Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua väkivallalla uhkailuun?

Huolissaan
20.06.2021 |

Meillä on alle 2v lapsi, jolla alkaa olla uhma päällänsä. Mies ei pysty esimerkiksi nukuttaan lasta lainkaan, koska sillä menee hermot vartissa lapsen riehumiseen. Sen jälkeen jättää lapsen vain sänkyyn huutaan, tulee pois sen luota ja sanoo että tekis mieli heittää se seinään. Ja jo ennen kuin edes tulee huoneesta pois, kuulen kuinka mies käyttää välillä joitain haukkumasanoja lasta kohtaan, ja yleensä puhuu ilkeästi ("No kannattaa riehua, sittenpähän sattuu kun pää osuu laitaan, sitten ainakin nukahdat" ym) ja melkein huutamalla.
Muutaman kerran myös, jos lapsi on ollut menossa paikkaan johon ei saa mennä, mies on estänyt tönäisemällä lasta niin että lapsi kaatuu, ja samalla raivonnut sille.
Ollaan keskusteltu asioista, mies katuu aina ja myöntää että ei pitäisi toimia niin, mutta perustelee asian kuitenkin sillä että hänellä vaan menee hermot. Olen todella huolissani tästä tilanteesta. Olen itse aina kotona, joten pääsen aina rauhoittelemaan tilanteen, mutta pakkohan tähän on nyt jotain apua saada. En uskaltaisi jättää lasta miehen vastuulle enää. Olen itsekin väsynyt tähän jatkuvaan varpaillani oloon, ja muutenkin, koska olen myös raskaana tällä hetkellä. Kaipaisin mieheltä apua arkeen taaperon kanssa, mutta tuntuu että nyt joudun taaperon lisäksi myös vahtimaan miestäni.
Olen tilanteesta todella hämmentynyt, koska mies on ollut aina lempeä ja kiltti, enkä ole aiemmin nähnyt hänestä tällaista puolta, vaikka olemme olleet yli 5 vuotta yhdessä. Mies ei myöskään koskaan ole ollut, ei siis nytkään ole, millään lailla väkivaltainen minua kohtaan. Siksi oletankin, että apua hakemalla asialle olisi tehtävissä jotain. Mutta mihin osaan ottaa yhteyttä, ja miten saisin miehen ymmärtämään että hän tarvitsee apua, ennen kuin on liian myöhäistä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita mielenterveystoimistosta. Sieltä saat ainakin neuvoa siihen, miten jatketaan.

Miksi teillä nukutetaan lasta? Antakaa sen olla rauhassa ja nukahtaa itsekseen. On yksi riesa vähempänä. Ja kyllä, tässä talossa on ollut lapsia monta sukupolvea, mutta nukuttaminen on jäänyt aika vieraaksi käsitteeksi.

Kun teillä on nukuttaminen pakollista, niin säätäkää sitä jotenkin. Kun lapsi ei nuku teidän valitsemaanne aikaan, on kaksi vaihtoehtoa: laittakaan nukkumaan vasta vähän myöhemmin, kun lapsella on uniaika, tai aikaisemmin, jos on jo liian väsynyt siihen aikaan, kun nykyisin menee nukkumaan.

Vierailija
2/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa äänikirja.

Ei ole hyvä tuo väkivaltainen käytös.

Mies on selvästi uupunut. Stressaantunut. Pitäisi saada tilaa. Saatteko jostakin hoitoapua?

Entä jos lapsen kanssa ulkoilisi enemmän, että hän saisi purettua energiaa. Kunnolla. Ja sitten nukkumaan sen äänikirjan kanssa. Kiitelkää. Rauhoittukaa.

Lapsikin stressaantuu mukamas nukuttamassa.

Jos sinä olet rauhallinen, niin hoida sinä se nukuttaminen. Jakakaa asioita niin, että ne on järkevästi. Olette kumpikin uupuneita. Neuvolan kautta kannattaisi pyytää apua. Kertokaa että tämän kanssa ei nyt pärjää. Apua tarvitaan.

Sellainen kirja kuin ”Äidin kielletyt tunteet” voisi olla hyvä lukea. Koskee myösisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma että pahoinpitelee jo lastasi. Jos uhkailee sinun läsnäolossa niin sitten on kovat otteet kun et näe. Tämä selittää myös lapsesi vihan. Lapsesi pelkää isää koska isä satuttaa. Tällä menolla kasvatatte psykopaatin ja lapsi tulee syyttää sinua koska olet liian heikko suojellaksesi häntä.

Heti kun mies uhkaa ja pahoinpitelee lastasi hakkaat paisinpannulla kaikella voimalla takaraivoon ja sit poliisille soitto ja siitä eteenpäin.

Tää on pakko olla provo et voi tosissaan katsoa vierestä kun miehesi pahoinpitelee pientä lastasi.

Vierailija
4/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös sanomassa, että mies taatusti satuttaa lasta jo nyt, koska et voi olla joka hetki näkemässä. Kyllähän tuo on sairasta käytöstä eikä mikään väsymys sitä selitä.

Toista ihmistä ei voi muuttaa. Voithan vaatia, että mies hakee apua tai varata teille aikaa perheneuvolasta, mutta tuskin siitä on apua jos miehen motivaatio muuttua on nolla.

Vierailija
5/5 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun velvollisuus on suojella lasta. Älä anna noin tapahtua enää kertaakaan. Eroa ja hae yksinhuoltajuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan