Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko rahaa häälahjaksi einiinhyville-kavereille

Vierailija
15.06.2014 |

Hääparilla oli toivomuksena, että muistamiset suoritetaan häämatkatilille. Emme ole olleet parin kanssa pariin vuoteen tekemisissä kunnolla ja aiemminkin kuuluimme lähinnä samaan kaveriporukkaan. Olen kyllä yrittänyt pitää naiseen yhteyttä, mutta tällä on selvästikin parempaa tekemistä.

Paljonko on sopiva summa häälahjaksi? Mieheni mielestä pitäisi antaa ainakin 100e? Kuulostaa suurelta summalta. Olemme mieheni kanssa molemmat opiskelijoita. Yleeensä olemme antaneet kaveriporukan kanssa yhteisen lahjan, mutta nyt ei taida onnistua.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-40€ riittää hyvin

Vierailija
2/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni pidä antaa 100 euroa, jos olette opiskelijoita, eivätkä ystävät ole niin läheisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettiin miehen kanssa einiinhyville kavereille, joiden häihin meidät yllärinä kutsuttiin, 50 euroa. Siis yhteensä. Ollaan kumpikin opiskelijoita, rahat tosi tiukassa, eikä enempään kertakaikkiaan ollut varaa. Oltais varmaan annettu vähän enemmän, jos olis eri rahatilanne, mut satanen kuulostaa ainakin mun korvaan tosi isolta rahalta, jos hääpari ei oo edes erityisen läheinen.

Vierailija
4/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e annoimme pariskuntana yhdessä mieheni lapsuudenkaverille, jonka kanssa ei kuitenkaan ole viime vuosina ollut juurikaan tekemisissä. Itse olin vain muutaman kerran tavannut koko tyypin. Enempää ei missään nimessä oltaisi annettu, 50e olisi tuntunut tökerön vähältä ja joku 75/80e omituiselta ei-tasaluvulta.

Satanen on hyvä ja tyylikäs summa.

Vierailija
5/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni rahan pitäisi olla ns. "oma osuus kustannuksista" tai ainakin ruista. Eli kuinka paljon arvelette teidän osuuden häissä maksaneen. 20€ ei kata kyllä ruokia. Mielestäni minimi olisi 50€ yhteensä :) toki jokaisen oma valinta ja ymmärrettävää jos opiskelijoita olette.

Vierailija
6/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e

Vierailija
7/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e riittää. En arvosta rahan kinuamista muutenkaan.

Vierailija
8/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes menisitte häihin jos ette ole tekemisissä?

Vierailija
9/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi edes menette häihin. Minä en käy kuin todella läheisten häissä. Turhaa rahanmenoa ja yleensä tylsiä tapahtumia. Ellei todella tunne hääparia ja ole heidän puolestaan onnellinen heidän rakkaudestaan, en jaksa lähteä täyteyleisöksi sinne pällistelemään typeriä leikkejä ja syömään karjalanpaistia salaatilla

Vierailija
10/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariskunta voi antaa 50 e ja yksineläjä 25 e ihan riippumatta siitä, miten hyviä ystäviä hääpari on.  

Vierailija
11/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes menisi sellaisen "kaverin" häihin, joka ei vaivaudu pitämään yhteyttä. Todennäköisesti kutsui sinut vain, koska haluaa isot häät ja paljon vieraita, eikä siksi että haluaa sinun osallistuvan ystävän roolissa hänen tärkeään päiväänsä.

Vierailija
12/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis minäkään

Vierailija
13/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoimme juuri 50€ toisille ja 60€ toisille. Emme ole kumpienkaan kanssa älyttömän hyviä tuttuja, harvakseltaan näemme.

Vierailija
14/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 11:47"]

Mielestäni rahan pitäisi olla ns. "oma osuus kustannuksista" tai ainakin ruista. Eli kuinka paljon arvelette teidän osuuden häissä maksaneen. 20€ ei kata kyllä ruokia. Mielestäni minimi olisi 50€ yhteensä :) toki jokaisen oma valinta ja ymmärrettävää jos opiskelijoita olette.

[/quote]

Hääpari pitää sellaiset juhlat, kuin heidän tyyliinsä tai budjettiinsa sopii, onpa kyseessä sitten 200 euroa henkilöltä maksava luksusillallinen ruokaviineineen tai kahvi ja itse leivottu pulla. Vieraan antaman lahjan suuruus riippuu vieraan budjetista ja siitä, kuinka läheinen hääpari on, ei siitä, millaiset häät pari on päättänyt järjestää.

Jos on tarkoitus, että vieraat maksavat itse syömisensä, kannattaa ratkaista asia myymällä illalliskortteja.

Vierailija
15/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annettaisiin varmaankin 60€.

Vierailija
16/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kaveriporukkamme on osallistumassa häihin ja häät eivät varmasti tule olemaan tylsät. Eipä tullut mieleenkään, etten osallistuisi.

Ap

Vierailija
17/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme varmaan menisi koko häihin, jos tuntuisi ettemme ole oikeasti ystäviä. 50e olisi ihan riittävä rahalahja jos kuutenkin menisimme. 

Menimme kyllä esim. miespuolisen serkkuni häihin huolimatta siitä ettemme pidä yhteyttä, sillä on kiva tutustua paremmin häneen ja morsiameensa ja nähdä hänen vanhemiaan ja sisaruksiaan. Arvostin myös kutsua ja ihmettelin ettei sinne oltu paljon muita serkkuja kutsuttu.

Vierailija
18/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari järjestää juhlat, joihin heillä on varaa ja jotka sopivat heidän tyyliinsä. Häävieras hankkii sellaisen lahjan, jonka olettaa ilahduttavan hääparia ja johon hänellä on varaa. 20€ per vieras on ok, jos se on vieraan budjetin mukainen. 100€ on myös ok, jos se sopii vieraan budjettiin.

Vierailija
19/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€

Vierailija
20/20 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli 50e annetaan! Sopii tämänhetkiseen budjettiinkin. Rahanlahja kavereille tuntuu vaan tosi tyhmältä.

Ap