Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikka ja raskaus

Vierailija
13.06.2014 |

Pitääkö mansikat pestä jos torilta ostaa? Eikös raskaana pitäisi kaikki vihannekset ja hedelmät ainakin pestä huolella niin koskeeko marjoja?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, minä olen aina pessyt kaikki marjat ja vihannekset enkä ole ikinä edes suunnitellut hankkivani lapsia.

Vierailija
2/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan pessyt mansikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peseminen auta, mansikka on yksi pahimmista torjunta-ainepommeista.

Vierailija
4/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne hyvä huuhdella, koska mullasta voi saada listerian.

Vierailija
5/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syödä mansikoita raskaana, sisältävät enemmän torjunta- ja homeenestoaineita kuin mikään muu marja tai hedelmä.

Vierailija
6/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Olin ajatellut laittaa kakun päälle tuoreita mansikoita mieheni syntymäpäiville, mutta ehkä keksin jotain muuta niin pääsen itse myös kakusta nauttimaan :)

Ap

Vierailija
7/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mielestäni en ole hysteerikko jos ajattelen lapseni parasta ja en halua mitään turhia riskejä ottaa. Ajattele sinäkin joskus muita. Ap

Vierailija
8/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huuhdella aina, olin itsekin mansikkamaalla töissä , niin aika usein työ tekijät(miehet) kävi kusella ja palasivat takas keräämään , pomo ku näki niin sai huudot. En haluasi syödä tällaisia mansikoita ite!

Kerran koko perheemme sai vatsataudin milloin oksensimme ja ripuloimme 3 pv, mummo ei pessyt niitä

Vierailija
9/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:59"]Pitää huuhdella aina, olin itsekin mansikkamaalla töissä , niin aika usein työ tekijät(miehet) kävi kusella ja palasivat takas keräämään , pomo ku näki niin sai huudot. En haluasi syödä tällaisia mansikoita ite!

Kerran koko perheemme sai vatsataudin milloin oksensimme ja ripuloimme 3 pv, mummo ei pessyt niitä

[/quote]

Hui kamala! Todella hyvä, että kysyin tätä täällä kun en moista voinut edes kuvitella.

Syökää te muut mm kasin kirjoittaja vaan kusisia mansikoita ;) nauti kun olet niin epähysteerinen! Ap

Vierailija
10/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:48"]

^Mielestäni en ole hysteerikko jos ajattelen lapseni parasta ja en halua mitään turhia riskejä ottaa. Ajattele sinäkin joskus muita. Ap

[/quote]

Sinua ja vauvaasi minä ajattelenkin! Ajattele mitä syömäsi liha on elinaikanaan syönyt, ja varsinkin niitä hormoneilla kasvattettuja kanoja.Pari mansikkaa ei tee sinusta huonoa äitiä, mutta tulee kyllä mieleen mitä ajattelit lapsen syövän, kun syntyy tänne...?

Vierailija
11/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:48"]

[/quote]

Sinua ja vauvaasi minä ajattelenkin! Ajattele mitä syömäsi liha on elinaikanaan syönyt, ja varsinkin niitä hormoneilla kasvattettuja kanoja.Pari mansikkaa ei tee sinusta huonoa äitiä, mutta tulee kyllä mieleen mitä ajattelit lapsen syövän, kun syntyy tänne...?

[/quote]

Minulla on jo ennestään lapsia ja ihan kelvollisia heistä on tullut normaalia ruokaa syöden :) kiitos huolenpidosta! En vaan ikinä syö itse normaalisti mansikoita niin siksi tätä piti lähteä kyselemään. Ap

Vierailija
12/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi lapsellinen Ap ja saat vielä lapsen... Hoh hoijaa taas, kaikkien ei pitäisi saada lapsia.

Vierailija
13/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:05"]Olet tosi lapsellinen Ap ja saat vielä lapsen... Hoh hoijaa taas, kaikkien ei pitäisi saada lapsia.

[/quote]

Sinulla on oikeus mielipiteeseesi :) ap

Vierailija
14/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:48"]

[/quote]

[/quote]

Minulla on jo ennestään lapsia ja ihan kelvollisia heistä on tullut normaalia ruokaa syöden :) kiitos huolenpidosta! En vaan ikinä syö itse normaalisti mansikoita niin siksi tätä piti lähteä kyselemään. Ap

[/quote]

No joo, ehkä parempi kun et syö sitten sitä kakkua.Tiedä vaikka neuvola saisi tietää, että altistat lapsesi torjunta-aineille ja työmiesten kuselle:( Huostaanottohan siitä seuraa, jos menet kermavaahdot poskissa.

Vierailija
15/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No joo, ehkä parempi kun et syö sitten sitä kakkua.Tiedä vaikka neuvola saisi tietää, että altistat lapsesi torjunta-aineille ja työmiesten kuselle:( Huostaanottohan siitä seuraa, jos menet kermavaahdot poskissa.

[/quote]

Miten vain mulkku :) ap

Vierailija
16/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten vain mulkku :) ap

[/quote]

:D jep, lapsellinen olet. 

Vierailija
17/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ja nautin kun sinua vituttaa minun lapsellisuus<3 ah varmaan kusiset mansikat suussa tälläkin hetkellä istut palstailemassa<3 ap

Vierailija
18/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:12"]

Tiedän ja nautin kun sinua vituttaa minun lapsellisuus<3 ah varmaan kusiset mansikat suussa tälläkin hetkellä istut palstailemassa<3 ap

[/quote]

Olen kyllä hieman huolestunut.Oletko ihan kunnossa?

Vierailija
19/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä poimintapaikoilla olosuhteet ovat melko alkeelliset puuceet yms. landella ollaan, ei juoksevaa vettä. Oli sitten iso tai pieni hätä taikka ne päivät. Olen itsekin ollut nuorena kesän poimimassa.

Nyt aikuisena itseasiassa viime kesänä menin aamulla ostamaan mansikoita. Olisi pitänyt kääntyä takaisin, mutta kun en malttanut. Pussillinen mansikoita oli selvästi lämpöisiä ehkäpä niitä edelliseltä päivältä jääneitä. Ylikypsiä ja pahanmakuisia, söin kuitenkin ja kärsin monta päivää vatsavaivoista. Parin päivän ripuli yms. Sen jälkeen vatsa ei ole kestänyt minkäänlaisia mansikoita, vatsa turpoaa. Olin ennen mansikoiden suurkuluttaja ja maksaja, enää en. Joten pese!

Vierailija
20/30 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin pesemättömiä mansikoita raskausaikana. Taitaa olla eka lapsi? Sitte kun kaksivuotias hakee eteisestä sun kauppakengän ja puree sen pohjaa. Unohat mansikat:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi