Tein vegaanisen kermakakun ja nyt lapsi ei suostu syömään. Isänsä pilasi kaiken
Käytin gluteenitonta jauhoseosta ja munienkorviketta, kostutukseen kauramaitoa ja vegaanista vatkautuvaa vaahtoa. Mies sanoi lapselle, että tuo ei sitten ole oikeaa kermaa ja nyt lapsi maistoi palan ja sanoi, että haluaa oikeaa kakkua. Kyllä voikin taas olla tumpelo tuo mieheni, piti sekin pilata. Aivan varmasti olisi lapsi syönyt ja nauttinut, jos ei olisi sanonut.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Lapsella YKSI syntymäpäivä vuodessa, joka on lapselle tärkeä.
-Ap leipoi sitten tälle päivälle korvikekakun, joka ei maistunut kenellekään, paitsi aplle itselleen..
Siis miten mä en aloituksesta löydä kohtaa jossa mainitaan että on lapsen synttärit?
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon, mitä sotkua olet tehnytkään. Ensinnäkin, vegaanista kermaa ei ole olemassakaan. Lisäksi, jos ei voi käyttää oikeita aineita ja haluaa maistuvaa kermakakkua, on se yksinkertaisesti jätettävä tekemättä. Lapsen isä on ollut täysin oikeassa. Maailmasta löytyy kaikkea muutakin syötävää kuin sinun kakkuhirvityksesi.
Olen itsekin sitä mieltä että kaikenlaiset korvikkeet on ahterista enkä ole ikinä syönyt mitään hyvää gluteenitonta, mutta täytyykö se nirsoilu tartuttaa lapsilleenkin? Onko siitä haittaa jos lapsi oppii monipuolisemmaksi?
Nauratti, kun kemikaliotuotteissa on kanssa ton ton ton eli no sitä ja tätä. Yhdessä shampoossa luki: no nothing.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi isä on rehellinen ja kertoo, ettei kakussa ole kermaa. Tiedätkö sinä ap, mitä kerma tarkoittaa?
Kumma miten jotkut tunkevat vegaanipropangandaa jopa lasten kermakakkuihin!
Kyllä helle tekee ämmät äkäisiksi ja ilkeiksi!
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin on vaan pakko tehdä sellaisia "kaiketon" kakkujakin, jos perheessä on useita allergikkoja.
Ei kai se mikään pilkkaamisen aihe ole. Mitäs jos sattuis omalle kohdalle tai omaan perheeseen, ivailisitko silloinkin?
Mutta täysin terveiden ihmisten ei kannattaisi kikkailla turhan takia.
Perus luonnonaineet, kuten aito kerma, on aina eri asia, kuin lisäaineila kyllästetty vegaanikerma.
Niinpä. Minäkin tekisin "oikeita" kakkuja, jos voisin. Mutta yksi lapsi on keliaakikko, jolla on vielä kananmuna-allergia. Että kakut on gluteenittomia ja kananmunattomia. Maitoa se onneksi kestää eli normaalia kermaa voidaan käyttää. Samalla lapsella on ruuista myös kala-, pähkinä-, mansikka-, omena- ja sitrushedelmäallergiat. Välillä tuntuu, että ei tuo saa syödä mitään ja tulee joku puutostila kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, en ole koskaan maistanut yhtäkään -ton-kakkua, joka olisi edes läheskään yhtä hyvää kuin oikea kermakakku.
"Kermakakkuja" ei kannatakaan tehdä, mutta muista tonton-kakuista voi kyllä saada tosi hyviä!
Noh, enpä nyt tiedä. Olen joskus joitain ihan kelvollisia gluteenittomia suklaaleivonnaisia maistanut, mutta kyllä parhaimmat leivonnaiset on ihan vehnäjauhoa, täysmaitoa, kermaa ja voita käyttäen tehtyjä. Ei siitä pääse mihinkään.
Aito asia ei korvike kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi isä on rehellinen ja kertoo, ettei kakussa ole kermaa. Tiedätkö sinä ap, mitä kerma tarkoittaa?
Miten niin LASTEN kermakakkuihin? Jos ap halus vaan tehdä kakun, ja nyt vegaaniversion? UUuuu onpa kamalaa että lapsi oppii erilaisia asioita ja makuja, hui olkoon
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien täytekakun kostuttamiseen on käytetty maitoa? Vegaanista tai muutakaan?
Kyllä kakku kostutetaan mehulla, soseella tai hillolla, ei maidolla. Huomaa hyvin, että ap on leipomistaidoton trolli.
Maito on hyvä kostuttuja kakkuun, sitä on neuvottu useissakin resepteissä. Samoin vaniljajäätelö hillon päälle levyjen väliin.
Jokainen tekee omalla tyylillään täytekakkunsa, turha arvostella kenenkään leipomistapoja.
Ne on ne kakun syöjät, jotka päättävät onko kakku hyvää vai ei.
Koska vegepaskaa on vaan vegepaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Aito asia ei korvike kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin LASTEN kermakakkuihin? Jos ap halus vaan tehdä kakun, ja nyt vegaaniversion? UUuuu onpa kamalaa että lapsi oppii erilaisia asioita ja makuja, hui olkoon
Ei lapsen tarvitse millään tavalla oppia syömään noita vegaanien lisäainekorvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, en ole koskaan maistanut yhtäkään -ton-kakkua, joka olisi edes läheskään yhtä hyvää kuin oikea kermakakku.
"Kermakakkuja" ei kannatakaan tehdä, mutta muista tonton-kakuista voi kyllä saada tosi hyviä!
Noh, enpä nyt tiedä. Olen joskus joitain ihan kelvollisia gluteenittomia suklaaleivonnaisia maistanut, mutta kyllä parhaimmat leivonnaiset on ihan vehnäjauhoa, täysmaitoa, kermaa ja voita käyttäen tehtyjä. Ei siitä pääse mihinkään.
http://maijanmakia.blogspot.com/2012/09/mutakakku-munaton-maidoton.html… Kokeilepa vaikka tuota, onnistuu myös gluteenittomista jauhoista. Itse myös vihaan gluteenittomien leipomusten koostumusta! Keksipohjaisissa kakuissa ei myöskään tule sitä inhottavaa höttö-ilmiötä. T:pakosta tonton-kakkuja leipova
Miksi kaikki syyttää ap:tä tästä? Mieshän tässä on koko homman aiheuttanut kommentillaan. Kuten ap:kin taisi sanoa, todennäköisesti lapsi olisi onnellisena syönyt, jos ei olisi sanottu, että ei ole "oikeaa kermaa". Itse toteaisin tuohon, että no isä varmaan hankkii sitten "oikean" kakun, kun pilasi tämän äidin leipoman.
Tässä ei käynyt ilmi, miksi oli tehty tällainen kakku, eli oliko syynä allergiat/yliherkkyydet vai esim. ekologisuuden vuoksi haluttu tehdä vegaanikakku (tällä ei tosin voi perustella gluteenittomuutta). Mutta on oikeastaan aivan sama, miksi näin on tehty. Voisin itsekin hyvin tehdä tuollaisen, tosin itsellä gluteenittomuus on pakko, ei valinta. Mutta siitä lähtien kun olen tehnyt täytekakut gluteenittomina, kommentoi joku lähes joka kerta, että kakku on parempaa kuin vehnäjauhosta tehty. Monet gluteenittomat leipomukset on pahoja, mutta kyllä nykypäivänä myös osataan tehdä todella hyviä gluteenittomia.
Mulla nousee verenpaine aina siitä, kun lytätään näitä "ton"-tuotteita, oli ne sitten itse leivottuja tai valmiita. Siinä kohtaa oikeasti toivoisin kommentoijalle itselleen mahdollisimman pahoja ruoka-aineallergioita/yliherkkyyksiä niin saisi sitten nähdä että mitä se elämä oikeasti on, kun ruokavalio on rajoitettu. Näitä harvoin ihmiset itse valitsee, joten on mielestäni todella tärkeää, että panostetaan siihen, että hyviä tuotteita löytyy kaikkiin "ton"-ruokavalioihin. Miettikää omalle kohdalle se tilanne, kun lapsi menee kaverisynttäreille, ja muille on tarjolla täytekakkua ja vaikka mitä ja itse saat riisikakun, jonka päällä on hedelmiä. True story, tosin toivottavasti ei enää nykypäivää, mutta kyllä nykypäivänäkin esimerkkejä olisi vaikka kuinka, joskaan ei ehkä ihan yhtä karuja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien täytekakun kostuttamiseen on käytetty maitoa? Vegaanista tai muutakaan?
Kyllä kakku kostutetaan mehulla, soseella tai hillolla, ei maidolla. Huomaa hyvin, että ap on leipomistaidoton trolli.
Hahaha, totta, enpä heti hokannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kakun voi kostuttaa myös maidolla. Ei sitä missään kielletä.
T:Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito on hyvä kostuttuja kakkuun, sitä on neuvottu useissakin resepteissä. Samoin vaniljajäätelö hillon päälle levyjen väliin.
Jokainen tekee omalla tyylillään täytekakkunsa, turha arvostella kenenkään leipomistapoja.
Ne on ne kakun syöjät, jotka päättävät onko kakku hyvää vai ei.
No eikä käytetä kakun kostutukseen kauramaitoa! Vaniljalla maustettua maitoa voi laittaa, mutta jos on vegaani, kakku todellakin kostutetaan mehulla. Jäätelökakku on puolestaan eri asia ja kuten arvata saataa, se on syötävä saman tien eli sellaista ei leivota yhdelle lapselle tai edes kolmihenkiselle perheelle.
No minkäköhän takia se mies ei sit tehnyt kakkua?
Juuri näin...
Ap voi voi sitä sinun miestä.