Onko juhannusaatto sinulke palkallinen vapaapäivä?
Kommentit (16)
On. Yleensä otan torstainkin jo vapaaksi.
Olen töissä, mutta meille maksetaan juhannusaatosta pyhälisä. Sama juttu jouluaaton kanssa. Meille ei arkipyhistä tule mitään ylimääräisiä vapaita, mutta jos ne osuu työpäiväksi niin sentään saa pyhälisät.
Ja tosiaan tuo jouluaatosta ja juhannusaatosta maksettava pyhälisä on ainoa ylimääräinen, mitä työnantajalta saadaan. Muuten menee kaikki lakisääteisen minimin mukaan, lomarahojakaan ei meille makseta.
Juhannusaatto on palkallinen vapaapäivä. Yleensä torstaina lähdetään töistä tavallista aikaisemmin, ainakin pomo lähtee ja kehottaa meitä muita tekemään samoin :D "lähdetäänpäs juhannuksenviettoon"
On se mukava aika vuodesta.
Juhannusaatosta ei makseta, kuten ei muistakaan arkipyhistä, pl. itsenäisyyspäivä jos arkipäivänä. Vastaavasti joka kuukausi tulee pari tonnia enemmän palkkaa kuin jos nillittäisi noista pyhistä.
Palkallinen vapaapäivä, tietysti. Eikö se ole kaikilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä todellisuudesta erkaantuneessa kuplassa kiva elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannusaatto on palkallinen vapaapäivä, kuvittelet sinä sitten mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla, olen henkilökohtaisesti (siis ei edes paikallisesti) sopinut kuten kaikki muutkin meidän firmassa että arkipyhät ovat palkattomia. Tämä mahdollistaa että saamme teoreettisesti maksimaalista palkkaa.
Mulla on vapaapäivä kuten muillkin työpaikassani, mutta en minä siitä palkkaa saa.
Kaupan alalla näin ei esimerkiksi ole. Juhannuspäivä on toki palkallinen vapaapäivä, mutta aattona vain klo 18 jälkeen tehdystä työstä maksetaan aattolisä, joka vastaa lauantailisää.
On palkallinen vapaa. Nyt olen lomalla niin siitä tulee yksi lomapäivä jonnekin talveen :)
Minulla ei ole vuodessa yhtään palkallista vapaapäivää, ei ole edes erikseen määritelty työpäiviä ja vapaapäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannusaatto on palkallinen vapaapäivä, kuvittelet sinä sitten mitä tahansa.
Miksi tosi monet on sitten töissä?
Meillä normaalia päivätyötä tekevät on poissa juhannusaaton, mutta vuorotyöläiset tulevat töihin jos kalenteriin aatto osuu. Siitä maksetaan suurjuhlapyhän aattokorvus.
On palkallinen vapaapäivä