Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halailetko puita?

Vierailija
14.06.2014 |

Olen ollut viime aikoina todella stressaantunut. Työkiireet, läheisen kuolema ja vakava parisuhdekriisi ovat sattuneet kaikki melko pieneen aikaikkunaan.

Eilen tuli sellainen olo, että nyt metsään. En hirveästi vastustellut mielijohdetta, vaan pakkasin koiran ja vesipullon autoon ja lähdin kohti läheistä luonnonpuistoa. Siellä sitten samoiltiin luontopolkujen ulkopuolella, sillä lailla haaveksien ja hitaasti. Haisteltiin ja nautittiin. Sitten keksin, että voisin vähän nojailla puihin, kun sen pitäisi (ainakin lehtijuttujen mukaan) olla energisoivaa. Ja voi miten ihanaa se oli! Karhea kaarna tuntui kivan rouhealta ja koivut niin pehmeiltä ja sileiltä kämmeniä vasten. Lopulta nojailin puihin pitkiä aikoja hengittäen syvään ja jopa halailin niitä antaumuksella. Jos joku olisi nähnyt minut, olisi toimintaani ehkä pidetty outona, mutta ei siellä ketään ollut. Eikä oikeastaan olisi haitannut, vaikka olisi ollutkin. Tuntui tosi rauhoittavalta ja luonnolliselta pysähtyä siihen hetkeen.

Vaikka olen koko aikuisikäni asunut kaupungissa, koen jo metsän itsessään tutuksi ja turvalliseksi paikaksi. Olemme lapsuudessani käyneet isovanhempien kanssa vaeltamassa ja mökilläkin viettäneet pitkiä aikoja metsän ympäröimän järven rannalla. 

Johtui sitten tuosta tuttuuden tunteesta tai vaikka pelkästään raittiista ilmasta, mutta nukuin puunhalailureissuni jälkeen ensimmäistä kertaa makeat yöunet ilman unilääkettä ja olo on muutenkin hyvinvoiva kaikin tavoin.

Tästä tuli nyt tällainen mainospuhe, mutta kun metsiä on tässä maassa joka paikassa ja niihin pääsee ihan ilmaiseksi, en ota siitä ainakaan lisästressiä. :-)

Onko täällä muita - tai peräti kokeneempia - puunhalaajia? Kertokaa kokemuksistanne!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silittelen ja koskettelen puita ja kasveja. Juttelen metsälle. Varttikin metsässä oleilua saa ihmeitä aikaan.

Vierailija
2/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kokemus sulla!

Joo, halailenhan minä...salaa tietysti, ettei kukaan näe. Puut on niin isoja ja tukevia, tulee turvallinen olo. Männyt on suosikkeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä äidin kanssa halailin, mutta en enää. Täytyykin varmaan aloittaa uudestaan!

Vierailija
4/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halailen ovenkarmeja - nehän on tehty puusta. Paljon helpompaa kun ei tarvitse lähteä metsään asti.

Vierailija
5/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:34"]

Minä halailen ovenkarmeja - nehän on tehty puusta. Paljon helpompaa kun ei tarvitse lähteä metsään asti.

[/quote]

Höpsö!

Vierailija
6/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen halaillut paljon! Joskus lapsena jopa koin, että tunsin jonkun "virtauksen" niissä, etenkin ohutkuorisissa puissa kuten koivuissa. Metsässä samoilu on joka tapauksessa ihmiselle hyväksi, halaili puita tai ei :D

Vierailija
7/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailen! Lapsenikin olen tähän tapaan opettanut. Tykkään myös silitellä meren rantakallioita, sovitella itseäni mukavasti kallion uomiin, kuunnellaa sitä merta.. :)

Vierailija
8/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halailen. Ne lohduttavat ja kuuntelevat minua vaikeina hetkinä. Eikä arvostele. Muistan kiittää puita.

Vierailija
9/12 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta panen märkää sammalmätästä puiden katsellessa vierestä, lasketaanko se?

T. Oikea panomies

Vierailija
10/12 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koen, että saan niistä voimaa. Uskon, että energiaa on kaikessa elävässä ja metsässä tietysti ihan erityisen paljon.

Vierailija
11/12 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku kertoi, puulta voi pyytää voimaa, mut pitää muistaa kiittää. Puu voi myös vastata kun siltä kysyy. Halailen useasti puita. Kiva kuulla että on muitakin:)

Vierailija
12/12 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enaa, tosin teinina joskus kokeilin kun olin kuullut etta puiden halailu kasvattaisi rintoja. No ei toiminut, ei sitten ollenkaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi