Mitä miehenne tekee iltaisin/viikonloppuisin?
Onko yhtä aktiivinen lasten ja kodin suhteen kuin sinä?
Kommentit (20)
Juo kaljaa ja roikkuu netissä, lähinnä pörssisivuilla ja rahastosivuilla, ostaa ja myy osakkeita ja rahasto-osuuksia!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 22:14"]
Tekee vuorotöitä, mutta jos on vapaalla
- herää klo 10. Käy suihkussa ja p*skalla. Päästää minut päikkäreille, alkaa touhuta nuorimpien lasten kanssa jotakin leikkiä, pientä remppahommaa. Hölpöttää isoimpien lasten kanssa jotakin tietokonejuttuja.
- KLo 11 tyhjentää tiskikoneen ja tekee/ lämmittää minun aamulla tekemän ruuan. Syöttää pienimmät. Näpyttelee tablettiaan. Vaipattaa lapsen.
- 12.30-16.30 jatkaa normaalia kotitouhua kanssani, kun heräsin. Käymme yhdessä kaupassa, menemme yhdessä lasten kanssa ulos, teemme yhdessä ruuan iltapäiväksi. Minä pyykkään ja siivoan, mies pelleilee lasten kanssa enemmän.
- 16.30 syöttää ja huoltaa lapset kanssani
- 17-19.30 käy koneellaan pelailemassa, hoitaa kanssani edelleen lapsia. Heittäytyy telkkarin ääreen katsomaan Pikku Kakkosta, minä jatkan kotitöitä. Laitamme saunan lämpiämään, lisää ulkoilua.
19.30 Saunaan porukalla. Lapsille makuvichyä, aikuisille saunaoluita 1-2kpl. Pesemme ja puemme lapset yhdessä. Minä laitan iltapalan, siivoan jäljet saunasta. Iltapalaa syöttäessämme katsomme porukalla tallennuksesta Hauskat kotivideot.
21.30 mennessä lapset nukkumaan, nukahtavat ihan heti. Täytän tiskikoneen. Mies siirtyy kanssani terassille ilta-aurinkoon, avaamme vielä oluet kahdestaan. Usein useammankin, kun lapset nukkuvat. Käymme yhdessä uudestaan saunassa klo 12 maissa.
Tässä tyypillinen vapaa perjantai.
[/quote]
sorry, mutta kuulostaa ihan helkutin tylsältä elämältä... Miten jaksat?
Myös vuorotyössä, mutta vapaapäivänään on aamupäivän lasten kanssa ja minä nukun myöhään, mies ottaa lääkkeensä, laittaa kissoille ruokaa, hakee lehden, antaa lapsille aamupalaa, lukee lehden, keittää itselleen kaurapuuroa ja kahvia, syö kaurapuuron maidon kanssa ja kahvin ruispalojen kanssa. SItten menee istuksimaan pöntölle, sitten parran ajo ja pitkä suihku. Siinä vaiheessa viimeistään minä nousen ylös, ja mies lähtee kissan kanssa ulos, sitten menee lasten kanssa ulos, minä käyn ehkä kaupassa ja teen ruuan, sitten mies käy vanhan äitinsä luona ja käy kävelemässä. Sitten ysin maissa syö iltapalansa, joka on aina tasan sama. Sitten mies laittaa lapsille iltapuuron, menee pesemään hampaansa ja naamansa, kerää lasten leluja olohuoneesta, ja kun minä olen pessyt lasten hampaat, mies lukee heille iltasadun, ja menee "nukuttamaan" lapsia jos ei ole aamulla aamuvuoro. Toinen kaksospojista (5v) tykkää kun isi istuu sängyn jalkopäässä siihen asti kun hän nukahtaa, joskus isi nukkuu sitten siinä istualtaan, ennenkuin könyää omaan sänkyyn, lukee hetken kirjaa, katsoo dvd:tä tai kuuntelee radiota tai levyä, ja alkaa nukkua. Tärkeä rituaali hänen nukkumaan menemissä on vielä viimeisenä se kun toinen kissoista menee hänen viereensä rapsutettavaksi.
Siinä vaiheessa kun lapset menee nukkumaan minä menen katsomaan telkkaria ja olemaan tietokoneella.
Mieheni on tapojensa ja rutiiniensa orja, ja myös toinen pojista on pahasti perinyt sen piirteen.
En tiedä oliko se vitsi, mutta mies sanoi että syö joka toinen aamu puuron ensin ja joka toinen päivä leivät ja kahvin, ja on kova homma muistella aina että kumman vuoro oli :)
Ai niin, vie roskat, ja laittaa tiskit koneeseen ja sieltä pois kun on peseytyneet. Ja tottakai siivoaa kissanhiekat ja antaa kissoille myös illalla ruokaa ja vettä.
Tekeehän mun mies vaikka mitä :)
14
Jos ei ole töissä niin makaa sohvalla ja joku hänen tv kanava auki. Kännykkä kädessä netissä, mitä lie tekee. Käy istumassa vessassa. Syö. Nukahtaa sohvalle, herättyään siirtyy sänkyyn nukkuun ja nukkuu piiiitkään ellei mene aamuvuoroon.
Valittaa mulle ja huutaa lapsille.
Täällä peukutaan eniten niitä jotka juo viinaa, roikkuu netissä ja paiskoo duunia. Ai että, on se Suomi sitten mahtava maa!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 23:56"]Jos ei ole töissä niin makaa sohvalla ja joku hänen tv kanava auki. Kännykkä kädessä netissä, mitä lie tekee. Käy istumassa vessassa. Syö. Nukahtaa sohvalle, herättyään siirtyy sänkyyn nukkuun ja nukkuu piiiitkään ellei mene aamuvuoroon.
