Pituus, paino ja rasvaprosentti (omat lukuni viestissä)
Olen reilu 30-vuotias nainen. Pituus 167 cm ja paino 64. Rasvaprosentti 30. Mielipiteitä?
Laittakaa myös omia mittojanne ja rasva%! Kertokaa samalla liikunta- ja ruokailutottumuksistanne.
Kommentit (14)
Ennen raskautta oli paino 55 kg, rasvat 18-19 ja pituus on 162,5cm. Kuntosali 2-3 krt/vk.
Minulla ei ole hajuakaan rasvaprosentistani. Miten se lasketaan/mitataan ....?
168/58.
167cm ja 44kg. Ei mitään tietoa rasvaprosentista. Ei kai sitä voi mitenkään itse laskea? Missään testeissä/mittauksissa en ole koskaan käynyt.
Messuilla oli sellainen laite, johon syötettiin pituus, paino ja ikä, ja jota pidettiin sitten kädet lähes suorina edessä. Vähän ajan kuluttua laite ilmoitti prosentin. Tiedä sitten, kuinka luotettava tuollainen laite on.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:59"]
172/61 ja rasvaprosentti 18. Harrastan säännöllisesti kuntosalia, syön terveellisesti arkisin ja pidän yhden tai kaksi herkuttelupäivää viikossa, jolloin syön esim. Sipsipussin tai pizzan.
[/quote]
Montako kertaa viikossa salia?
Pituus 164, paino 65kg, rasva 33 joskus 30, muskeli 35, liikuntaa lenkkeily ja kahvakuula, yritän syödä kohtuudella kaikkea. Painon pudotusta vielä alaspäin.
Pituus 167, paino 54,5 kg ja rasva oli vuosi sitten pihtimittareilla 21
Pituus 167 cm, paino 62 kg, rasva% n. 20? En tiedä tämänhetkistä. Mutta uskoisin että on suht hyvä. Lihakset ainakin erottuvat hyvin. Käyn salilla ja kahvakuulassa, sekä lenkillä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:05"]
Pituus 164, paino 65kg, rasva 33 joskus 30, muskeli 35, liikuntaa lenkkeily ja kahvakuula, yritän syödä kohtuudella kaikkea. Painon pudotusta vielä alaspäin.
[/quote]
Ap:kin laihtunut noin 7 kg, ja tarkoitus saada vielä muutama kilo pois - tai muuttaa rasvaa lihakseksi ;)
Pituus 160, paino 48.rasvaprosentti 22,8.
Viimeksi mitattaessa pituus 166cm, paino 52kg ja rasva 16,9%
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:59"]
172/61 ja rasvaprosentti 18. Harrastan säännöllisesti kuntosalia, syön terveellisesti arkisin ja pidän yhden tai kaksi herkuttelupäivää viikossa, jolloin syön esim. Sipsipussin tai pizzan.
[/quote]
Montako kertaa viikossa salia?
[/quote]
Minulla on 4-jakoinen saliohjelma, mutta kiireiden vuoksi käyn salilla yleensä 3 kertaa. Jokaisen salikerran teen todella kaikilla voimillani ja hikoilen kunnolla. Lisäksi käyn lähes joka päivä 30-60min leppoisalla kävelyllä.
Uskon kuitenkin, että rasvaprosenttiini vaikuttaa suurimmaksi osaksi ruokavalio. Olen ennenkin harrastanut liikuntaa kohtalaisesti. Rasvaprosenttini tippui 3 vuodessa 26-->18. Syön nykyään aidosti terveellisesti kaikki arkipäivät, eli en syö satunnaisia suklaapatukoita vaan täytän vatsani esim. Raejuustolla tai muulla proteiinilla. Kun herkuttelen, teen sen suunnitellusti: eilen söin pizzan ja 100g karkkia. Tänään otan parin kuivaa siideriä.
Jätin taakseni siis hetken mielihalut, ostin kaappeihin viikoksi kerrallaan ruokaa, enkä mitään mihin voi sortua. Kun tällaista tekee hetken, ei edes tee mieli kun kerran viikossa herkutella. Mutta en myöskään koskaan jätä herkkupäivää välistä. Se on minulla joka ikinen viikko.