en päässyt ajokokeesta ekalla kerralla läpi..... :/
Kevarikortti kyseessä. Käsittelytehtävät meni ekalla läpi, mutta liikenneosuus meni valvojan mukaan 'hylkyyn'. Ahdistaa ja suututtaa, vaikka eihän tolle enään mitään voi. Onko toi miten tavatonta ettei ekalla kerralla pääse läpi, vai olenko jotenkin tavallista tyhmempi tapaus? :D Naurakaa vaan, mutta kyllä toi jätti pienen klommon jo valmiiksi huonolle itseluottamukselle...
Kommentit (14)
Surkea suoritus. Itse olen suorittanut useamman inssin ja kaikki kerrasta läpi. Inssejä oli sen takia useampia, että nuoruuden huumassa ei oikein pysynyt kaasujalka hallussa. Eli ihan omaa typeryyttä, mutta onneksi ei sattunut mitään. Inssissä sitä pitääkin ajaa sitten rauhallisesti.
Ei se ole tavatonta. Mäkin sain käsittelykokeen läpi ekalla, mutta A-kortin inssi ei mennyt ekalla kerralla läpi (tosin inssi teki mulle kyllä myös yhden todella kieron tempun heti alussa, ja meni siitä pasmat sekaisin). B-kortin inssi meni ekalla kerralla läpi. Mä oon hirveän hermostunut koetilanteissa, B-korttia ajaessa mulla oli ikää yli 30, mutta olin ihan hermoraunio. Inssi oli onneksi tosi mukava.
Ei todellakaan mikään häpeä. Inssinajo ei ole mikään läpihuutojuttu vaan siinä pitää todella osata. Muistaakseni joka viides ajokoe hylätään joten ei ole edes harvinaista.
Ei ole tavatonta. Tutuissani on useita naisia,jotka saivat B-kortin ensi yrittämällä, ja siitä huolimatta eivät uskalla ajaa. En saanut heti korttia, mutta autoilen päivittäin. Ap, sitkeästi uusi yritys. Turhaa lyödä muiden lyötyä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:10"]
Miksi sinne inssiin sitten pitää tunkea, jos ei osaa ajaa?
[/quote]
AV-mammat taas vauhdissa... Aika harva inssiin menevä osaa ajaa tosi hyvin. Keskustelin pitkään B-kortin ajokokeessa inssin kanssa, ja hän sanoi, että inssi on sellainen virstanpylväs, jonka jälkeen se oikea ajoharjoittelu vasta alkaa. Hän sanoi, että pahimpia kokelaita ovat ne, jotka kuvittelevat olevansa loistavia kuskeja ja osaavansa ajaa tosi hyvin.
Liikenteessähän sitä pitää ajaa rauhallisesti. Ällöttää kaahaajakuskit.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:10"]
Miksi sinne inssiin sitten pitää tunkea, jos ei osaa ajaa?
[/quote]
Siellähän katsotaan, osataanko ajaa vai ei! Jos ei osaa, ei pääse läpi ja virheet tietysti katsotaan läpi ettei niitä enään seuraavalla kerralla tee. Jos nuorella on liikenteessä ajamisesta kokemusta esimerkiksi 15 tunnin verran, ei voi olettaa, että hän osaa ajaa yhtä hyvin kuin ihmiset jotka on ajanut puolet elämästään. Nuorilla ei ole ajamiseen tarvittavaa rutiinia. Vaikka, kyllä ne kortin omistavat aikuisetkin törttöilevät liikenteessä (eivät käytä vilkkua, ajavat ylinopeutta, eivät ryhmity oikein, ei noudata perus liikennesääntöjä saati varo liivit päällä ajavaa ajokoululaista....). AP, peli ei ole vielä menetetty, ensikerralla varmasti menee paremmin. Älä lannistu.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:14"]
[/quote]
Niin mä otinki, ei se ollu siitä kiinni. Ihan nopeusrajoitusten mukaan ajoin, ja jossain vaiheessa vähän alikin (esm. 80km/h alueella ajoin yleensä 75km/h). ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:14"]
[/quote]
Niin mä otinki, ei se ollu siitä kiinni. Ihan nopeusrajoitusten mukaan ajoin, ja jossain vaiheessa vähän alikin (esm. 80km/h alueella ajoin yleensä 75km/h). ap
[/quote]
Alapeukutin vahingossa älypuhelimella selatessa, anteeksi :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:26"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:14"]
[/quote]
Hah, ei se mitään :--D Opettaja sanoi että ajolinjoissa oli jotain vikaa (en ole ihan varma mitä sillä tarkoitti). Mutta 2 tuntia määrättiin liikenteessä ajoa ennen uutta koetta, ehkä se siellä sitten selviää. ap
[/quote]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 20:26"]
[/quote]
Mitä tää kone nyt sähläilee.... :o Mutta joo jos äskeisessä viestissä ei näkyny, niin ei haittaa! Opettaja sanoi että ajolinjoissa oli jotain vikaa, en kyllä ole varma mitä sillä tarkoitti.... ap
[/quote]
[/quote]
Ap, ajolinjoissa siis vikaa. Kun menet uuteen inssiin, niin ole ehdottoman tarkka ryhmittymisessä, samoin kun vaihdat kaistaa, vilkku ajoissa päälle, pään pitää kääntyä reilusti,niin että inssi huomaa, että seuraat liikennettä. Risteysalueella ei saa vaihtaa kaista, katso että olet oikein ryhmittynyt. Itse seuraan ajolinjoja.
IIIIIIIIIIIKKKK!!!!!!!! OMG!!