Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomat, kuinka vastaatte vauvauteluihin?

Vierailija
14.06.2014 |

.. Vai sanotteko kaikille vain suoraan, etten aio hankkia lasta?

Kysyn siksi, että en viitsi kaikille sanoa suoraan asian oikeaa laitaa mutta jokin järkevä vastaus tai napakka, hiljaiseksi laittava kommentti olis monesti paikallaan.

T: ongelma

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muutkin saavat vastata, mutta haen siis hieman erityylisiä kommentteja kuin "aika näyttää.." Jotain sellaista, ettei tarvitse udela enää uudelleen. 

Vierailija
2/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi sanoa suoraan? Ihan sama mitä muut ajattelee ja pieni provosointi on hauskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut suoraan. 99% ei asiasta enempää asiasta kysele 1% lähtee heittelemään älyttömyyksiä "odota muutama vuosi", "kunhan tapaat oikean miehen", "kun biologinen kello käynnistyy". Vain kerran yksi nainen on saanut aiheasta kohtauksen (kännissä kun oli), "en minäkään olisi lasta halunnut, mutta kun mies halusi ja MINÄ SENTÄÄN RAKASTAN MIESTÄNI".

Suurinta osaa ei kiinnosta paskan vertaa muiden lisääntyminen. Näistä asioista vaan ns kuuluu kysellä.

Vierailija
4/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että ei ole lapsia.

Joskus lisään perään "eikä tule".

Vierailija
5/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä keksi yhtään syytä miksi pitäisi valehdella tai napauttaa ketään hiljaiseksi. Sanon niinkuin asia on, ettemme halua lapsia. Jos kysely jatkuu "miksi ette", sanon siihenkin totuuden, että ei mitään erikoista syytä, emme vain halua. Sitten alan puhua jostain muusta. En koe asiaa mitenkään ongelmallisena tai kiusallisena.

Vierailija
6/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:15"]

Miksi ei voi sanoa suoraan? Ihan sama mitä muut ajattelee ja pieni provosointi on hauskaa

[/quote]

Tää on ihan totta! Viimeksi vastasin suoraan puolitutulle, että ei varmaan koskaan. Tämä älykkö veti analyysin, että "odotan suurta rakkautta ennen kuin hankin lapsen." Ei, vaan kun en hanki. Kovin on hankala asia monelle, siksi haluaisin vastata jotenkin tyhjentävästi näille utelijoille.ap

Vierailija
7/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:15"]

[/quote]

Tää on ihan totta! Viimeksi vastasin suoraan puolitutulle, että ei varmaan koskaan. Tämä älykkö veti analyysin, että "odotan suurta rakkautta ennen kuin hankin lapsen." Ei, vaan kun en hanki. Kovin on hankala asia monelle, siksi haluaisin vastata jotenkin tyhjentävästi näille utelijoille.ap

[/quote]

Sano ihan asiallisesti että et halua ollenkaan lapsia kenenkään kanssa. Älä tee asiasta suurempaa kuin se oikeasti on.

Vierailija
8/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille sanon suoraan, etten ole koskaan halunnut isäksi ja lapsille sanon, ettei mulle lapsia ole vaan siunaantunut.

Vierailija
9/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on usein todella hankala hyväksyä se, kun joku ei halua lapsia. Itse ehkä mahdollisesti joskus haluaisin lapsen (koska minulla on ihana mies, jonka kanssa voisi olla mukava lisääntyä), mutta jokainen vieraiden lasten kanssa vietetty hetki saa kyllä haaveeni hiipumaan. Siis nehän ovat rasittavia! Pitävät hirveää meteliä ja jatkuvasti pitäisi olla viihdyttämässä ja katsomassa perään. Miten kukaan jaksaa? Pienet vauvat ovat mukavia, kun eivät puhu tai liiku mihinkään. :D

Mutta joo, oma vastaukseni olisi ehkäpä "En ole kiinnostunut lisääntymisestä." "Vietän mielummin rauhallista elämää mieheni kanssa, ja menestyn äärimmäisen hyvin urallani."

