Mikä piti olla se rokotuskattavuus, jolloin maskisuosituksen piti poistua? Uskotteko, että lupaus pitää, vai keksitäänkö pitkitystä vielä senkin jälkeen?
Koko ajan maskeista luopumista on vaan siirretty eteenpäin. Muistaako joku, minkä piti olla se rokotuskattavuus, jonka jälkeen maskeista luovuttaisiin? Luuletteko, että niin tulee käymään?
Uskotteko, että maskisuositus on voimassa
a) koko tämän kesän
b) ensi syksyn
c) vielä ensi keväänä
d) ensi kesänä?
e) "toistaiseksi voimassa olevana" loputtomiin
?
Kommentit (29)
Senhän piti poistua jo, mutta lupaus petettiin.
Varsinais-Suomessa ei ole maskisuositusta.
Ihmiset huijattiin ottamaan rokote lupaamalla maskien poistumista. Newsflash, maskeista ei ollut tarkoitus koskaan luopuakaan, ne ovat uusi normi!
Eiköhän se poistu lopullisesti sitten kun aika on kypsä, eli ei vielä.
Corona oli vasta pikkuharjoitus. Toveri kiinalaiset kun kehittää superviruksen niin ei auta enää mitkään suojatoimet. Toivottavasti olen väärässä.
tämä video kiteyttää kaiken sen mitä nyt tapahtuu täydellisesti:
"I feel I'm in an abusive relationship with the government"
Maskisuositus ei ole kaikissa maakunnissa nytkään voimassa, vain joissakin kuten Hus-alue. Voithan ottaa maskisi pois. Itse aion käyttää metrossa, julkisissa sisätiloissa. Suomessa on nyt hyvä tilanne, naapurimaista ei voi sanoa samaa, puhumattakaan monista isoista ja köyhistä maista. Saas nähdä tuleeko vielä jotain muunnoksia ja kuinka paljon matkailijat tuovat tartuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Maskisuositus ei ole kaikissa maakunnissa nytkään voimassa, vain joissakin kuten Hus-alue. Voithan ottaa maskisi pois. Itse aion käyttää metrossa, julkisissa sisätiloissa. Suomessa on nyt hyvä tilanne, naapurimaista ei voi sanoa samaa, puhumattakaan monista isoista ja köyhistä maista. Saas nähdä tuleeko vielä jotain muunnoksia ja kuinka paljon matkailijat tuovat tartuntoja.
HUS-alueellakin on kaupunkeja, joissa ei ole ollut koronaa juuri ollenkaan koko tänä aikana. Silti niissäkin on maskisuositus, vaikka olisi ainoa asiakas kaupassa.
Maskeista voi luopua juuri NYT. Yksinkertaisesti vain jokainen kansalainen toteaa, että SUOSITUKSEN noudattamiseen ei ole omalla kohdallani tarvetta. Mikä tässä päätöksessä on niin vaikeaa? Itse ainakin kykenin helposti sen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset huijattiin ottamaan rokote lupaamalla maskien poistumista. Newsflash, maskeista ei ollut tarkoitus koskaan luopuakaan, ne ovat uusi normi!
Vähän on vaikuttanut siltä, että maskeista ei ole tarkoituskaan luopua. Vaikea kyllä ymmärtää, miksi - salaliittoihin en usko, mutta joku syy siihen on pakko olla, miksi juuri maskeihin ollaan nyt niin kiintyneitä. Ja miksi on itseisarvo, että kaikki kulkevat maski naamalla. Eli miksi juuri maski, olisihan niitä muitakin rajoituksia, jotka olisi voinut valita ikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Maskeista voi luopua juuri NYT. Yksinkertaisesti vain jokainen kansalainen toteaa, että SUOSITUKSEN noudattamiseen ei ole omalla kohdallani tarvetta. Mikä tässä päätöksessä on niin vaikeaa? Itse ainakin kykenin helposti sen tekemään.
Silti maskisuositus pakottaa esim. jotkut ihmiset käyttämään maskia työpaikalla. Ja maskisuositus antaa joillekin tekosyyn häiriköidä muita, käydä jopa päälle, jos jollain ei ole maskia. Näitä tilanteita on nähty.
Joko pidetään maskia, tai sitten itketään ja pidetään maskia. Mikä on niin vaikeaa??
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koko hus alueella…Suositus ei mene sairaanhoitopiireittäin vaan alueittain,
Esim Kirkkonummi on perustasolla ja tiukat maskisuositukset purettu. Espoossa taasen on tiukat maskisuositukset. Kumpikin kuuluu Husin alueeseen.
Vierailija kirjoitti:
Joko pidetään maskia, tai sitten itketään ja pidetään maskia. Mikä on niin vaikeaa??
Minä en pidä maskia. Ei ole ollut mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti maskisuositus pakottaa esim. jotkut ihmiset käyttämään maskia työpaikalla. Ja maskisuositus antaa joillekin tekosyyn häiriköidä muita, käydä jopa päälle, jos jollain ei ole maskia. Näitä tilanteita on nähty.
Missä pakotetaan? Minä en ainakaan pidä.
JOTTA TOTUUS EI UNOHTUISI!
Emeritaprofessori Marjukka Mäkelä kertoo, että uutta tutkimusnäyttöä kasvomaskien hyödyistä ei ole saatu. STM:n kevään selvityksen aineistosta heinäkuussa tehty uusi analyysi puolsi maskien käyttöä, mutta Mäkelän mielestä se tehtiin tarkoitushakuisesti.
...
"Ei uutta tutkimusnäyttöä"
Emeritaprofessori Mäkelä kertoo, että maskien käytön hyödyistä ei ole tullut uusia satunnaistettuja tutkimuksia keväisen selvityksen jälkeen.
– Johtopäätös ei ole muuttunut mihinkään. Kaiken kaikkiaan ei ole uutta tutkimusnäyttöä siitä, että maskit väestössä käytettyinä vaikuttaisivat infektion leviämiseen, Mäkelä kertoo.
Mäkelän mukaan uusi analyysi aineistosta oli tehty tarkoitushakuisesti.
– Siihen oli valittu vain tietyt osat meidän löytämistämme tutkimuksista ja käytetty metodeita, joilla saatiin näyttämään siltä, että maskeilla olisi vaikutusta, Mäkelä sanoo.
...
Älkää tukeko valehtelijoita ja manipuloitsijoita käyttämällä maskeja!
Relaa