Miten välttyä painonnousulta tulevalla amerikanmatkalla?
Saako ravintoloissa tilata esim. puolikkaita annoksia?
Kommentit (37)
Eiköhän ne herkulliset ruuat ole osa hyvää matkaa. Kotona voi sitten pupeltaa lehtisalaattia, rasvatonta maitorahkaa ja näkkileipää.
Jenkeissä jos meinaa olla lihomatta, tarvitaan neljäosa-annoksia.
Öööh mä en ole koskaan lihonut Yhdysvalloissa vaikka olen ollut siellä kuukausia kerralla.
Ihan helposti pienenä naisena saan syötyä kokonaan ne isot annokset :) nams..en voi kuvitellakaan puolittavani, heh..
Kotiuduin juuri kuukauden reissulta ja pari kiloa taisi jäädä sinne. Tuli syötyä paljon hedelmiä ja vihanneksia, se jatkuva leivän mussuttaminen jäi kotiin, sieltä saa vain pahoja karkkeja jne. Hamppareita yms. tuli vedettyä päivittäin. Itse otan aina hatun pois hampparista. Välillä tilaa lasten annoksen. Aikuisten annoksia saa usein eri kokoisina.
Juoksin myös biitsillä aika paljon.
USAssahan on juuri siistiä se että kaiken voi tilata kuten haluaa, tyyliin "everything on the side". Eli tilaa sellaista ruokaa kuin haluat. Ruuan jättämistä ei myöskään katsota pahalla.
Hyvä tietää, että aikuinenkin voisi saada lasten annoksen ravintolassa. Ne kuitenkaan tuskin ovat aikuisen makuun sopivia. Syömme 3 kertaa päivässä ulkona, joten tarkkana täytyy olla, jos linjansa meinaa säilyttää. Lomamatkoilla en ole päässyt lenkkeilemään.
ap
Pitää kiinni ruoka-ajoista ja tarkistaa annoskoot, ei kai siihen muuta tarvi. Kaikkea ei ole pakko syödä mitä eteen kannetaan.
Syön normaalistikin kasvispainotteisesti. Kasvisruokakin voi toki olla rasvaista.
ap
Sori, poikkean aiheesta, mutta miksi lähdet sinne? Lomamatkalle? Tuttujen luoksen vai minne? Missä meinaat käydä? Mulle amerikka on kaukainen unelma ja kiinnostaa kuulla aina sinne matkaavien tai jo matkustaneiden juttuja.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 23:03"]Syö vain kasvisruokaa.
[/quote]
Ei kyllä ainakaan mua auta yhtään. Suklaa on kasvisruokaa...samoin leivonnaiset, jädet jne.
Siis pikaruokalat, joissa söimme tarjosi esim. juustohampparia 4 koossa. Kids mealistä puuttui vain majoneesi ja otin sen erikseen. Joskus sai ranut vaihdettua omenalohkoihin. Samaa tavaraa siis.
En tiedä. olin sielä 2 kuukautta, ja siellä haalitut kilot taisi tulla jäädäkseen, vaikka etukäteen vannoin että en sitten liho. huoh, kiusaus maistella kaikkia eksoottisia jätskimakuja oli kuitenkin liian suuri, ( kyllähän sitä lomalla voi!! ja kyllä ne kilot lähtee kun pääsee taas kotiin.niin niin) eikä se ruokakaan mitään kevyttä ollut, esim. rasvattomia maitotuotteita ei ollut olemassakaan, tai mä en ainakaan niitä löytänyt. Lenkkeilin vielä ahkerasti 3 kertaa viikossa, ja samaa olen jatkanut kotiin palattua. kyllä harmittaa että tälläin menin plösähtämään. matkasta nyt siis jo 4kk.
Syömme aamiaiset majapaikassamme. Harmi, jos kaupasta ei saa vähärasvaisia maitotuotteita. Syön normaalisti aamiaiseksi maustamatonta, rasvatonta jogurttia marjojen tai hedelmien kanssa sekä mysliä. Rasvaiset ja sokeriset jogurtit jäävät syömättä. Mitä järkevää sieltä löytyy siis aamiaiseksi? Onko täysjyväleipää lainkaan?
ap
No ihan varmasti saa kaupasta vähärasvaisia tai vaikka kokonaan rasvattomia maitotuotteita.
Se, mitä löytyy aamiaiseksi, riippuu ihan majapaikastasi.
Nauti nyt siitä lomasta äläkä stressaa muutamasta kilosta. Itse olen aina USAn reissuilla ottanut muutaman kilon, mutta ruoasta nauttiminen on tärkeä osa matkaa. Ei USAssa kannata rueta nirppailemaan. Tarjolla on ihan kaikkea. Pihistele sitten kotona.
Mulle tuli ikävä oreo-jäätelöä.. Nam
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:44"]
[/quote]Taalla ranskikset voi ravintolassa korvata salaatilla, taikka perunan parsakaalilla. Lihominen taikka laihtuminen on usassa ihan omasta itsesta kiinni....avaa suusi ravintolassa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:44"]
[/quote]jos annoskoko on liian suuri eiko aikuinen ihminen osaa tyontaa lautasta pois jos maha on taysi????
"Sanoisin että jenkeistä kyllä löytyy kaikkea muuta paitsi ruisleipää ja maitorahkaa. Älä itke iso nainen."
Noitakin loytyy kun tietaa mista hakee. Ei kylla piereta kun jattaa ruisleivan ja xylitolin syomisen. Tuota voisi varmaan turistikin kokeilla vaikka ihan hupimielessa.