Vierailija
10/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin suoraan, etten ole koskaan lapsia halunnut, ja useimmissa tapauksissa se riitti, kommenttina vain lyhyt "ai" tai "ai jaa". Jotkut vanhat tädit - äitini tuttavia - hiukan ihmettelivät, kun kerran naimisissa olin, mutta en alkanut vängätä. Totesin sen, minkä totesin, ja jos ei auttanut, totesin vielä toisenkin kerran. Kyllät vanhat tädit hiljaiseksi saa, kun sanoo sanottavansa totisella naamalla tiukasti eikä missään nimessä hymyile.

Nyt ei enää kukaan ole kysellyt viimeiseen kymmeneen vuoteen. Kysyisivät varmaan, joko minulla on vaihdevuodet alkaneet, mutta se on Suomessa vielä tabu juttu. :D

Vierailija
11/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon että mistä tiedät että mulla on kohtu?

Vierailija
12/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:12"].. Vai sanotteko kaikille vain suoraan, etten aio hankkia lasta?

Kysyn siksi, että en viitsi kaikille sanoa suoraan asian oikeaa laitaa mutta jokin järkevä vastaus tai napakka, hiljaiseksi laittava kommentti olis monesti paikallaan.

[/quote]

Sanon, että en mä viitsi, kun olen pedofiili. Sillä saa utelijat kaikkoamaan hetkessä.

Vierailija
13/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kysymys olis sitten se, johon kohtasin työkaverini puolelta kun mainitsin etten halua lapsia. Kysyi ihmetellen, että aikoisinko tehdä abortin ja millaista elämää sitten haluan viettää? Vastasin muistaakseni, etten osaa täysin vastata aborttikysymykseen ja että haluan elää sitä lapsetonta elämää. ( limme siis humalassa työpaikan laivareissun jälkeen, siksi en muista aivan tarkasti.) ap

Vierailija
14/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kysymys olis sitten se, johon kohtasin työkaverini puolelta kun mainitsin etten halua lapsia. Kysyi ihmetellen, että aikoisinko tehdä abortin ja millaista elämää sitten haluan viettää? Vastasin muistaakseni, etten osaa täysin vastata aborttikysymykseen ja että haluan elää sitä lapsetonta elämää. ( limme siis humalassa työpaikan laivareissun jälkeen, siksi en muista aivan tarkasti.) ap

Vierailija
15/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut aina rehellisesti, että lapsia ei ole tulossa tai en ole koskaan halunnut lapsia. Ei ole kukaan vielä ruvennut vänkäämään ihan päin naamaa, vaikka jotain pientä naureskelua olenkin saanut osakseni. Mutta mitäpä siitä, olen pysynyt päätöksessäni ja nyt olen jo siinä iässä, että näiden naureskelijoidenkin on jo tunnustettava, että totta olen heille puhunut :)

Vierailija
16/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 19:12"].. Vai sanotteko kaikille vain suoraan, etten aio hankkia lasta?

[/quote]

Sanon, että en mä viitsi, kun olen pedofiili. Sillä saa utelijat kaikkoamaan hetkessä.

[/quote]

Hahha :D Tää on hyvä, mutten taida mummolle tätä heittää kahvipöydässä. ap

Vierailija
17/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31, eikä kukaan ole koskaan kysynyt. :D

Vierailija
18/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa vanhaltapiialta moista kysytään.  Sitten vielä tuli kohdunpoisto hedelmällisessä iässä. Muutama kysymys tuli. Niihin vastasin, että olisi suurempi kuin saaramainen ihme, jos syntyisi lapsi.

Vierailija
19/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suunnilleen näin: "en minä taida koskaan lapsia hankkia... nämä tätitettävät riittää. Annan aikaani heille :)"

Vierailija
20/23 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No thanx, but "I'll pass on that"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän