Tykkääkö jos lapsesi taitoja tms. kehutaan sinulle?
Pidätkö siitä kun kaverisi kehuu lapsesi taitoa, käytöstä tai ulkonäköä sinulle? Vai ajatteletko että kehuja jotenkin erityisesti arvottaa lapsia vaikkapa taitojen perusteella ja pitää vain taitavia ja kauniita lapsia "hyvinä" lapsina?
Saako siis kehua? Tarkennetaan vielä että lapsi itse ei näitä kehuja kuule.
Kommentit (8)
Ärsyttää silloin kun kehuja tuntuu vaativan samalla kehuja omille lapsilleen.
Samat kuin edellä 1&2. vain loppujen lopuksi olla että yllättävän harva kehuu puhtaasta sydämestään toisen lasta... Mutta tottakai tykkään, rakastan lastani ja oon iloinen lapsen puolesta jos on tehnyt positiivisen vaikutuksen. :)
No tykkään tietenkin! Ja tykkään vielä enemmän, jos lapsi itse on kuulemassa. Ulkonäön kommentointia ei tosin tarvitse lapsen todellakaan kuulla, vaikka olisi positiivista. Arvostan enemmän, kun kehutaan hyvästä käytöksestä tai taidoista.
Miksi Suomessa pitää ajatella, että kehuminen olisi jotenkin huono asia?! Sairas ajattelutapa!
Tietenkin tykkään! Mulle ei ole koskaan tullut mieleen että joku vanhempi ei tykkäisi kuulla kehuja lapsestaan. Oon aina ajatellut että se on suurin piirtein paras kohteliaisuus mitä ihmiselle voi sanoa, että kehuu sen lasta.
Kyllä tykkään.
Kotona lasten kanssa ollessa ja kaikkien olevan ns. omia itsejä huomio saattaa kiinnittyä liiaksi riitoihin milloin mistäkin asiasta tai jonkin muunlaiseen negaan. On ihanaa, että joku huomaa kodin ulkopuolella jonkinlaisia kasvatustoimenpiteitä suoritetun eli kiittäävät lapsia hyvästä käytöksestä, kivuudesta tms.
Kyllä tykkään, ja onneksi kaverit kehuvatkin. Päiväkodissa sen sijaan kuulen jatkuvasti huonoa palautetta, on "haastetta, pulmaa, ongelmaa, huolta", joka on alkanut vaikuttaa jo omaan mielialaan laskevasti. Alan itsekin nähdä vain negatiivisia asioita lapsessa, esim. eilen ärsytti todella paljon, kun lapsi ei kuunnellut iltasatua.
Miksi ei saisi kehua? Tykkään tietenkin.