Pitkät lennot edessä kahden alle kolme vuotiaan lapsen kanssa. Mitä viihdykettä otan lentokoneeseen mukaan?
Isompi lapsista tyttö joka haluaa mukaan nuken rintarepussa siis sellainen leikki rintareppu ja pehmoeläimen. Pienemmälle et tiedä mitä ottaisin. Neuvoja. Matkustamme Yhdysvaltoihin kesän aikana.
Kommentit (171)
http://peikkokukkulalla.blogspot.com/2014/08/lento-chilesta-suomeen-taa…
tuossa kokemuksia ja vinkkejä pitkistä lennoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei olla samalla lennolla, viddu kun alkoi viduttamaan.
Totuus sattuu, minusta on järkevämpää puhua asiat niinkuin ne ovat eikä kuorruttaa niitä kermavaahdolla. Olen nähnyt niin paljon vuosien varrella, että kokemuksella voin kertoa miten ne asiat menevät. Alle kolmevuotiaat ovat aivan liian nuoria matkustamaan. Tuon ikäisen veisin max. Tukholmaan lento 45 minuuttia, mutta 9 - 10 tuntia, täyttä hulluutta.
Tuo on sinun mielipiteesi. Minulla on erilainen.
Voi voi, pahoitinko nyt harvinaisen lumihiutaleen mielen, niin realismi sattuu yleensä pahiten niihin jotka liitelevät pilvilinnoissa. Minulla kuitenkin sattuu olemaan kokemusta tuosta lentämisestä enemmän kuin Sinulla ja olen nähnyt lukuisat perheet näiden pilttiensä kanssa ja kaikkia yhdistää, väsymys väsymys väsymys, lasten kitinä, lasten narina, onko kakkahätä, onko pissahätä, onko nälkä, älä potki edessä olevaa penkkiä, ei saa kirkua, täällä on muitakin matkustajia jne......... Ei muuta kuin Bon Voyage!
Hei nyt sulla on kyllä niin paha olla että oisko päikkärien tai terapian aika? :)
Olen eri,mutta sä olet ällöttävän itsekäs kakaroinesi! Pidä huoli siitä että ne ovat hiljaa.
Muista sinäkin että oma käytöksesi kertoo aina vain sinusta, ei meistä muista. :)
Vierailija kirjoitti:
Monesti on pitänyt lentokoneessa päässään ihmetellä että miksi tuokin perhe kuskaa noin pientä vauvaa mukanaan kuumaan lomakohteeseen. Ei se lapsi edes muista koko reissusta mitään.
Saati sitten kun nähnyt suomalaisen äidin ulkomailla rannalla kolmen riehuvan lapsen kanssa. Näytti epätoivoiselta hommalta sekin.
Jostain 5 vuotiaasta eteenpäin voisin lasta kuvitella kuskaavani ulkomaille.
Miksi sen lapsen pitäisi muistaa siitä reissusta mitään? Meillä reissataan korona-aikaa lukuunottamatta noin kolme kertaa vuodessa. Lapsi on nyt kuusivuotias. Ei hänen tarvitse muistaa joka reissua, kyllä niitä muistettaviakin tulee yllin kyllin. Me vanhemmat kyllä reissumme muistamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme puskajusseja negaamassa täällä. Hyvää matkaa!
Henkilö on siis puskajussi, jos ei halua kuunnella lasten korviariipivää mekastamista, kiljumista, padin kilkatusta ja vanhempien gugguu-ääniä 10 tunnin lennon ajan?
Ei siis ole nähnyt sivistynyttä käytöstä missään.
Sivistynyt 3-vuotias? Älä nyt naurata.
Tiedätkö että joillain ihmisillä on herkkä kuulo? Silloin pikkulapsen pillimäinen kiljunta sattuu ihan helvetisti.
Tässä myös hyvä lista
http://peikkokukkulalla.blogspot.com/2014/08/lista-asioista-jotka-helpo…
No mistä he tykkäävät? Tabletille lastenohjelmia, kirjoja, lempilelut ym.
Huom! ÄLÄ anna lasten häiritä muita matkustajia! Ei ole missään olosuhteissa ok potkia tai nykiä edessä olevaa istuinta. Jostain syystä vanhemmat antaa lasten terrorisoida muita matkustajia vapaasti ilman että yrittävätkään kieltää.
Jos on pakko mennä, niin on pakko mennä.
Aika kuluu koneessa, vaikka lapset huutaisivat koko matkan. Tulette lopulta perille ja piina loppuu.
Ota mukaan naposteltavaa (Ei murustavaa), kirjoja, uusia pieniä leluja (esim. figureja), uusia tarrakirjoja tai magneettikirjoja, joku pienten palapeliin mahdollisesti tai pienten lasten pieni lautapeli tai kysymyskortit. Laske esim. 30 min välein olisi joku uusi ässä hihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö on siis puskajussi, jos ei halua kuunnella lasten korviariipivää mekastamista, kiljumista, padin kilkatusta ja vanhempien gugguu-ääniä 10 tunnin lennon ajan?
Tiedätkö että joillain ihmisillä on herkkä kuulo? Silloin pikkulapsen pillimäinen kiljunta sattuu ihan helvetisti.
No nyt on kyllä jo lapsellista. Jos sulla on herkkä kuulo, osaat varmaan lentokoneeseen varautua korvatulpilla ja muilla omilla suojakeinoillasi, kyseessä on kuitenkin lentomatka jolla ei voida taata korvien hyvinvointia. Jotain rajaa nyt aikuinen ihminen.
Ja kyllä, moni lapsi on paljon sivistyneempi kuin useat aikuiset ihmiset, kuten tässäkin keskustelussa huomaa.
Yksi eniten myötähäpeää tuottava asia on juuri joku takakylän Pirjo joka näkee aina muissa vikaa, kovaan ääneen, mutta oma käytös ja tietämys on täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran matkustaneena, ota yölento sellaiseen aikaan että lapset nukkuvat suurimman osan lennosta. Viihdykettä löytyy muutamaksi tunniksi kun syö yms.
Lapset voi opettaa jo etukäteen olemaan hiljaa lentokoneessa. Toki joku hetki se ehkä unohtuu mutta älämölö ei ole jatkuvaa.Minusta alle kolmevuotias on lennolla paljon helpompi kuin 3-6.
Ei missään nimessä yölentoa.
Silloin kukaan koneessa ei saa nukuttua, kun pienet päivänsäteet kirkuvat koko hemmetin matkan ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko sellaisne ihmisen mennä ihan vaan mökille sitten?
Aikuinen mies kirjoitti:
Itse sinkkuna paljon lentäneenä olen ajatellut, että lapset ovat luonnollinen ja normaali asia, ja kyllä heidän ääniään jaksaa verrattuna johonkin aikuisten känniseen tai muuhun asiattomaan metelöintiin. Olen myös funtsinut, että itse olen päässyt helpolla verrattuna lasten vanhempiin verrattuna, he kun joutuvat huolehtimaan mahdollisesti hyvinkin väsyneistä mutta hereillä olevista lapsista lennon aikana. Eivät minua lapset häiritse, kunhan aikuiset käyttäytyvät hyvin eivätkä öykkäröi.
Montako kertaa olet joutunut istumaan Helsinki-New York välin kahden rääkyvän vaippahousun edessä?
Jos olet edes kerran tuon helvetin kokenut, niin mielipiteesi olisi todennäköisesti hyvin erilainen.
(Ja kyllä, täyden vaipan haju leviää TODELLA nopeasti lentokoneessa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti on pitänyt lentokoneessa päässään ihmetellä että miksi tuokin perhe kuskaa noin pientä vauvaa mukanaan kuumaan lomakohteeseen. Ei se lapsi edes muista koko reissusta mitään.
Saati sitten kun nähnyt suomalaisen äidin ulkomailla rannalla kolmen riehuvan lapsen kanssa. Näytti epätoivoiselta hommalta sekin.
Jostain 5 vuotiaasta eteenpäin voisin lasta kuvitella kuskaavani ulkomaille.
Miksi sen lapsen pitäisi muistaa siitä reissusta mitään? Meillä reissataan korona-aikaa lukuunottamatta noin kolme kertaa vuodessa. Lapsi on nyt kuusivuotias. Ei hänen tarvitse muistaa joka reissua, kyllä niitä muistettaviakin tulee yllin kyllin. Me vanhemmat kyllä reissumme muistamme.
No onko hieno reissu kun vauva on prioriteetti ykkönen koko reissun? Samalla voisi jäädä suomeen
Ei kai niitä lapsia voi jättää Suomeen koska ymmärsin että mies siellä. Nauttikaa kiljukauloista, lapset on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko mennä, niin on pakko mennä.
Aika kuluu koneessa, vaikka lapset huutaisivat koko matkan. Tulette lopulta perille ja piina loppuu.
Ota mukaan naposteltavaa (Ei murustavaa), kirjoja, uusia pieniä leluja (esim. figureja), uusia tarrakirjoja tai magneettikirjoja, joku pienten palapeliin mahdollisesti tai pienten lasten pieni lautapeli tai kysymyskortit. Laske esim. 30 min välein olisi joku uusi ässä hihassa.
Mukava tsemppi niille kanssamatkustajille, jotka ovat joutuneet kuulemaan sitä kirkunaa koko matkan ajan. Kun pikku Nico-Petterin oli PAKKO päästä matkalle.
Tarrakirjat ovat kanssa erinomaisia, niiden kanssa menee hyvin aikaa. Omaa ruokaa, josta lapset tykkäävät (unohda terveellisyys tällä kertaa). Ennen kaikkea riittävästi erilaista tekemistä, että aina löytyy jokin uusi huomion kohde, kun entiseen väsytään. Pitkällä välillä lapset usein luonnostaan nukkuvat päiväunet ja paluulento Yhdysvalloista Suomeen on joka tapauksessa yölento. Vaihtoihin rattaat mukaan vähän isommallekin lapselle, jotta he voivat sitten nuokkua läpi maahantulon, tullin jne, jossa voi olla jonoa. Ennen lentoa kannattaa juoksuttaa lapsia lentokentällä, niin jaksavat sitten paremmin istua rauhassa.
