Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en enää kestä tätä pitkittynyttä työttömyyttä.

Vierailija
21.06.2021 |

Mitä ihmettä voin tehdä? Olen täysin normaali, aktiivinen ihminen. Työttömyys on nyt kestänyt jo 2 vuotta. En ole verkostoinut ja huomaan että vain suhteiden kautta niitä työpaikkoja saa.

Olen väsynyt ja ennen kaikkea peloissaan. Tulevaisuus hirvittää. Olen nuori ihminen ja haluan elättää itseäni, saada sen verran rahaa ettei tartte laskea.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä anna periksi, kyllä se vielä järjestyy

auttaa jos on valmis ihan suorittavaankin työhön, kunhan pääsee jollekin työnantajalle sisään

tsemppiä

Vierailija
2/22 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan pääsee heti ja tuki nousee 500e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei pääse mihinkään töihin vaikka missään ei pitäisi olla vikaa. Yksi työnantaja voivotteli kuinka heille tuli taas 300 hakemusta, sanoi suoraan etteivät enää siinä vaiheessa edes lue niitä, vaan ottavat jonkun vaa.

Eli arvalla mennään!

Vierailija
4/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap halpoja harrastuksia. Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet esim 30v työttöminä. Siihen pitää sopeutua.

Vierailija
5/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä se vasta usein kamalaa onkin..

Vierailija
6/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeasti tämä ei ole kivaa, ansiosidonnainen loppuu ja kohta tippuu työmarkkinatuelle. Asumistuki+työmarkkinatuki yhteensä 900e, vuokra on 800e. En saa sosiaalistoimistolta rahaa koska on rahasto. JOO ei tarkoita sitä että olen rikas! Se rahasto on sitä varten että vanhempana selviää.

Uskomaton systeemi!

Vierailija
7/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap halpoja harrastuksia. Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet esim 30v työttöminä. Siihen pitää sopeutua.

Ei vaan jossain on jotain pahasti vialla kun ihminen on käytännössä koko ikänsä työttömänä. Joskus syynä on fyysinen tai henkinen ominaisuus tai työhaluttomuus. Normaalia se ei missään nimessä ole eikä siihen kenenkään pidä vain sopeutua. Jos siis puhutaan normaalista, työkykyisestä ja -haluisesta henkilöstä.

Vierailija
8/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan jossain on jotain pahasti vialla kun ihminen on käytännössä koko ikänsä työttömänä. Joskus syynä on fyysinen tai henkinen ominaisuus tai työhaluttomuus. Normaalia se ei missään nimessä ole eikä siihen kenenkään pidä vain sopeutua. Jos siis puhutaan normaalista, työkykyisestä ja -haluisesta henkilöstä.

Mitä muutakaan voi kuin sopeutua? Ei tuokaan vuosikymmeniä työttömänä ollut ole uskaltanut tehdä itsaria. Tiedän, että on opiskellut ja hakenut töitä ympäri Suomen.

Vierailija
9/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista opiskella alalle jolla olisi parempi työllisyys. Itse olen ajatellut näin tehdä enkä enää jaksa edes kehittää nykyisen alan osaamista ja verkostoja kun se ei kuitenkaan johda mihinkään.

Vierailija
10/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan oikeasti tämä ei ole kivaa, ansiosidonnainen loppuu ja kohta tippuu työmarkkinatuelle. Asumistuki+työmarkkinatuki yhteensä 900e, vuokra on 800e. En saa sosiaalistoimistolta rahaa koska on rahasto. JOO ei tarkoita sitä että olen rikas! Se rahasto on sitä varten että vanhempana selviää.

Uskomaton systeemi!

Sovi työkkärin kanssa ja lisää se suunnitelmaan, että haluat kouluttautua.

Itse suoritin osatutkinnon (siivousala - kesti 3 kk) työkkarin tuella.

Hae lisäkoulutusta omalle alalle. Yleensä työharjoittelupaikaan voi päästä töihin.

Vierailija
11/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelmasi on nyt pitkittynyt työttömyys, ei verkostojen puute.

Verkostoista on hyvin vähän hyötyä oikeasti, työpaikat menevät kuitenkin haastatteluiden ja johtajien päätösten kautta. Mä olen muutamaa vanhaa työkaveria yrittänyt saada mukaani uusiin töihin ja haastatteluihin ovat päässeet, mutta siihen on tie tyssännyt. Ei ole minun suositteluni painanut mitään.

Vierailija
12/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Olen samankaltaisessa tilanteessa, tosin olen aina välillä tehnyt jonkun pätkän, ja sitten taas työttömänä. Oikeat suhteet puuttuu. Masentaa. Olen myös nuori, mutta tätä menoa vanha, ennen kuin mut palkataan.

Missä vaiheessa työn saamisesta on tullut näin vaikeaa? Kun olen saanut kutsun työhaastatteluun, sanovat, että hakemuksia on tullut näin ja näin älyttömän paljon. En edes kulje rahan kiilto silmissä vaan ihan normaalia palkkaa toivoisin, jolla voisi vuokran ja ruoan maksaa. Jos aivan pientä osa-aikaisuutta tekee, niin eihän se riitä edes vuokraan.

Vierailija
13/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska paska itkee. Hiljaa saatana.

Vierailija
14/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä alan ihmisiä olet ja karkeasti missä päin asut?

Vierailija
15/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä. Lisäksi meidän kaupunki vähentää 700 työntekijää niin ettei eläkeläisten tilalle palkata ketään.

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, työikäisiä on vähemmän, jännä nähdä mitä asunnoille tehdään.

Moni koulutettu työtön tekee työmarkkinatuella töitä ja palkkatuella, aina tulee uusi työtön tilalle.

Vierailija
16/22 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaan pääsee heti ja tuki nousee 500e

Kuntouttavaan työtoimintaan ei saa ohjata henkilöä joka ei ole vajaakuntoinen. Vajaakuntoiset taas kuuluisivat eläkkeelle mutta kun näistä saadaan halpatyövoimaa ja säästetään eläkekuluissa niin ovat sitten kuntouttavassa työtoiminnassa, eli nykypäivän risusavotassa.

Kuntouttavaa työtoimintaa tehdään yleensä noin kolme päivää viikosta ja siitä saa yhdeksän euron päiväkohtaisen kulukorvauksen, eli 12 x 9 = 108 euroa. Eivät tuet siiis todellakaan "nouse 500 euroa" kuten väität.

Monella on ihan harhaisia kuvitelmia sosiaaliturvasta ja tekisi hyvää joskus päätyä kokemaan sen ihanuus. Voisi myös vähentää intoa postailla näitä trollauskommentteja omassa ylemmyydentunnossa.

Vierailija
17/22 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton systeemi!

Uskomatonta tosiaan että omaa varallisuutta pitäisi käyttää, eikä yhteiskunta tue varallisuuden kerryttämistä!! Tsiisus mikä urpo. Totta kai käytät varallisuutesi ensin.

Vierailija
18/22 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on. Ei vain niitä kivoja rusinatpullastapaikkoja. Mene ap töihin.

Vierailija
19/22 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton systeemi!

Uskomatonta tosiaan että omaa varallisuutta pitäisi käyttää, eikä yhteiskunta tue varallisuuden kerryttämistä!! Tsiisus mikä urpo. Totta kai käytät varallisuutesi ensin.

Uskomatonta että ihmiset jaksaa itkeä tästä omien varojen käyttämisestä omaan elämiseen.

Vierailija
20/22 |
23.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muutakaan voi kuin sopeutua? Ei tuokaan vuosikymmeniä työttömänä ollut ole uskaltanut tehdä itsaria. Tiedän, että on opiskellut ja hakenut töitä ympäri Suomen.

Erikoinen ajatus, että pitkäaikaistyöttömän ensisijainen vaihtoehto ja velvollisuus on tehdä itsemurh@