Paljon kotonasi on lämpötila tällä hetkellä?
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mittaria mut luulisin n.26-27C kun avasin yöks ikkunat läpivetoon ja pihalla +24C ja tulee viileempää ulkoa.
Huvittavinta että kylppärin patteri on päällä ja lämmin, ei pysty ite säätään, vanha kerrostalo. Ei tuu kylmä suihkussa ;))
Mun eräässä entisessä vuokra-asunnossa oli sellainen insinöörien suunnittelema nerokas ilmanvaihtoratkaisu, että kylppärin patteri hohkasi tulikuumana kesät talvet. Sit ei saanut pois päältä ja vaikka olisi saanutkin, niin se olisi vaikuttanut ilmanvaihtoon.
Lämmin patteri täälläkin. Voisin säätää sen kyllä kylmäksi mutta en viitsi koska se riittää nyt kuivattamaan kylpyhuoneen ilmaiseksi ilman että tarvitsee pitää kesällä lattialämmitystä päällä.
Nyt on 27,1 astetta. Korkeimmillaan oli 27,6 astetta. Eli vähän on jo jäähtynyt.
Päivällä auringon puolella ikkunat kiinni ja ikkunoissa valkoiset verhot.
Illalla voi avata ja tuulettaa.
Rintsikka 24 astetta vaikka päivällä ulkona 33. Ei ilp.
23
Sälekaihtimet oikeassa asennossa kiinni ja vielä pimennysverhot siihen eteen, niin hyvin pärjää ja viileää on 😎
21.5 astetta. ILP hoitaa homman.
23,5 aamuyön tuuletuksen jälkeen. Noussee 27:ään taas illaksi.
Makkarissa taisi olla 25 nyt aamulla, illalla oli lähemmäs 30. Sille seinustalle paistaa aurinko koko päivän ja illan. Muualla ehkä himpun viileämpää. Olisi ilmalämpöpumputkin joilla viilentää taloa mutta näin kesällä on ihana nukkua ikkunat/ovet auki ja kuulla luonnonääniä sekä antaa ristivedon viilentää. Näin kuumilla keleillä voi nukkua pelkän pussilakanan kanssa ja eihän näitä kauaa kestä. Nautitaan nyt kun on.
Reilu 28 näyttää mittari keittiön pöydällä. Itse vielä jotenkin kestää vaikka tukalaa on mutta vastasyntyneen kannalta huolestuttaa.
22, sama vuoden ympäriinsä. Ulkona on nyt 27 astetta. Tai oli tunti sitten.
Sisällä 30
Alasti tuulettimen edessä pystyi nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mittaria mut luulisin n.26-27C kun avasin yöks ikkunat läpivetoon ja pihalla +24C ja tulee viileempää ulkoa.
Huvittavinta että kylppärin patteri on päällä ja lämmin, ei pysty ite säätään, vanha kerrostalo. Ei tuu kylmä suihkussa ;))
Mun eräässä entisessä vuokra-asunnossa oli sellainen insinöörien suunnittelema nerokas ilmanvaihtoratkaisu, että kylppärin patteri hohkasi tulikuumana kesät talvet. Sit ei saanut pois päältä ja vaikka olisi saanutkin, niin se olisi vaikuttanut ilmanvaihtoon.
Vai oikein ilmanvaihto patteri, olisko kuitenkin ihan rättipatteri, jossa sähköt tai käyttövesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oikein ilmanvaihto patteri, olisko kuitenkin ihan rättipatteri, jossa sähköt tai käyttövesi.
En tiedä, miten se systeemi toimi. Mutta huollosta kysyttäessä he sanoivat, että sen sulkeminen sotkisi ilmanvaihdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
27, sama kuin ulkona. Ihan kiva, etten asu enää asunnossa, jossa on kesäisin 10 astetta kuumempi kuin ulkona. Mutta on tää silti tukalaa.
Vieläkin 27 astetta. Avasin parvekkeen oven puolisentoista tuntia sitten, kun ulkona alkoi lämpötila vihdoinkin laskea. Eipä se auta mitään, kun ei ole pienintäkään tuulenvirettä. Minäkin oon viimeisellä kolmanneksella raskaana. Ja mulla on luonnostaankin huono lämmönsieto. Toivottavasti tämä jäisi kesän ainoaksi hellejaksoksi.
Laski yön aikana 26:een, muttei sitä alemmas. On tää masentavaa. Olo on ihan vetelä, eikä tee mieli syödä mitään.
Vierailija kirjoitti:
23. ILP pitää lämpötilan passelina.
Meillä 24. Napsautin ilmalämpöpumpun pois päältä, kun minulle tämä riittää. Sähköä säästyy. Voi sitten vauvakin rauhassa ottaa ilmakylpyjä, ettei käy viima, ja illasta taas pumppu päälle yöksi niin saa hyvin nukuttua.
24 ja piti yön jälkeen sammuttaa ilmalämpöpumppu, ettei tule kylmä tässä kun istuu paikallaan.