Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppajat ym.fitness-ihmiset, protskuista kysyttävää!

Vierailija
16.06.2014 |

Minulla on protskuista (tyhmä?) kysymys, voisko joku ystävällinen auttaa.. mutta älkää haukkuko lihavaksi, sen tiedän jo.. Eli, sanotaan, että proteiinia pitäisi saada vähintään gramma per painokilo päivässä, ja 2g jos haluaa lisätä lihaksen määrää kehossa. Niin päteekö se tällaiseen, sanotaan n. 115kg henkilöön? Kuulostaa nimittäin hurjalta jo se 115g päivässä puhumattakaan 230g. Mistä tuollaisen määrän voi edes saada järkevästi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kysymykseesi, mutta mainitsen, että älä sekoita karppausta proteiinidietteihin.

Vierailija
2/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se reilu 100g ole paljon proteiinia. Mutta voi laskea määrän myös tavoitepainon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan tavallinen saliharrastaja (60kg) ja saan normiruuasta ilman lisäravinteita jo sen 100g proteiinia ilman yrittämistä. Tonnikalasalaattia, kananmunia, jauhelihakastiketta, kaurapuuroa. Sulle varmasti riittää 1g/painokilo näin alkuun. Tämän fitness-buumin myötä ihmisillä on menny suhteellisuudentaju täysin. Vedetään se proteiinin saanti aivan överiyli ja hysterisoidaan lihaskataboliasta jos ei saada juotua palkkaria heti 1min treenin jälkeen. Ns. "tavallisen" ihmisen (=ei mikään huippu-urheilija) näkökulmasta kaikki pikkutarkka hifistely on ihan hukkaan heitettyä, ei mitään vaikutusta onko esim. siinä omega kolmosessa DHA:ta 200mg vai 300mg ja juotko treenin jälkeen maitoa vai huippuhienoa ja kallista palautusjuomaa uudesta sheikkeristä...

Vierailija
4/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo proteiiniohje on rasvatonta painokiloa kohden, eli ei läheskään yhtä paljoa. Jos syöt edes yli 100g eläinproteiinia päivässä niin syöpä kolkuttelee ovella

Vierailija
5/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:36"]Tuo proteiiniohje on rasvatonta painokiloa kohden, eli ei läheskään yhtä paljoa. Jos syöt edes yli 100g eläinproteiinia päivässä niin syöpä kolkuttelee ovella

[/quote] ja paskat.

Vierailija
6/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:33"]En vastaa kysymykseesi, mutta mainitsen, että älä sekoita karppausta proteiinidietteihin.

[/quote]

Tarkoitin vain ihmiset joilla on ravitsemustietämystä proteiineihin liittyen :) osaamatta sitä paremmin muotoilla. Ap

Vierailija
7/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut puhuu proteiinin määrästä per rasvaton painokilo, sellainen laskukaava toimisi ehkä paremmin ylipainoiselle? 230g tosiaan on aika paljon, 115g ei niinkään, sen saan itsekin ihan näppärästä täyteen vaikka olen kasvissyöjä.

Vierailija
8/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:34"]Itse olen ihan tavallinen saliharrastaja (60kg) ja saan normiruuasta ilman lisäravinteita jo sen 100g proteiinia ilman yrittämistä. Tonnikalasalaattia, kananmunia, jauhelihakastiketta, kaurapuuroa. Sulle varmasti riittää 1g/painokilo näin alkuun. Tämän fitness-buumin myötä ihmisillä on menny suhteellisuudentaju täysin. Vedetään se proteiinin saanti aivan överiyli ja hysterisoidaan lihaskataboliasta jos ei saada juotua palkkaria heti 1min treenin jälkeen. Ns. "tavallisen" ihmisen (=ei mikään huippu-urheilija) näkökulmasta kaikki pikkutarkka hifistely on ihan hukkaan heitettyä, ei mitään vaikutusta onko esim. siinä omega kolmosessa DHA:ta 200mg vai 300mg ja juotko treenin jälkeen maitoa vai huippuhienoa ja kallista palautusjuomaa uudesta sheikkeristä...

[/quote]

Kiitos vastauksesta, tämä kuulostaisi järkevältä :). Ap

Vierailija
9/9 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 12:41"]Jotkut puhuu proteiinin määrästä per rasvaton painokilo, sellainen laskukaava toimisi ehkä paremmin ylipainoiselle? 230g tosiaan on aika paljon, 115g ei niinkään, sen saan itsekin ihan näppärästä täyteen vaikka olen kasvissyöjä.

[/quote]

Kiitos, en ollut kuullutkaan tästä, että per rasvaton painokilo..

Olisi mahtavaa jos jaksaisit valottaa ruokavaliotasi vähäsen! :) Olen huomannut että kun syön kasvikunnan proteiineja, olo on paljon parempi kuin jos söisi vaikka lihaa. Ap