja rm ei kestäkkään mikroa..
Ap
http://www.thl.fi/fi_FI/web/lastenneuvola-fi/tietopaketit/imetys/lisaruoat
Ensimmäisen vuoden maito pääasiallinen ravinnonlähde.
Koeta imettää ja antaa sose aivan toisena ajankohtana. Jos vauva ei saa maitoa tarpeeksi, sitä ei myöskään rintoihin muodostu ja koska sitä ei muodostu, ei ole maitoa imetettäväksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 21:27"]Yli 6kk vauva tarvitsee muutakin kuin maitoa. Eli anna vaan sose ensin, ettei täytä vatsaa ensin maidolla. Mietin tätä samaa neuvolassa, ja sanoivat, että jos epäilee maidonsaannin riittävyttä, kannattaa tehdä ainakin puurot maitoon, soseetkin jos itse jaksat tehdä.
[/quote] voiko mikropuuroa tehdä korvikkeeseen? En jaksa pumppailla ja rm ei kestäkkään mikroa..
Ap
[/quote]
Mä teen mikropuuron veteen mutta pienellä vesimäärällä niin että puuro on tosi paksua. Sitten maitoa joukkoon tarvittava määrä jotta puuro notkistuu -> viilenee myös samalla. Taisin lukea tämän vinkin täältä :)
Maito on pääasiallinen ravinnonlähde ensimmäisen ikävuoden, muu on maistelua. Anna ensin rintaa ja sitten sose, sillä takaat maidon riittävyyden.