Millä perusteilla saa synnytyksen käynnistyksen?
Tässä vielä elättelen toiveita että tää tajuais syntyä ittestään, mutta jos ei niin perjantaina taas yliaikakontrolli rv sillon 42+2. Kuinka pitkälle raskauden annetaan mennä? Ja millon käynnistetään? Oon kuullut muutamia juttuja että vauva kuollut kohtuun jos annettu mennä liian pitkälle.. Pelottaa!!
Kommentit (10)
mä muistaisin et nykyään ei sais päästää kymmentä päivää yli...
Sulla on varmaan hirveet oltavat! kaverilla pidettiin kolme viikkoa yli ja vauva oli 4500g ja solisluu murtu!!! Ainiin...sen piti olla pieni siro tyttö!!! oliki iso tyttö. Ja kaveri oli vielä ite pieni kokonen, että voishan ne ajatella jo äitinki oloo tossa vaiheessa...
Koita kestää!!!!!
Mulla 40+6 tänään. Ja eka yliaikakontrolli ensi maanantaina rv 41+5.
no mulla ei siis olut käynnistetty tuo mutta sanottiin että ei ole mitäään syytä käynnistää.
Itse kävin äitipolilla märisemässä, että en kanna tätä lasta enää hetkeäkään, joko käynnistävät, tai sitten joutuvat leikkaamaan kun synnytys vihdoin ja viimein käynnistyy, mutta mä en isoa lasta synnytä. Lääkäri totesi, että mun pelko on ihan pätevä syy käynnistämiselle, jos paikat on kypsät. Lääkäri sitten lupasi, että käynnistetään seuraavana päivänä. Sitten ultrasi, ja totesi, että vauva on jo lähes 5 kg (viikkoja 40+5), ja kysyi että haluanko heti osastolle käynnistelyyn ;D
Kun tarpeeksi itket, niin kylläl suostuvat!
että voisin kutsua käynnistykseen JOUTUMISTA pääsemiseksi...
Ei kiitos, ei enää ikinä!
Ei mitään helvettiä, vaan oikein mukava, kiva synnytys, ilman kivunlievitystä.
Toki olen kuullut, että käynnistetyssä synnytyksessä supistukset saattavat olla rajumpia jne, mutta ei mulla. ;)
Nro 9
kuin itsestään syntyneet. Pahimmassa tapauksessa lapsen käy huonosti jos ei käynnistetä.
kun ei itsestään tullut. Naistenklinikalla ei ainakaan käynnistetä jos kaikki ok äidillä ja vauvalla. Toisaalta meidän tyttö oli aika kuivunut ja nälissään joten olisi voinut käynnistää vähän aikaisemmin..