Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa saa koronarokotteista voimmakkaita sivuvaikutuksia ja osa ei mitään?

Rokotus
20.06.2021 |

Miksi osa kärsii voimakkaista sivuvaikutuksista ja osa ei edes huomaa rokotetta? Kertooko tämä mitään henkilölle muodostuvasta vastustuskyvystä koronaa vastaan tai siitä, onko hän riskissä sairastaa vakavan koronataudin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle annetaan placeboa kuten testeissä tehdään.

Vierailija
2/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavilla vain ruotsalainen rokote on tuonut sivuoireita. Mikä Astra olikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli Modernasta tosi voimakkaat sivuvaikutukset, kestäneet nyt jo melkein 2 viikkoa. Olen 31-vuotias nainen. Minulla on muutenkin tosi voimakkaat immuunipuolustusreaktiot, esim. tunnen heti jos kehoni taistelee flunssavirusta vastaan, tunnen tuolloin voimakasta väsymystä jo viikkoakin ennen varsinaisten flunssaoireiden ilmestymistä. Ja kehoni nostaa lämpöä 37,2-37,3 ihan stressinkin vuoksi herkästi.

Vierailija
4/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tämä on kyllä vaikea kysymys... Miksihän osalla ihmisistä on siniset silmät ja osalla ruskeat? Mikä kumma voisi olla syynä tähän?

Vierailija
5/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lääkäri oli ainakin mediassa sanonut että se on merkki siitä että ois ollut riski pahaan koronaan. Siis kun siinä ne pahimmat muodot tais just johtua immuunipuolustuksen ylireagoinnista.  

Itse olen aina ymmärtänyt että voimakkaat rokotusoireet on hyvä asia ja merkki siitä että vasta-aineita syntyy.

Vierailija
6/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on erilaisia reaktioita vieraisiin elimistössä. Mä en esim. saa kuumetta oikeastaan koskaan ja rokotuksissa korkeintaan pientä rokotuskohdan tunnetta. Olen kyllä altis erilaisille taudeille, varsinkin jos astma ja siitepölyallergiat on heikossa hoidossa. Toiset taas saa analyfaktisen reaktion melkein lääkkeestä kuin lääkkeestä ml. rokotus. Kyse ei siis ole rokotteen/lääkkeen huonoudesta, vaan harvinaisesta tavasta reagoida niihin.

Vierailija
7/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun tiedettäisiin ja monta muutakin asiaa koronasta. Koko ajan tutkitaan. Olen käsittänyt, että henkilön omat geenit tai muut biologiset ominaisuudet vaikuttaa koronassa enemmän kuin esimerkiksi kausi-influessassa.

Vierailija
8/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaahan voi sanoa itse koronavirusinfektiosta. Toisille paha, toiset ei edes huomaa moisen tulleen kehoonsa.

Vierailija
9/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaahan voi sanoa itse koronavirusinfektiosta. Toisille paha, toiset ei edes huomaa moisen tulleen kehoonsa.

Rokotteessa oleva piikkiproteiini (tai sen ohjeen perusteella tuotettu) aiheuttaa pääasiassa koronan oireet. Rokote tai tauti on lähes sama asia. Kiitos otan mieluumin taudin.

Vierailija
10/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotteessa oleva piikkiproteiini (tai sen ohjeen perusteella tuotettu) aiheuttaa pääasiassa koronan oireet. Rokote tai tauti on lähes sama asia. Kiitos otan mieluumin taudin.

Milloin ne oireet tulevat?

t. maaliskuussa rokotteen saanut

Vierailija
11/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Modernasta tosi voimakkaat sivuvaikutukset, kestäneet nyt jo melkein 2 viikkoa. Olen 31-vuotias nainen. Minulla on muutenkin tosi voimakkaat immuunipuolustusreaktiot, esim. tunnen heti jos kehoni taistelee flunssavirusta vastaan, tunnen tuolloin voimakasta väsymystä jo viikkoakin ennen varsinaisten flunssaoireiden ilmestymistä. Ja kehoni nostaa lämpöä 37,2-37,3 ihan stressinkin vuoksi herkästi.

Mitä sivuoireita tuli? Itse sain myös modernan ja ei tullut yhtään mitään oireita, vaikka yleensä olen herkkä sivuvaikutuksille ja lääkkeille. Influenssarokotuksista ja puudutuspiikeistä tullut aina monennpäuvän kovat päänsäryt ja huono olo.

