Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tällaiset farkut, jos on ns. persjalkainen?

Vierailija
15.06.2014 |

Olen ihmetellyt useinkin tätä tyyliä, koska luulisi, että esimerkiksi taskujen kohta vaikuttaisi yleisilmeeseen:

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/06/15/article-2658394-1ECA14D600000578-426_470x648.jpg

Kuva on ihan satunnainen, vastaavanlaisia olisi tietysti miljoonia. Älkää siis loukkaantuko herttuattaren puolesta, hän on mielestäni ihan viehättävä henkilö. :)

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ole käsittänyt, että bootcutit kaventaa. Kun mä vetäsen vanhat bootcutfarkut jalkaani, niin johan on jäätävät tolpat jalkoina. Ihan kun mulla olisi yhtä leveät pohkeet kuin reidetkin..

Itse olen persjalkainen 169cm/62kg. Käytän yleensä tiukkoja, pillilahkeisia korkea/normaalivyötäröisiä farkkuja. Mielestäni ne näyttävät päälläni parhailta. Tiedän sen, että en varmastikaan ole 'oikeasti' hirveän persjalkainen ja leveäreitinen, vaikka sellaiseksi itseni tunnekin. Kokoa 26" tai 34 käyttävä nyt oikeasti tuskin on jäätävä läski ;) Mutta siis suhteessa esim. vyötärööni jalat ovat isot ja se on fakta. 

Vierailija
82/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kate on normaalipainoinen, niin 99 % suomalaisista naisista on ylipainoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:42"]

Tuon malliset farkut nyt vaan on muotia. Olen persjalkainen, mutta en silti halua pukeutua johonkin 90-luvun leveälahjehousuihin. Minusta pahimmalta näyttää se, että juuttuu johonkin tiettyyn malliin ja pitää aina samanlaisia vaatteita, vaikka aika ajaisi ohi niistä esim. Matti Nykäsen farkut.

[/quote]

Itse toimin juuri päinvastoin. Pyrin aina siihen, että vartaloni näyttää parhaalta mahdolliselta, niin että huomion kiinnittäisi kroppani, ja vaatteet jäisi taka-alalle. Siksi käytän muodista riippumatta esim. korkeavyötäröisiä farkkuja, joissa taskut on korkealla. Ne vaan tasapainottavat hyvin persjalkaisuus- ja pömppövatsaisuusongelmiani. En pyri mitenkään muodikkuuteen vaatetuksessa, vaan klassisuuteen ja hillittyyn tyyliin.

Vierailija
84/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän mielestä Kate näytä vähän omituiselta tässä mekossa:

http://www.insideoutstyleblog.com/wp-content/uploads/2011/07/Kate+Middleton+proportions.jpg

Minusta selkä ja kädet näyttävät todellisuutta pidemmiltä, vaikka Kate onkin ns. persjalkainen. Kyllä ajattelisi, että tuon aseman nainen miettisi myös mikä näyttää hyvältä päällä eikä mikä näyttää hyvältä vain henkarissa/lehdessä.

Vierailija
85/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:02"]

Mikä on persjalkainen? Siis roikkuva lättäperse vai?

[/quote]

Vasemmalla persjalkainen, siitä seuraava lievästi persjalkainen:

http://i1231.photobucket.com/albums/ee510/mm3132/CopyofLegtobodyRATIO.jpg

[/quote]

Tuon mukaan se yleinen jako, jossa jalat ovat puolet vartalon pituudesta normaalisti ja siitä lyhyemmät jalat edustavat ns. persjalkaisuutta, ei pidä paikkaansa. Tässä kuviossa vain nainen, jolla pisimmät jalat edustaa sitä, että jalat ja yläruumis yhtä pitkiä. 

Vierailija
86/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana mittasin persjalkaisen koipeni mitan: 74cm ja olen 164cm pitkä.

MIttasuhteeni ovat rumat, olen aina vihannut jalkojani, jotka ovat kaiken lisksi väärät. Selkä on notko ja takapuoli täydellinen puolipallo sivuprofiilissa Asiaa ei parantanut sekään, että jopa paras kaveri lukiossa totesi, että "sulla on muuten hervottoman paksut pohkeet".

Notkoselkä on ollut syntymästä asti ja se aiheuttaa aikuisiällä kovia selkäkipuja, kun välilevyissä on tyriä ja löytyy skolioosia ja nikamasiirtymääkin.

Itse en ole ollut geenejäni valtsemassa, eli iän myötä olen hyväksynyt ulkomuotoni vähitellen. Jostakin syystä olen kyllä ollut miesten mieleen, naiset ne ovat olleet niitä haukkujia. Hyviä puolia kun on hyvin  kapea vyötärö, juurikin se täyteläinen takamus ja kasvot.

