Kaikki, jotka osaatte laihduttaa, HOX!
Miten sais parhaiten laihdutettua? 170/65, eli en ylipainoinen, mut hyllyy ja hytkyy joka mesta. Liikuntana salitreeni vai juoksu? Juoksu on mulle hyvin rakas harrastus, mutta ei vie tarpeeeksi syömiäni kaloreita. Mikä on hyvä kalorinsaanti määrä? Voiko joskus herkutella? Teenkö tän jollain dieetillä, vai ihan "normisti"? Tarvitsenko jo ihan pt:n? Onko Elixioiden ryhmäliikuntatunnit hyviä vai ei?
Auttakaa, en oo koskaa laihduttanu ennen!
Kommentit (7)
Tee salitreeniä ja juokse, ei ole mitään syytä valita vain jompaa kumpaa.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 22:18"]Tee salitreeniä ja juokse, ei ole mitään syytä valita vain jompaa kumpaa.
[/quote]
Ookei, kumpaa enemmän, vai yhtä paljon?
Mistä tuo HOX tulee? Se on niin kulunut ilmaisu ja mietin aina että sitä käyttää ehkä ~40-vuotiaat tai vanhemmatkin? Työpaikkojen (kauppa, kahvila) pukuhuoneiden ja varastojen ovissa näkyy usein lappuja tyyliin HOX HOX HOX SULJE OVI!, ja ovat sen näköisiä että olleet paikallaan jo vuosia....
T. 25 v.
Sinuna en laihduttaisi vaan kiinteyttäisin, jos siis hyllyvästä tahot eroon päästä. Eli siis juoksua ja lihaskuntoa. Ja terveellinen ruokavalio!!!
Googlaa TDEE calculator, lyö sinne pituus, paino, ikä ja kuinka paljon harrastat liikuntaa ja katso paljonko kaloreita kulutat päivässä. Siitä miinustat vaikka max. 500kcal päivässä ja syöt hyvin ja terveellisesti, paljon kasviksia ja proteiinia. Vaaka on alussa hyvä ystävä jos et osaa arvioida paljonko syöt jotain. Välillä voi herkutella, itse lasken aina välillä päiväkaloreihin jotain kivaa mukavaa, vaikka jonkun jäätelön esimerkiksi tai minipussin sipsejä. Välillä ihan cheat -päiviä, jolloin possuttelen huolella täysin vailla huolta kaloreista.
Itse käyn salilla n. 3 kertaa viikossa ja juoksen kerran tai kaksi. Juoksu polttaa kaloreita paremmin, mutta saliharjoittelu säilyttää lihaksia miinuskaloreilla mennessä, mikä on tärkeää jos haluaa näyttää "timmiltä". Raskaita painoja ei kannata pelätä, naisista ei tule lihaksikkaita vahingossa.
Näin olen itse laihduttanut normaalipainon sisällä, pituus 175cm ja paino 68kg->62kg. Kroppa nykyään paljon paremman näköinen vaikka itse sanonkin, minäkään en ollut tietenkään lihava mutta vähän sellainen pulla kun lihaksia ei ollut.
Se on slangisana, tulee sanasta hoksata.
GFG, kaikista paras.