Mitäs teillä on tänään ruokana?
Meillä on nyt lounaaksi seuraavanlaista gourmet-herkkua: kaupan peruna-sipulisekoitusta uunissa kauraruokakerman, mausteiden ja juuston kanssa sekä Saarioisten kasvispihvejä. Jos jaksan laittaa iltaruokaa, jääkaapissa odottaa uudet perunat ja kukkakaali, pakkasessa on jotain kalapuikkoja ja kasvispalleroita ym.
Kommentit (30)
Varhaisperunoita tillivoilla ja kylkeen broiskufileitä punaisella pestolla. Salaattina Romainea, vesimelonia, maissia, tomskua, kevätsipulia. Kastikkeena itse tehty valkoviinietikka-balsamico-hunaja-sitruuna-mustapippuri-vuorisuola pläjäys.
Lounaalla tonnikalakiusaus ja päivällisellä nakkisoppaa.
Syödään uusia perunoita, lihapullia sekä paistettua sipulia ja paprikaa. Itselleni laitan ehkä halloumia lihapullien sijaan.
Söin muikkuja, punasipulia, perunamuussia ja yrttivoisilmä :) nams
Lounaalla oli jauhelihapihvit ja suppilovahverorisotto. Päivällisenä nuudeleita.
Itsetehty lasagne salaatti ja raaste. :P
kesäkeitto jossa on koskenlaskijaa ja kalaa, lisänä tuoretta ohraleipää
Aah, kesäkeitto, mun kesään kuuluu aina kesäkeitto, jonka ainekset on ostettu torilta. Vuosien perinne!
Ap
Uusia perunoita, grillimakkaraa ja tonnikala/paprika/tomaatti/kurkkusalaatti.
Eilen tehtyä todella simppeliä makkarakeittoa, jossa on siis perunaa, lenkkiä, porkkanaa ja lanttua. Jaksoin jopa itse pilkkoa vihannekset! Ja lisäksi ruispaloja ja Oltermannia, kuuluvat mun aterialle aina makkara-, jauheliha- tai kalakeiton rinnalle.
Uusia perunoita ja eiliseltä jäänyttä loimulohta, nam
Hernekeittoa eilisen uunilihan rääppeillä. Ruisleipää ja voita.
Grillattuja kanankoipia, maissia, täytettyjä herkkusieniä
Eilen tehtyä broilerilaksaa, jossa wok-vihanneksia, kookosmaitoa ja mukavasti tulisuutta
Kasvispyöryköitä, täysjyväriisiä, kastiketta ja salaattia päivällä. Illalla meinaan korkata uimakoulun jälkeen Saarioisen maksalaatikot.
Lihapullia ja mozzarellasalaattia, jälkkäriksi teen vähän myöhemmin suklaahippukeksejä :)