Tykkään käyttää alaspäin leveneviä tai suoria lahkeita, kangashousuja ja trikoitakin, jotka yltävät kantapään reunaan ihan. Myöskin korkeita kiilapohjaisia pistokkaita, joilla saa jalalle mittaa ja niillä on kiva kävellä. Laskettu vyötärölinja ei housuissa käy yhtään, ne kierrän kaukaa. KOrostan suurta tukkamäärää isoilla kampauksilla ja tykkään myös isoista korvakoruista. Selkä lyhenee, kun rintakehää "rikkoo" oikein isoilla kaula-aukoilla tai selkäpuolelta isoilla hupuilla.

Vierailija
87/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:17"]

Ketjun innoittamana mittasin persjalkaisen koipeni mitan: 74cm ja olen 164cm pitkä.

[/quote]

Kirjoituksesi melkein kuin omasta kynästäni mittoja myöten! No, pohkeet on ihan tavalliset, mutta samat mitat, notkoselkä jne. Matalavyötäröisten farkkujen aikakausi on ollut ihan järkyttävä, ne kun vie sitä alakropan alkupistettä vielä alemmaksi, olenkin yrittänyt etsiä korkeavyötäröisempiä farkkuja ja aina kun mahdollista korkeakantaisia kenkiä!

Vierailija
88/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on lähtökohtaisestikin jo vailla pointtia, kun Catherinella on linkatussa kuvassa yllään venyvät stretch-farkut, joiden persaus pussittaa Catherinen kyykisteltyä päivän ruohikolla taaperonsa kanssa. Vähemmällä venytyksellä kyseiset housut istuvat varmasti tuohon peffaan ihan pinkeästi. Itselleni tämä ainakin on hyvin tuttu ilmiö venyvimpien farkkujen kanssa.

Omasta mielestäni Catherinen mittasuhteet ovat ihan mainiot, ja persjalkaisuus on kaukana. Hän on hyvin kapealanteinen, mikä ehkä eniten vaikuttaa siihen, millaiset vaatteet ovat imartelevimpia. Kuvan farkut joka tapauksessa näyttävät hänellä minusta oikein hyviltä, ja nimenomaan tuollaiselle vartalolle ne minusta parhaiten sopivat.

Vierailija
89/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pillifarkkumuoti on ongelma, ne näyttävät aika kamalilta tällaisen reitevän, persevän ja lyhytjalkaisen päällä. Boot cuteja ei voi jalkaansa laittaa, ne on niin poissa muodista. Olen käyttänyt aikaa suorien, suht kapeiden farkkujen etsimiseen suht paljon. Farkkutyttönä toivon, että jokin muu malli tulisi jo muotiin. Mikähän sen muuten tulee olemaan?

Vierailija
90/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 21:06"]Ei kyllä se vika on lattaperse.

t toinen latta

[/quote]

Niin munkin mielestä.

Vierailija
91/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:43"]

Tämä pillifarkkumuoti on ongelma, ne näyttävät aika kamalilta tällaisen reitevän, persevän ja lyhytjalkaisen päällä. Boot cuteja ei voi jalkaansa laittaa, ne on niin poissa muodista. Olen käyttänyt aikaa suorien, suht kapeiden farkkujen etsimiseen suht paljon. Farkkutyttönä toivon, että jokin muu malli tulisi jo muotiin. Mikähän sen muuten tulee olemaan?

[/quote]

Käytäihan rohkeasti sellaisia vaatteita, jotka sopivat itsellesi. Muotien seuraamisen sijaan kannattaa etsiä oma tyylinsä. Katukuvassa on aivan mahdottomia ilmestyksiä, kun ihmiset suostuvat ostamaan sitä, mitä mainostetaan muotina.

Vierailija
92/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä persjalkaisuushysteria on ihan älytöntä. Tuossa linkatussa kuvassakin:

http://s1231.photobucket.com/user/mm3132/media/CopyofLegtobodyRATIO.jpg.html

...se viimeinen oikealla (mittasuhteet 89/87), alkoi jo näyttää enemmän barbilta kuin tavalliselta ihmiseltä.  Ottakaa huomioon, että pää ja kaulakin ovat olemassa. Käsittääkseni yläruumiilla tarkoitetaan torso-osaa, siis olkapäistä nivusiin. Katsokaapa niiden suhteita, niin näyttää jo ihan erilaiselta. Mielestäni tuo keskimmäinen näyttää sopusuhtaisimmalta.

Vierailija
93/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:09"]

Tämä persjalkaisuushysteria on ihan älytöntä. Tuossa linkatussa kuvassakin:

http://s1231.photobucket.com/user/mm3132/media/CopyofLegtobodyRATIO.jpg.html

...se viimeinen oikealla (mittasuhteet 89/87), alkoi jo näyttää enemmän barbilta kuin tavalliselta ihmiseltä.  Ottakaa huomioon, että pää ja kaulakin ovat olemassa. Käsittääkseni yläruumiilla tarkoitetaan torso-osaa, siis olkapäistä nivusiin. Katsokaapa niiden suhteita, niin näyttää jo ihan erilaiselta. Mielestäni tuo keskimmäinen näyttää sopusuhtaisimmalta.

[/quote]

Ei tämä mitään hysteriaa ole. Ainahan mittasuhteita on tutkittu ja eri aikoina suositaan erilaisia muotoja. Maatalousyhteiskunnassa lyhyet jalat, leveä takamus ja vanttera olemus olivat hyvän emännän ominaisuuksia. Nuo mallikuvat ovat äärimmäisen sopusuhtaisia ja yksinkertaistettuja muuten paitsi jalkojen osalta.

Vierailija
94/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perse on ku seittemän leivän uuni, mutta

ei sitä yhtä nakkia varten lämmitetäkään"

Vierailija
95/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:02"]

Mikä on persjalkainen? Siis roikkuva lättäperse vai?

[/quote]

Vasemmalla persjalkainen, siitä seuraava lievästi persjalkainen:

http://i1231.photobucket.com/albums/ee510/mm3132/CopyofLegtobodyRATIO.jpg

[/quote]

Tuon mukaan se yleinen jako, jossa jalat ovat puolet vartalon pituudesta normaalisti ja siitä lyhyemmät jalat edustavat ns. persjalkaisuutta, ei pidä paikkaansa. Tässä kuviossa vain nainen, jolla pisimmät jalat edustaa sitä, että jalat ja yläruumis yhtä pitkiä. 

[/quote] Se yleinen jako on että jalat ovat vartalon pituudesta puolet ILMAN PÄÄTÄ!(ja kaulaa) eli siis yläruumis (kaulan alkuun asti) ja alaruumis ovat yhtä pitkät.

Vierailija
96/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kannattaisi katsoa tuota persjalkaisuusmittasuhdekuvaa, niin huomaisit, että olet pitkäjalkaisempi kuin tuo keskiverto naisfiguuri siinä. 

Ehkä persjalkaisuuden harhakuva tulee joillekin siitä, että on iso lantionseutu ja paksut jalat. Ei normaalin ihmisen mittasuhteisiin kuulu puoliväliin vartaloa ulottuvat jalat.

Vierailija
97/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 20:47"]

Tarkoitin siis lähinnä yläosan leikkausta ja taskujen paikkaa, en lahkeiden leveyttä. Kiitos vastauksista. En ole tiennyt farkuista paljoakaan, mutta tiedän nyt vähän enemmän.

ap

[/quote]

Mä ymmärsin mitä tarkoitit. Takataskuilla on todella suuri merkitys farkkupepan ulkonäköön.

Vierailija
98/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 15:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 14:43"]

[/quote]

Käytäihan rohkeasti sellaisia vaatteita, jotka sopivat itsellesi. Muotien seuraamisen sijaan kannattaa etsiä oma tyylinsä. Katukuvassa on aivan mahdottomia ilmestyksiä, kun ihmiset suostuvat ostamaan sitä, mitä mainostetaan muotina.

[/quote]

Päin vastoin, bootcut ja muut leveämmät/suorat lahkeet alkaa jo olla muodikkaita. Väitän, että pitää olla suorastaan jäljessä muodista, jos ajattelee, että pillifarkut ovat ainut vaihtoehto housujen suhteen. Eikä aikuinen nainen pukeudu samanlaisiin pintamuotijuttuihin kuin pienet teinit, vaan ymmärtää millaisia vaatteita hänen kannattaa suosia.

Vierailija
99/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 16:41"]

[/quote]

Kannattaisi katsoa tuota persjalkaisuusmittasuhdekuvaa, niin huomaisit, että olet pitkäjalkaisempi kuin tuo keskiverto naisfiguuri siinä. 

Ehkä persjalkaisuuden harhakuva tulee joillekin siitä, että on iso lantionseutu ja paksut jalat. Ei normaalin ihmisen mittasuhteisiin kuulu puoliväliin vartaloa ulottuvat jalat.

[/quote]

Niinkö mielesäsi? Siinähän lyhyin mitta on 76cm

Vierailija
100/100 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cathrenen farkut ovat hänelle sopivat. Takapuolen alle ulottuvat taskut luovat vaikutelmaa leveämmistä lanteista ja pyöreämmästä pepusta. Hänelle siihen on varaa, sillä nämä alueet ovat hänellä hyvinmuodostuneet. Farkut taas alaosana on oiva valinta korostaa tällä keinolla tuota aluetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän