Maksa-arvot ja mahdollinen työterveystarkastus syksyllä
En tiedä ovatko koholla, mutta tällä alkoholinkäytöllä ja lihomisella taatusti.
Kait ne 3 kuukaudessa saa palautumaan?
Kommentit (10)
No, se on pienin huolesi. Sitten kun maksa on paskana koittaa kuolema
Mulla oli työterveyden verikokeessa maksa-arvot koholla. En ollut juonut, enkä käyttänyt lääkkeitä vuosiin yhtään.
Itseäni huolestutti, ketään muuta ei.
Vierailija kirjoitti:
No, se on pienin huolesi. Sitten kun maksa on paskana koittaa kuolema
Däng, däng. Kyllä se kestää koko elämän
Meillä ei kuulunut verikokeet perustyöhöntulotarkastukseen. Samaa jännitin mutta tth totesi, että jos verenpaineeni pysyy omaseurannalla koholla (selitin, että mittaustilanteessa minulla on aina "valkotakkiverenpainetta") niin vasta sitten aletaan ottaa verikokeita ml maksakokeet.
Verenpaineen suhteen käski ottaa yhteyttä tietyn ajan seurannan jälkeen, jos se edelleen on koholla. Em ottanut enkä edes mittaillut.
Ehtii. Maksa korjaa itsensä nopeasti.
Mulla siis oli ja on edelleen verenpaine koholla ja siis ne maksa-arvot. En ole ylipainoinen lainkaan, urheilen paljon. Syön terveellisesti.
Niihin verikokeisiin kuuluu yleensä myös se yksi koe, joka kertoo suoraan ja pelkästään alkoholin käytöstä. En muista mikä sen nimi on, jokin kirjainyhdistelmä kuitenkin...
Vierailija kirjoitti:
Niihin verikokeisiin kuuluu yleensä myös se yksi koe, joka kertoo suoraan ja pelkästään alkoholin käytöstä. En muista mikä sen nimi on, jokin kirjainyhdistelmä kuitenkin...
Jos tarkoitat CDT-arvoa, niin sen tilalle on ihan viime vuosina tullut joku uusi koe, en nyt jaksa googlettaa, mutta löytyy sieltä. Se on paljon tarkempi ja varmempi testi kuin tuo CDT.
Tilanne on jo huono jos alko näkyy maksa-arvoissa. Ei ne vähällä kohoa.