Valittaa mulle ja huutaa lapsille.
[/quote]
Ihanaa. Oikea helmi mieheksi.
13, kyllä se kuulostaakin tylsältä. Päivä on täynnä rutiinia, rutiinia, rutiinia, hyvin opittua ja hiottua vuorottelua ja työnjakoa. Se on pakon sanelema juttu ja vuosien kompromissi omien mielitekojen ja lasten tarpeiden välillä. Luettelin tahallani vain ne ns. miehen kotityöt kysymyksen mukaan. , Ei tuossa välissä lue, että juttelemme, nauramme, suutelemme, puristelemme toistemme parsuaksia tai hypimme trampoliinilla ja lapset nauravat katketakseen. Eikä sitä, että istun vessassa läppäri sylissä, että ehdin AV-palstalle tai sitä, että grillaamme halloumia takapihalla ja soittelen siskolle kuulumisia. Eikä lue sitä, että yöllä mies soittaa joskus kitaraa ja laulamme yhdessä tai sitä, että sängyssä on tosi kivaa vuosikymmenenkin jälkeen. Tai että odotamme anoppien kyläkäyntejä, ystävät ovat aika etäisiä.
Nuo pienet lapset tarvitsevat ruokarytmin ja hoivaamisen niin kauan kuin elävät. Talossa on lapsi, jolla on DM1, lapsi jolla on epilepsia. Kaksi pyörätuolia ja ympärivuorokautinen hoivatyö. En sitä sano, etteikö paljosta (omasta elämästä) olisi joutunut luopumaan, mutta olemme saaneet pyörimään hyvän elämän pienemmilläkin puitteilla.
Rytmimamma 8
On mun kanssa, katsotaan leffoja/sarjoja, jotka julkastaan Suomessa muuten vasta parin kk päästä, nukkuu tai pelaa mun kanssa/yksin. Usein pelataan kaksin porukalla Skypen kautta (joo ollaan nuoria), mut joskus poikaystävä pelaa vieres armaa, ku minä olen bäfän tai miinan kimpussa :)
Rakastelee kanssani.Ei ole vielä lapsia mutta yksi on tulossa puolenvuoden päästä.
On lasten kanssa, korjailee autoja, grillaa ja hoitaa tiskit sekä lämmittää puusaunan.
Tekee töitä, kotona remonttia, käy kaupassa, leikkii lasten kanssa ja tekee iltapalan minulle ja itselleen...
Töitä, remonttia, pihahommia, nikkarointia, korjailua, lapsen kanssa olemista. Mun mies ei ole oikein sellainen lööbailija, tykkää puuhailla.
Mieheni on aktiivisempi lasten ja kodin suhteen,kuin minä. Omana harrastuksenaan harrastaa urheilua ja katsoo sitä aktiivisesti telkkarista, yleensä illalla lasten jo nukkuessa. Muun aikaa hoitaa kotia ja perhettä.
Tekee vuorotöitä, mutta jos on vapaalla
- herää klo 10. Käy suihkussa ja p*skalla. Päästää minut päikkäreille, alkaa touhuta nuorimpien lasten kanssa jotakin leikkiä, pientä remppahommaa. Hölpöttää isoimpien lasten kanssa jotakin tietokonejuttuja.
- KLo 11 tyhjentää tiskikoneen ja tekee/ lämmittää minun aamulla tekemän ruuan. Syöttää pienimmät. Näpyttelee tablettiaan. Vaipattaa lapsen.
- 12.30-16.30 jatkaa normaalia kotitouhua kanssani, kun heräsin. Käymme yhdessä kaupassa, menemme yhdessä lasten kanssa ulos, teemme yhdessä ruuan iltapäiväksi. Minä pyykkään ja siivoan, mies pelleilee lasten kanssa enemmän.
- 16.30 syöttää ja huoltaa lapset kanssani
- 17-19.30 käy koneellaan pelailemassa, hoitaa kanssani edelleen lapsia. Heittäytyy telkkarin ääreen katsomaan Pikku Kakkosta, minä jatkan kotitöitä. Laitamme saunan lämpiämään, lisää ulkoilua.
19.30 Saunaan porukalla. Lapsille makuvichyä, aikuisille saunaoluita 1-2kpl. Pesemme ja puemme lapset yhdessä. Minä laitan iltapalan, siivoan jäljet saunasta. Iltapalaa syöttäessämme katsomme porukalla tallennuksesta Hauskat kotivideot.
21.30 mennessä lapset nukkumaan, nukahtavat ihan heti. Täytän tiskikoneen. Mies siirtyy kanssani terassille ilta-aurinkoon, avaamme vielä oluet kahdestaan. Usein useammankin, kun lapset nukkuvat. Käymme yhdessä uudestaan saunassa klo 12 maissa.
Tässä tyypillinen vapaa perjantai.
On kotosalla, tekee pihatöitä, on lasten kanssa, grillaa jos on grillattavaa, lueskelee, käy pyörälenkillä lasten kanssa tai yksin.. Jotakin tällaisia juttuja. Viikonloput otamme yleensä ihan rennosti, isommat työt, siivoukset yms. hoidamme arkena pois alta. Lapsia on kolme ja kaikki ovat alakoulussa.
Oli töissä, vei meidät syömään , sen jälkeen käytiin saunassa , nyt katsoo jalkapalloa:)