Itse olen Yhdysvalloissa länsirannikolla asuva ulkosuomalainen ja reissaannut neljän lapsen kanssa Suomeen joka ikinen kesä viime vuotta lukuunottamatta. Usealla matkalla nuorin oli nollavuotias. Kyllä siinä lennolla vanhemmilla on täysi työ pitää lasten viihdytyksestä huolta, mutta ei se kymmenen tuntia pitkällä välillä nyt loputon aika ole ja muutaman tunnin jatkolennot sitten menevät kevyesti. Ja aivan tiedoksi: koneet täältä Pohjois-Eurooppaan etenkin juhannuksen alla ovat täynnä pohjoismaisia lapsiperheitä, eli jos saa lapsimatkustajista näppylöitä, kannattaa matkustaa muuhun aikaan.
Oi sitä sirkutuksen määrää " onko tuoli hyvin,?onko hyvä asento? Otatko pillimehun? Otatko banaanin? Luetaanko kirjaa? Onko sulla pissahätä? Haluatko piirtää? Jne. " Toistettuna niin monta kertaa kuin lapsia on ja säännöllisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei olla samalla lennolla, viddu kun alkoi viduttamaan.
Totuus sattuu, minusta on järkevämpää puhua asiat niinkuin ne ovat eikä kuorruttaa niitä kermavaahdolla. Olen nähnyt niin paljon vuosien varrella, että kokemuksella voin kertoa miten ne asiat menevät. Alle kolmevuotiaat ovat aivan liian nuoria matkustamaan. Tuon ikäisen veisin max. Tukholmaan lento 45 minuuttia, mutta 9 - 10 tuntia, täyttä hulluutta.
Tuo on sinun mielipiteesi. Minulla on erilainen.
Voi voi, pahoitinko nyt harvinaisen lumihiutaleen mielen, niin realismi sattuu yleensä pahiten niihin jotka liitelevät pilvilinnoissa. Minulla kuitenkin sattuu olemaan kokemusta tuosta lentämisestä enemmän kuin Sinulla ja olen nähnyt lukuisat perheet näiden pilttiensä kanssa ja kaikkia yhdistää, väsymys väsymys väsymys, lasten kitinä, lasten narina, onko kakkahätä, onko pissahätä, onko nälkä, älä potki edessä olevaa penkkiä, ei saa kirkua, täällä on muitakin matkustajia jne......... Ei muuta kuin Bon Voyage!
Olen lentänyt paljon eikä se mielipiteeni siitä muuttuisi, jos lentäisin 10x tai 50x enemmän. Lapset kuuluvat elämään ja ovat yhtä tervetulleita lennoille kuin muutkin matkustajat. Kiitos kuitenkin matkatoivotuksista, nyt pandemia-aikana tosin pidän lentotaukoa ja työtkin hoituvat etänä. Itsellesi myös mukavaa matkaa erimielisyyksistä huolimatta!
Pienille lapsille voi sattua korviin koko lennon ajan. Ihme vauvan rääkkääjiä, kun lomamatka on tärkeämpi. Tämän on oltava paskaprovo kun on Korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä jo lapsellista. Jos sulla on herkkä kuulo, osaat varmaan lentokoneeseen varautua korvatulpilla ja muilla omilla suojakeinoillasi, kyseessä on kuitenkin lentomatka jolla ei voida taata korvien hyvinvointia. Jotain rajaa nyt aikuinen ihminen.
Ja kyllä, moni lapsi on paljon sivistyneempi kuin useat aikuiset ihmiset, kuten tässäkin keskustelussa huomaa.
Yksi eniten myötähäpeää tuottava asia on juuri joku takakylän Pirjo joka näkee aina muissa vikaa, kovaan ääneen, mutta oma käytös ja tietämys on täydellistä.
Voi nyt helvetti. Itselläni tuo pentujen järkyttävän korkea ulina/kiljunta/kirkuna on joka kerran mahdollinen migreenin laukaisija. Todellakin on kunnon vastamelukuulokkeet + siellä alla perustulpat mukana jokaisella lentomatkalla. Ja junassa, bussissa tms.
Tavallisilla kauppareissuilla on pelkät tulppakuulokkeet, koska sillä pystyy jonkun verran väistelemään noita rääkyjiä.
Ikävä kyllä meitä todella herkkäkuuloisia on olemassa.
Ei sulla kaikki ole hyvin, kyllä se näkyy tekstistä. On olemassa muutakin kuin ääripäät.
Mullakin on tapana purkaa kiukkua ja katkeruutta sanomalla pahasti, mutta oon oppinut tunnistamaan sen. Kannattaa tutkia itseään ja omaa käyttäytmistään ja sitä mistä katkeruus johtuu.
Asioihin voi suhtautua hyvin tai huonosti, sen on aina oma valinta.