Kirjoitin aiemmin Clindamycinistä,vinkkejä?
Tosiaan sain penisiliinikuurin kynsivallin ja ihon/ihonalaiskudoksen tulehduksen hoitoo. juuri meni doximycin kuuri punkin puremaan.
Sain kovan allergisen reaktion penisilliinistä, nyt määrättiin clindamycin,300mgx3/vrk. Olen monille lääkkeille allerginen, siihen määrätty kortisonia jos tulee anafylaktinen shokki yms.tai pienempää allergiaa. Adr.kynä on vanhentunut.
Tästäkin antibiootista tulee todella, liian sekava olo ja puhetta on vaikea muodostaa, niin tekstin sisäistäminenkin yms.
Yritän kestää haittavaikutukset jotta saisi tulehdusta vähän helpoitettua.
Nyt on ongelma se, että alkoi polvisärky n. 4 päivää sitten, ei pysty istumaan kun täytyy pitää tikkusuorana jalkaa. On sama polvi leikattu pari vuotta sitten,mutta ei koko aikana ole ollut ongelmaa kipujen kanssa. Kipu alkoi säteilemään lonkkaan ja nivusiin asti (samassa jalassa tämä tulehdus varpaassa), enkä pysty kävelemään ilman äitini kävelykeppiä. Voiko antibiootti tehdä sivuoireena näin kovan kivun vai olisiko jotain muuta, lääkäriin mentävä? Esim. nyt en pysty istumaan koneella kauempaa,kun säteilee kipu varpaista peppuun asti, vain toispuolista. Niin järkyttävä kipu etten edes ota kipulääkettä, tiedän ettei auta. On kodeiinipohjaisia yms.kipulääkkeitä, tekee vaan mahan kipeemmäks antibiootin kanssa.
Voiko siis yhden kynnen tulehdus säteillä lonkkaan asti? (tehtiin kiilaex.2v. sitten, silloin ei särkenyt koko jalkaa vaikka oli tulehtunut), tuskin kaksi vuotta sitten leikattu polvi alkaa kipuilemaan lonkkaan asti,sitten clindamycinin haittavaikutus..?
Kommentit (7)
nyt tuli todella hikinen olo ja tuntuu että kurkku on "sivuilta" turvoksissa vaikka ei ole. eilen tuli sama kurkkukipu mutta meni ohi yön aikana kun vaikutus väheni.. jos tämä jalkakipu johtuu vaan antibiootista? ihan hirveetä, tekisi mieli lyödä vasaralla hajalle. :) otan nyt allergialääkettä, en voi prednisolonia ottaa (kortisoniallergiakin), katson auttaako. Olen dementoituneen, kuuro-sokean äitini kanssa kaksin omakotitalossa, hänellä kuulolaite pois päältä. Helpottaisi jos joku "kuuleva" olisi yön yli kanssani. Täältä matkaa omaan päivystykseen n. 80km.
Ei kuulosta ihan normaalilta. Kauanko olet syönyt nyt tuota Klindamysiiniä?
Eilen illalla aloitin, otin 10 maissa illalla. "nukahdin" tähän tietokoneelle. Nyt otin aamulla kun kolme kertaa pitäisi päivässä ottaa, tuli todella huono olo. Otin sitten toisen tänään illemmalla ja olin ihan varma että tästä ei hengissä selvitä. Kova särky edelleen oikeassa raajassa,pistelee rintaa ja tulee rytmihäiriöitä samalla. Kurkku kuivuu ja on hiestä märkä, sekä kuumeinen ole muttei kuumetta. Toivoisin yli kaiken että tämä sopisi, en tiedä uskallanko ottaa enää huomenna, pakko kai ettei tulehdus pahene. En tosiaan pysynyt pystyssä sen jälkeen kun tänne kirjoitin, olin aivan varma että taju lähtee piakkoin. Tosiaan, alzhaimeria ja dementiaa sairastavan ihmisen on hankala auttaa kuulo/näkövammaisena. Erilaiset "sivuvaikutukset" kuitenkin kuin penisilliineistä, niistä tuli enemmän ihottumaa yms. Mitäköhän tehdä, ottaa vaan yhden päivässä sitten? Olisi pitänyt ottaa jo 6 tbl:ia, kaksi vrk kautta mennyt, kolme olen ottanut. kai siitä jotain apua on. lääkäri määräsi sen takia nuo koska en suostu johtopuudutukseen, tehtiin kerran ja on hirveempää kun viisaudenhampaan poistaminen. pakko kai siihen on suostua, viimeksi meinasin potkia toisella jalalla, mutta ei siinä kai mitään esilääkitystä saa, vai onko joku saanut/kokemusta enemmän? Olen jättänyt viimeset kolme ant.kuuria syömättä, nyt lääkäri toru että katsokkin et syöt kaikki.Soitanko huomenna sh-palveluun ja kysyn että tuunko sairaalaan ottaan;ne sanoo kuitenkin että pärjäät maanantaihin..
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 21:11"]
Ei oo normaalia, että et pysty kävelemään. Onko sulla kuumetta? Mene päivystykseen.
[/quote]
Otin kaikki mahdolliset allergialääkkeet ja hengitettävää kortisonia jne. Pyörin tossa ja pää puutu, tosiaan tuo läheinen (jota olen "hoitamassa")ei edes nähnyt kuinka huonossa kunnossa oon, kysyi vaan että miksi keppien kanssa kävelet, hän kun on kuuro, mutta kuulolaitteen ansiosta kuulee puheen jos tarpeeksi kovaa sanoo, en pystynyt muuta kun kuiskimaan että nyt tarvis lähteä päivystykseen. eihän hän mitään tajunnut, luuli että puhuin päivetyksestäni, heh. ei kyllä naurun asia..
Lihasheikkous,päänsärky ja huimaus löyty listalta, niitä oli ekan pillerin jälkeen,mutten ala tuolta googlesta diagnosoimaan itseäni. :)
Mitäs nyt.. se pahin meni ohi noilla lääkityksillä mitä mulla onneksi oli mukana. Nyt kun yritän kirjoittaa koneella tärkeitä koulutusasioita, ei onnistu edes seisovilteen, särkee polvea niin lujaa. oon ottanut pari (morfiinipohjaista) kipulääkettä, muut kivut vähän hellitti mutta polvikipu pahenee, makuullakin sama juttu. eikai polvi nyt itsestään mene "muusiksi", kyllä sen tuntee jos joku niksahtaa. doximycin kuuria mulla on vielä jäljellä,jos sitä huomisesta lähtien söisin,lkri sanoi vaan ettei sitä tähän tulehdukseen.
Ei oo normaalia, että et pysty kävelemään. Onko sulla kuumetta? Mene päivystykseen.