Perhepedissä nukkuvat/nukkuneet!
Minkä ikäisenä lapset ovat siirtyneet omiin sänkyihinsä/huoneisiinsa nukkumaan? Ovatko itse halunneet, vai onko teillä ollut joku sääntö, minkä ikäisenä nukutaan yksin?
Kommentit (28)
Maailma on kateellisia täynnä :D jotkut ei yhtään kestä jos toisilla menee hyvin ja toimii joku juttu paremmin kuin heillä itsellään :D voi elämän kevät! Peukut alas kateelliset rumat läskit!
Omaan sänkyyn siirtyi nyt vähän reilu kolmevuotiaana kun 140cm sängyssä alkoi olemaan niin ahdasta. Opetteli myös nyt vasta nukahtamaan itsekseen, ei ongelmaa. Nukkuu nyt omassa sängyssä meidän huoneessa. Omaan huoneeseen sitten kun haluaa, näin on ihan hyvä :)
Meillä oli aluksi sänky niin ettei sieltä päässyt tippumaan eli pääpuoli seinässä kiinni ja toinen sivu niin oli vauvalla turvallista olla. Myöhemmin kun oppi kierimään ja konttaamaan niin laitettiin vielä jalkopäähän pinnasänky niin ei sieltäkään päässyt putoamaan niiden sivujen ansiosta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 12:22"]
Omaan sänkyyn siirtyi nyt vähän reilu kolmevuotiaana kun 140cm sängyssä alkoi olemaan niin ahdasta. Opetteli myös nyt vasta nukahtamaan itsekseen, ei ongelmaa. Nukkuu nyt omassa sängyssä meidän huoneessa. Omaan huoneeseen sitten kun haluaa, näin on ihan hyvä :)
[/quote]
Ja aamulla ennen heräämistä kömpii meidän väliin silittelemään vanhempiaan :)
Meillä on 7-vuotiaalla oma sänky makuuhuoneessamme. Ei ongelmia.
Esikoinen siirtyi omaan sänkyyn 6-vuotiaana eskarin alkaessa, toinen 5-vuotiaana, kolmas 4-vuotiaana (tosin välillä nukkuu edelleen meidän sängyssä) ja nuorin 3v. nukkuu vieressäni edelleen. Kohta syntyy vauva, joka varmaankin nukkuu myös vieressäni.
Parhaimmillaan meillä on siis ollut samaan aikaan 3 lasta sängyssämme meidän vanhempien lisäksi, mutta meillä on itse rakennettu 250 cm leveä sänky, joten siihen mahtuu suht hyvin ainakin kun lapset ovat pieniä. Ja yleisesti ottaen siirtymiset omiin sänkyihin ovat menneet ihan hyvin.
Täytyy lisätä, että vastustin ajatusta perhepedistä siihen asti, kunnes esikoinen syntyi ja huomasin, etten itse kykene rauhoittumaan nukkumaan, jos vauva on omassa sängyssään. Olin koko ajan valmiustilassa vain odottaen, koska vauva taas seuraavaksi herää vaatimaan maitoa ja pystyin nukkumaan rauhallisesti heti, kun vauva oli vieressäni ruokatarjoilun äärellä. Tästä sitten ajauduimme tähän perhepetisysteemiin :)
Vauva oli 10 kk kun siirrettiin omaan sänkyyn, alkoi yöt olla niin levottomia että yöimetys piti lopettaa. Nopeasti tottui pinnasänkyyn ja sen jälkeen kaikki ovat nukkuneet paremmin ja pitempiä yöunia. Mutta ihanaa oli nukkua perhepedissäkin kun sai olla lähellä pientä ja imetys sujui helposti.
Meillä pian nelivuotias tyttö nukkuu vieressä... isoveljensä taas on aina halunnut nukkua itsekseen. Tytöllä on meidän huoneessa omankin sänky, mutta ei halua nukkua siellä. Kysyin syytä tähän, niin harmitteli että herää omassa sängyssä yöllä, ja siten on mentävä pissalle, kun on kuitenkin hätä. Meidän välissä ei herää, joten nukkukoon, niin ei tarvitse kenenkään juoksennella.