Kotona asuva täysi-ikäinen tyttäremme alkoi
ruokapöydässä paasata mitä jääkaapissa tulisi olla.
Hän on kuulemma kyllästynyt valmisruokiin ja kaikkeen lihottavaan.
Meillä tehdään joka päivä ruokaa, kastiketta ja perunoita tai pastaa,
hedelmiä on aina tarjolla.
Lihottavaa on ehkä jugurtit ym.
Mutta hän on kovin pienikokoinen(158,42), pieni painon nousu ei haittaa.
Tulistui kun sanoin sen hänelle.
Kommentit (27)
Kannusta toki tekemään ruokaa itse.
Meillä jo 12 vuotias saa välillä
Tehdä Ruuan perheelle. :)
Vaihtelua ja samalla lapsi oppii arvokkaita taitoja
Ps, miksi täysi-ikäinen asuu vielä kotona??
Vuokra-asuntoa vaikea löytää.
Sanoo käyvänsä asuntoesittelyissä, mutte en tiedä onmo totta.
Hakemus on myös kaupungille ja vvo
Sano että painuu pihalle laiduntamaan
Melko epäkunnioittavaa käytöstä.
Ehkä häntä stressaa kotona asuminen?
Se ei kuitenkaan todellakaan oikeuta käytökseen.
Ilkeitä ihmisiä täällä paasaamassa ja raivoamassa, saako tyttäresi rahaa sosiaalitoimistosta tms? jos saa käske hänen ostaa itse niitä ruokia joista pitää. Nykyään on TODELLA vaikea saada kaupungin vuokra-asuntoa, itsekin olin jonossa yli vuoden ajan kunnes luovutin ja vaihdoin kaupunkia, pk-seudulla täysin mahdotonta. Joten turhaan moni syyllistää nuoria, sitä paitsi Etelä-Euroopassa viisikymppiset miehet asuvat yhä äitiensä helmoissa, niin mitäs siitä sanotte onko se sitten jollain tavalla parempi asia?? itse tiedän yhden tapauksen jossa nelikymppinen mies asuu äitinsä kanssa ja mies elää tyhjätaskuna äitinsä eläkerahoilla, mies sai ostettua mopon kun isänsä kuoli.
Hän ehkä tekee sitä niin kauan kuin mahdollistat sen?
Aialle tehtävä jotain, laitettava sille stoppi. Muuten ei muutosta tule.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:17"]
[/quote]
Itse muutin kotoa muistaakseni 21-vuotiaana, kun oli vakituinen työpaikka ja pystyin elättämään itseni. Harva lähtee kotoa heti 18 täytettyään (silloin on monilla vielä lukio/amis kesken eikä välttämättä töitä tai opiskelupaikkaa tiedossa).
No ei ole kyllä varaa paasata ruuista tuon ikäisellä!
Ostakoon tosiaan omat safkat jos ei kelpaa.
No ei ole kyllä varaa paasata ruuista tuon ikäisellä!
Ostakoon tosiaan omat safkat jos ei kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:38"]
[/quote]
Itse muutin kotoa muistaakseni 21-vuotiaana, kun oli vakituinen työpaikka ja pystyin elättämään itseni. Harva lähtee kotoa heti 18 täytettyään (silloin on monilla vielä lukio/amis kesken eikä välttämättä töitä tai opiskelupaikkaa tiedossa).
[/quote]
No ööh, aika harva mun kaveripiirissä asui kotona enää 18-vuotiaanakaan. Useimmat, kuten minä itsekin, muutti pois kotoa lukioon/amikseen mennessään. Opiskelija-asunnot on halpoja ja tukeakin saa, +kesätyörahat ja säästöt.
Se tyttöhän on oikeassa, mutta kun hän on ap:n lapsi, hän on av-mammojen mielestä lähtökohtaisesti AINA väärässä. Jos av-mamma sanoo saman anopille, mamma on oikeassa. Aina.
Jos te syötte jotain eineksiä niin eikö toi oo ihan hyvä ehdotus?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:40"]
Tyttäremme on 23v
-ap
[/quote]
No huhhuh oon ite 23v enkä vois ajatellakaan asuvani vielä kotona.. Muutin 18v omilleni, lukion olin suorittanut ja vakkari duuni.
Onko teillä siis niitä valmisruokia vai ei? Onko tyttö opiskelija vai käykö töissä?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:58"]
Jos te syötte jotain eineksiä niin eikö toi oo ihan hyvä ehdotus?
[/quote]
Ap kirjoitti: "Meillä tehdään joka päivä ruokaa, kastiketta ja perunoita tai pastaa, hedelmiä on aina tarjolla." Eineksiä ei mainittu.
Ap:n täysi-ikäinen tytär taitaa haaveilla ruokapoliisin ammatista ja kokeilee siihen kuuluvaa tylyttämistä kotona ennen kuin pääsee oikeiden asiakkaiden kimppuun. Ei muuta kuin ravitsemustieteitä pääaineena ja käyttäytymistieteitä sivuaineina lukemaan!
Kaikilla syödään joskus eineksiä.
Maksalaatikko mun herkkua. En edes osaisi tehdä sitä!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 17:38"]
[/quote]
[/quote]
No ööh, aika harva mun kaveripiirissä asui kotona enää 18-vuotiaanakaan. Useimmat, kuten minä itsekin, muutti pois kotoa lukioon/amikseen mennessään. Opiskelija-asunnot on halpoja ja tukeakin saa, +kesätyörahat ja säästöt.
[/quote]
Nykyisin ei ole kesätöitä tarjolla kuten ennen, joten ei ole säästöjäkään. Opiskelija-asuntoihinkin on kova tunku, kun sinne ovat pyrkimässä ne, jotka tulevat toiselta paikkakunnalta ja oikeasti tarvitsevat ne.
Vanhin lapseni täyttää elokuussa 18v ja aloittaa lukion kolmannen luokan. Ei tulisi mieleenkään, että hänen pitäisi muuttaa pois. Itsekin muutin melkein 21-vuotiaana, kun sain opiskelupaikan 350km päästä.
Jos on mahdollisuus asua vanhempien luona, ei pidä viedä asuntoa sellaiselta, joka tulee kauempaa. Vähän sama kuin kotona olijoiden lapset vievät päivähoitopaikat työssäkäyvien lapsilta.
Tytär lopetti koulunsa kesken, ei töissä.
Epäilemme että käyttää aineita.
Siksi ei ole sydäntä potkia häntä pihalle, ettei se sitten aiheuta lisäongelmia.
Ostakoon omat terveysruokansa, jos kerran on täysi-ikäinen.