Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Myöntääkö Kela vuokravakuuden tässä tilanteessa?

Vierailija
22.06.2021 |

Jos vuokra on toimeentulotuen hyväksymän rajan alapuolella juuri ja juuri. Ja muuten toiselle paikkakunnalle siitä syystä, että siellä on paremmat opiskelu- ja työllistymismahdollisuudet. Tarvitsisin 2kk vakuuden.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työ- tai opiskelupaikkaa valmiina, niin eivät myönnä vakuutta. Aina täytyy olla jokin todellinen syy muuttoon.

Vierailija
2/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole työ- tai opiskelupaikkaa valmiina, niin eivät myönnä vakuutta. Aina täytyy olla jokin todellinen syy muuttoon.

No jos Kela ei myönnä niin varmaan sossusta voi kysyä?

Vierailija
4/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos Kela ei myönnä niin varmaan sossusta voi kysyä?

Aina voi kysyä, mutta tuskinpa sieltäkään myöntävät.

Vierailija
5/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata työpaikka ensin.

Vierailija
6/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä työllistymismahdollisuus ei riitä. Pitäisi olla allekirjoitettu työsopimus. Tämä osui omalle kohdalle 2018-2018 taitteessa. Toki ei voi tietää olisiko siinäkään tapauksessa maksusitoumusta tullut, sain asuntoasiat hoidettua toisin.

Vierailija
7/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyykö joku vuokranantaja Kelan vakuuden? Siinähän on sellaiset ehdot, että Kela voi yksipuolisesti päättää voiko sitä käyttää vai ei. Ei sellainen mikään vakuus ole. Itse olen aina kirjoittanut ilmoitukseen, että Kelan vakuus ei käy. Toimii erinomaisena karsintana muutenkin ja vuokralaisehdokkaiden laatu paranee selvästi.

Vierailija
8/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyykö joku vuokranantaja Kelan vakuuden? Siinähän on sellaiset ehdot, että Kela voi yksipuolisesti päättää voiko sitä käyttää vai ei. Ei sellainen mikään vakuus ole. Itse olen aina kirjoittanut ilmoitukseen, että Kelan vakuus ei käy. Toimii erinomaisena karsintana muutenkin ja vuokralaisehdokkaiden laatu paranee selvästi.

Vuokranantaja kyllä hyväksyisi sen, se nyt vain riippuu myöntääkö Kela/sossu.

Vierailija
9/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan Kelan virkailija, joka yrittää tehdä toimeentulotukipäätöstä.

Vierailija
10/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten heräsit uffilaatikosta todellisuuteen.

Vierailija
11/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö kateeksi kun ei omat rahkeet riitä kiinteistösijoittamiseen? En tosin tiedä mikä on uffilaatikko, joku teidän pienituloisten juttu mahdollisesti?

Vierailija
12/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö kateeksi kun ei omat rahkeet riitä kiinteistösijoittamiseen? En tosin tiedä mikä on uffilaatikko, joku teidän pienituloisten juttu mahdollisesti?

Kannattaisiko sun tulla välillä sieltä kellarista ulos? 

Vierailija
13/13 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sun tulla välillä sieltä kellarista ulos? 

Miksi? Omilla rahoilla maksettu velaton kellari missä on mukavan viileää näin helteellä. Ei täältä kannata mihinkään lähteä, teen massia pörssissä. Ostin Oriolan osakkeita 50 000 €:lla daytrading mielessä ja voitin 2 000 €. Ei sillä kuuhun mennä mutta ihan hyvä päiväliksa n. minuutin työstä.