Vierailija
12/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kaikille tule kuten ei taudistakaan

Vierailija
13/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sivuoireita tuli? Itse sain myös modernan ja ei tullut yhtään mitään oireita, vaikka yleensä olen herkkä sivuvaikutuksille ja lääkkeille. Influenssarokotuksista ja puudutuspiikeistä tullut aina monennpäuvän kovat päänsäryt ja huono olo.

Heti rokotuspäivänä tuli kova väsymys, ja pariksi päiväksi kipeytyi käsi. Viikko rokotuksen jälkeen yhtäkkiä käteen nousi iso, punainen ja kuuma ihottuma-alue, ja samalla väsymysoire lähti pahenemaan. Sen jälkeen koko ajan pientä lämpöä, n. 37,5 astetta, ja tosi kova väsymys, kuumeinen olo, ja sydän hakkailee miten sattuu. Rokotuksesta nyt melkein 2 viikkoa, ja olen sairauslomalla fyysisestä työstäni ja lähinnä vain nukun.

Olen ottanut joka vuosi työni vuoksi influenssarokotteen, mutta niistä ei ole tullut mitään reaktiota, eikä jäykkäkouristuspiikistäkään. 

Vierailija
14/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kaikille tule kuten ei taudistakaan

Miksi sitten sanoit, että piikkiproteiini aiheuttaa koronan oireet?

Vierailija
15/32 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sitä piikkproteiinia tuotetaan sen pistoksen jälkeen? Päiviä, vaikkoja?

Kun jossakin oli että se  piikki proteiini voisi aiheuttaa jotain ongelmia

Vierailija
16/32 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kauan sitä piikkproteiinia tuotetaan sen pistoksen jälkeen? Päiviä, vaikkoja?

Kun jossakin oli että se  piikki proteiini voisi aiheuttaa jotain ongelmia

Kyseessä on geenimanipulaatio, eli tästä lähtien tuotat aina sitä "piikkiproteiinia".

Vierailija
17/32 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois se nyt varmaan hauska piikitettävät tietää etukäteen, saako koerokotetta vai lumerokotetta, jos sattuu että on molempia jaossa nyt. Täytyykö nyt olla 3 miljoonan ihmisen varpaillaan loppuelämä ja paljastetanko koskaan kuka on saanut placeboa ja onko kakkospiikki (joka sellaisen enää ottaa) vaaratonta placeboa vai ei

Vierailija
18/32 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi oksennuttamaan rokotuksen jälkeen. Kamala olo. Kuumetta pukkasi ja vilunväristyksiä tuli. En taida toista rokotusta ottaa.

Vierailija
19/32 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11924153

15 ihmistä on saanut Suomessa korvauksia koronarokotteen aiheuttamista haitoista – terveydenhuollossa työskentelevä Minna on yksi heistä

"

– Toisen rokotteen jälkeisenä aamuna tärisi koko kroppa, Minna sanoo.

Pientä tärinää kesti viikon verran, ja Minna jatkoi työssään normaalisti. Tärinää oli molemmissa käsissä ja lisäksi selässä ja niskassa. Myös kasvojen oikealla puolella oli vapinaa parin päivän ajan.

Tärinän voimistuessa Minna hakeutui lääkäriin, sillä hän ei pystynyt enää tekemään työtään. Tärinän laajuus käsissä oli tuolloin kolme senttiä eikä mikään käsien hienomotoriikkaa vaatinut tehtävä onnistunut."

Vierailija
20/32 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11924153

15 ihmistä on saanut Suomessa korvauksia koronarokotteen aiheuttamista haitoista – terveydenhuollossa työskentelevä Minna on yksi heistä

"

– Toisen rokotteen jälkeisenä aamuna tärisi koko kroppa, Minna sanoo.

Pientä tärinää kesti viikon verran, ja Minna jatkoi työssään normaalisti. Tärinää oli molemmissa käsissä ja lisäksi selässä ja niskassa. Myös kasvojen oikealla puolella oli vapinaa parin päivän ajan.

Tärinän voimistuessa Minna hakeutui lääkäriin, sillä hän ei pystynyt enää tekemään työtään. Tärinän laajuus käsissä oli tuolloin kolme senttiä eikä mikään käsien hienomotoriikkaa vaatinut tehtävä onnistunut."

"Korvausvastuun kantaa Suomen valtio, joka on varannut vuosittain 30 miljoonaa euroa vakuuksia kattamaan mahdollisia haittoja."

https://yle.fi/uutiset/3-11700240

Suomen valtio kantaa korvausvastuun koronarokotteiden mahdollisista haitoista – lääkevakuutusyhtiön johtaja: järjestelmämme on monia muita maita kattavampi

Valtio eli me veronmaksajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän