Kuuluuko teinin maksaa e-pillerit itse, jos käyttää niitä vaikeiden kuukautiskipujen hoitoon?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini sai ne ilmaiseksi terkkarilta, käyttää aknen hoitoon.
Höpö höpö! Ovat reseptilääkkeitä ja e-pillereitä on monenlaisia. Mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Lääkäri määrää.
Vierailija kirjoitti:
Monessa kunnassa nuoret saavat e-pillerit ilmaiseksi, ja tämä on hieno asia.
miten niin hieno? Onko se hienoa että lapsia haluamaton joutuu maksamaan vielä e-pillereistä, eikö se lapsilisä nyt riittäisi edes niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Ovat reseptilääkkeitä ja e-pillereitä on monenlaisia. Mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Lääkäri määrää.
Terkkari voi antaa aloituspakkauksen ilman reseptiä. Lisäkoulutulsen käyneenä terkkari voi myös kirjoittaa reseptin.
https://www.tehylehti.fi/fi/hyva-kysymys/aloitin-nuorelle-ehkaisypiller…
Jos ei ole vanhemmilla rahaa, e-pilleritkin kuuluu toimeentulotukeen.
Helsingissä alle 25 vuotiaille kuuluu maksuton ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mä maksoin teinin lääkkeet, kunnes muutti kotoa. Myös E-pillerit. Eihän teineillä mitään tuloja ole.
OT: Miksei olisi teineillä tuloja? Moni käy töissä koulun ja harrastusten ohella.
ohis
Jep, mutta miksi teinin pitäisi laittaa tienestinsä "terveyskuluihin"? Kyllä ne vanhemmille kuuluu!
sivusta
Siinä olet aivan oikeassa. Nillitinkin vain tuosta yleistyksestä, ettei teineillä ole tuloja. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten niin hieno? Onko se hienoa että lapsia haluamaton joutuu maksamaan vielä e-pillereistä, eikö se lapsilisä nyt riittäisi edes niihin?
Ei. Lapsilisä ei ole korvamerkittyå, ylimääräistä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa... lääkäri varmaan määrää, mutta myös siten, ettei ole edes nähnyt asiakasta. Sillä meillä ei ole nuori vielä lääkärin tutkittavana ollut ja söi lähes kaksi vuotta pillereitä, kunnes vaihtoi ehkäisykapseliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsilisät lapsille kuulu.
Hienoa monellakin tapaa. Lapsi pääsee ehkäisyn piiriin, eikä tarvii vanhempia välttämättä siihen asiaan ollenkaan. Toiset kun ovat rasittavan vanhoillisia näissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja edes miettii tällaista? ☹️
Mietin tätä, koska olen teini, jonka täytyy itse maksaa e-pillerit omista säästöistään. Isäni on luvannut antaa rahaa pillereitä varten, mutta monien muistutuksien jälkeenkään en ole mitään saanut.
Saatan olla teini, jolle ei mikään riitä, mutta olisi mukavaa joskus tehdä jotakin muuta rahoillani kuin ostaa lääkkeitä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tätä, koska olen teini, jonka täytyy itse maksaa e-pillerit omista säästöistään. Isäni on luvannut antaa rahaa pillereitä varten, mutta monien muistutuksien jälkeenkään en ole mitään saanut.
Saatan olla teini, jolle ei mikään riitä, mutta olisi mukavaa joskus tehdä jotakin muuta rahoillani kuin ostaa lääkkeitä.
- ap
Tosi harmi ettei kotikunnassasi ole ilmaista ehkäisyä nuorille. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Viet sen apteekkiin ja ostatat kerralla useamman kuukauden satsin.
Ja tsekkaa oman kaupunkisi käytäntö. Ehkä kuulut maksuttoman ehkäisyn piiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Lapsilisä ei ole korvamerkittyå, ylimääräistä rahaa.
Ei tietenkään. Miksi te teette lapsia jos teillä ei ole varaa ylläpitää heitä? On kyllä käsittämätöntä, että aina ollaan mankumassa lisää ja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Äitiä ei ole olemassa tai kuvioissa? Kuulostaa siltä, että isäsi ei vain ymmärrä asian tärkeyttä/vakavuutta, koska on mies. Jotkut antibiootit tai muut ei-sukupuolisiin juttuihin liittyvät lääkkeet varmaan maksaisi? Istuta hänet keskustelemaan ja kerro, miksi pillerit on sinulle määrätty ja että tarvitset niitä oikeasti. Menkää yhdessä apteekkiin ostamaan. Tuskin hän ilkeyttään on maksamatta. Tai mistä minä tiedän, kun en tunne häntä. Mutta kuulostaa siltä, että oma isänikin olisi voinut olla juuri tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Lääkkeittesi maksaminen kuuluu tietenkin vanhemmillesi, vai maksattaisiko isäsi sinulla antibiootitkin, jos olisi vaikka keuhkokuume. Vanhemmuuteen kuuluu pitää huolta lastensa tarpeista oli kyse ruuasta, terveydenhuollosta tai rakkaudesta.
Mieluummin minä maksan jonkun psykopaatin lapsen lääkkeet kuin ministerien aamiaiset. Kyllä rikkaat saa omansa, vaikka köyhiltä ja lapsilta vietäisiin kaikki.