Mitä pitäisi ajatella sellaisesta, että ei jaksaisi matkustaa pitkää matkaa bussissa?
Olen lähdössä eräässä porukassa Tuurin kyläkauppaan elokuun alussa. Itse lähden oikein mielelläni, mutta eräs toinen sanoi, että ei oikein motivoi istua bussissa tuntikausia. Hän nyt ei ole lähdössäkään, koska ilmoittautumisaika oli jo mennyt umpeen juuri sinä päivänä, kun hän sanoi tuon.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussissa on vaikea jaloitella välillä. Helposti alkaa esim. selkää tai jalkoja särkemään, tai tulee päänsärkyä tai pahoinvontia.
Tämä. Mulla ainakin alkaa jaloissa kyllä tuntumaan jos pitää olla monta tuntia liikkumatta paikallaan. Ei tietysti haittaa muuten mutta jos bussi on ahdettu täyteen ja vieressä sattuu istumaan joku niin kiva sitten kärvistellä siellä tuntitolkulla kun ei kehtaa juuri koipiaan liikutellakaan ettei ihmiset ala katsomaan että mikä ihmeen pakko oireinen häiriö tuolla oikein on.
No kaikkea sitä ihmiset osaavatkin kyllä hävetä :D Eipä ole tullut mieleenkään että joku voisi yhdistää pakko-oireisiin jos pitkällä bussimatkalla jumppaa jalkojaan. Eiköhän ne puudu vähän jokaisella samalla tavalla.
Minäkään en pidä pitkistä bussimatkoista, mutta kyllä ne kestää, jos perillä odottaa itseäni kiinnostava kohde. Tuurin kyläkauppa ei ole sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Jospa se matkakohde Tuurin kyläkaupppa oli se jonne hän ei halunnut mutta ei halunut ola epäkohtelias vaan valitti bussimatkan pituutta. Voi olal jotain muutakin niissä järkjestelyissä esim jos siellä ei yövytä vaan joutuu tulemaan samana päivänä pois?
Miksi jonkun pitää ihan erikseen tulla tiedottamaan ettei halua Tuurin kyläkauppaan? Jos ei halua lähteä jollekin tuollaiselle reissulle niin sitten ei vaan lähde, ei kai sitä nyt erikseen tarvitse ilmoitella. Ei vaan tainnut ehtiä ilmoittautua mukaan ja olisi oikeasti halunnutkin matkaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa se matkakohde Tuurin kyläkaupppa oli se jonne hän ei halunnut mutta ei halunut ola epäkohtelias vaan valitti bussimatkan pituutta. Voi olal jotain muutakin niissä järkjestelyissä esim jos siellä ei yövytä vaan joutuu tulemaan samana päivänä pois?
Miksi jonkun pitää ihan erikseen tulla tiedottamaan ettei halua Tuurin kyläkauppaan? Jos ei halua lähteä jollekin tuollaiselle reissulle niin sitten ei vaan lähde, ei kai sitä nyt erikseen tarvitse ilmoitella. Ei vaan tainnut ehtiä ilmoittautua mukaan ja olisi oikeasti halunnutkin matkaan :D
Ihanko Vesa itse yrittää täällä surkeaa puljuaan epätoivoisesti promota? Ihan newsflash for you: se "kyläkauppa" ei todellakaan ole NIIN mahtava kaikkine "eksoottisine tuotteineen" että jokaisen suurin kesälomaunelma olisi päästä jollekin ryhmämatkalle hypermarkettiin joita on jokaisella kaupungin laidalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jaksaisi. Etenkään maski päässä monta tuntia ja ap:n kaltaisen urkkijan kanssa.
Minä mitään urki saatana! Harmittaa kuitenkin kaverin puolesta. Itse lähtisin minne tahansa vaikka pitäisikin istua bussissa.
Sinua siis harmittaa kaverisi puolesta, koska hän ei halua jotain samaa kuin sinä haluat. Mieti: Hän haluaa ehkä jotain, mitä sinä et mistään hinnasta haluaisi. Hän saattaa jopa nauttia siitä enemmän kuin sinä siitä Tuurin reissustasi.
Olen joskus käynyt ohikulkumatkalla Tuurin kyläkaupassa. Oli eväät vähissä, joten kaupassa piti päästä käymään. Tuurin kyläkauppa sattui olemaan lähellä, joten pysähdyttiin siihen sitten. Ihan tavallinen marketti, ei sen ihmeellisempi paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiani on hänen puolellaan. Bussilla matkustaminen on vain vähän mukavampaa kuin käveleminen tai polkupyöräily.
Siis ennemmin kävelisit ja pyöräilisit Tuurin kyläkauppaan satojen kilometrien päästä?
No niin, sillä lailla mukavasti meni pointti ohi. "Luetun ymmärtäminen".
Ihminen pohtii aina plussia ja miinuksia, sinäkin ap teet niin.
Jotkut voivat bussissa huonosti, minä mukaanlukien.
Ja en suoraan sanoen keksi yhtään syytä, miksi haluaisin käyttää yhtäkään tuntia päästäkseni Tuurin halpamarketiin. Vastaavia Tokmanneja jne. on pk-seudulla paljon, ei tuo niistä eroa oikeastaan mitenkään. Jotkut kulloisetkin aletuotteet voivat olla halvempia, mutta ei niin paljon halvempia, että niiden takia viitsisi istua pitkään bussissa. Laskepa huviksesi tuntiliksa niille tunneille ja ota matkakulut huomioon ja mieti mitä ihmeen järkeä siinä on..?
Minulla esimerkiksi 19 euron nettotuntipalkalla saa olla aika hitonmoinen tarjous, että viitsisin neljän tunnin yhdensuuntaisen matkan päästä lähteä Tuuriin, puhumattakaan siis vaivannäöstä.
Tuurin kyläkauppa tuskin on riittävä syy istua tuntikausia bussissa.😂
Kyllä periltä pitäisi jotain muuta löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme siellä yön ja tulemme seuraavana päivänä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä reissasin parikymppisenä pitkin maailmaa, 20 tunnin bussimatkat olivat ihan perussettiä. Nyt 10 vuotta myöhemmin pari tuntia bussissa on ihan maksimi, kesällä vielä vähemmän – etenkin jos määränpää on joku Tuuri.
Minä lähtisin kyllä ihan mihin tahansa paikkaan missä en aiemmin ole käynyt vaikkei paikka olisikaan kamalan ihmeellinen.
Miksi ihmeessä?
Se on mukavaa vaihtelua. Pääsee välillä jonnekin muualle kuin sinne missä on tavallisesti.
No, tapansa kullakin. Itse en kyllä viitsisi lähteä yhtään mihinkään vain käymisen ilosta, mielummin istun senkin ajan kotona huurteinen kädessä.
Juoppo!
Yleensä bussissa, lentokoneessa ja pienemmissä henkilöautoissa ainakin minulla polvet on koko ajan pingotettuna vasten etummaisen penkin selkänojaa ja jalat on vaikea saada suoristettua välillä, kun on niin ahdasta. Tuntien istuminen bussissa voi olla melkoista tuskaa ja yleensä ilmastointikin on vähän niin ja näin, että toimiiko vai ei.
Sitten vaikkapa 3 tunnin matka, niin iso todennäköisyys, että siinä jo pissahätäkin iskee välissä ja bussin vessa on festarien bajamajojen jälkeen inhottavin wc:n muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen kyllä, että ei halunnut lähteä.
Tuuriin pääsee mutten junallakin. Jospa kaverisi menisi jualla ja sinä bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuuriin pääsee mutten junallakin. Jospa kaverisi menisi jualla ja sinä bussilla.
Ei se mene.
Ei kyllä oo wörttiä lähteä monen sadan kilometrin päästä.
No en itekkä tykkää monen tunnin bussimatkasta, 2h on ihan maksimi. Mielummin vaikka junalla lähelle ja loppumatka bussilla/taksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Kyläkauppa edes ole halpa enää ja muutenkin ympäristö on mauton Vesan pompöösin maun takia.
Siellä kuitenkin myydään monia eksoottisia tuotteita joita ei muualla suomessa ole saatavilla, kuin korkeintaan netistä tilaamalla.
Monia eksoottisia tuotteita? :D Kiitos päivän piristyksestä!
Bussissa matkaaminen oli ennen älypuhelimia ja koronaa vielä ihan siedettävää touhua, mutta sitähän se ei enää todellakaan ole.