Mitä pitäisi ajatella sellaisesta, että ei jaksaisi matkustaa pitkää matkaa bussissa?
Olen lähdössä eräässä porukassa Tuurin kyläkauppaan elokuun alussa. Itse lähden oikein mielelläni, mutta eräs toinen sanoi, että ei oikein motivoi istua bussissa tuntikausia. Hän nyt ei ole lähdössäkään, koska ilmoittautumisaika oli jo mennyt umpeen juuri sinä päivänä, kun hän sanoi tuon.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Kuunnella tuntikausia kaakattavia kanoja ja kiekuvia kukkoja, haistella joko liikaa hajustetta jollain, tai dödön pettämistä, selkä kipeytyy eikä matkan kohdepaikka kiinnosta yhtään enempää kuin astua koiran jätökseen.
Miksi sinun pitäisi ajatella mitään muuta kuin "aha"? Ja mennä nauttimaan itse reissusta jos kerta sellaisista pidät. Ei hänkään varmaan jaksa ajatella mitä pitäisi ajatella henkilöistä, jotka nauttivat tuollaisista reissuista.
No tuli vähän sellainen pessimistinen kuva kaverista. Hän saattaa kärsiä motivaation puutteesta muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää istua bussissa, koska kärsin pahasta matkapahoinvoinnista. Jos bussissa on vielä joku haiseva ihminen tekee se tilanteesta vielä kauheamman. Mutta itsekin ihmettelen miksi joku jaksaa istua tuntikausia päästääkseen kauppaan ja varsinkin Tuuriin.
Mutta ehkä jos minulla olisi jotain määrättyä ostettavaa ja se olisi halpaa siellä voisin lähteä silti sinne. Mutta ymmärrän, että jollain kenellä ei ole rahaa tai tarvetta tavaralle, niin hänestä sinne lähteminen voi tuntua sekä turhalta, että hyödyttömältä ja miksi ylipäätään lähteä istumaan vain bussiin, kun ei ole ostamassa mitään.Tohon vielä lisäksi se, että joutuu istumaan siellä bussissa tuntitolkulla Ap:n kanssa, ilman pakomahdollisuutta...
T. Eri
Ei tämä kaveri tiedä että olen miettinyt tätä hänen sanomistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnella tuntikausia kaakattavia kanoja ja kiekuvia kukkoja, haistella joko liikaa hajustetta jollain, tai dödön pettämistä, selkä kipeytyy eikä matkan kohdepaikka kiinnosta yhtään enempää kuin astua koiran jätökseen.
Miksi sinun pitäisi ajatella mitään muuta kuin "aha"? Ja mennä nauttimaan itse reissusta jos kerta sellaisista pidät. Ei hänkään varmaan jaksa ajatella mitä pitäisi ajatella henkilöistä, jotka nauttivat tuollaisista reissuista.
No tuli vähän sellainen pessimistinen kuva kaverista. Hän saattaa kärsiä motivaation puutteesta muutenkin.
Kyllä minäkin kärsisin akuutista motivaatiopulasta jos joku ehdottelisi Tuurin kyläkauppaan lähtemistä, ja vielä niin että pitäisi tuntikaupalla bussissa kärvistellä.
Mä reissasin parikymppisenä pitkin maailmaa, 20 tunnin bussimatkat olivat ihan perussettiä. Nyt 10 vuotta myöhemmin pari tuntia bussissa on ihan maksimi, kesällä vielä vähemmän – etenkin jos määränpää on joku Tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiani on hänen puolellaan. Bussilla matkustaminen on vain vähän mukavampaa kuin käveleminen tai polkupyöräily.
Siis ennemmin kävelisit ja pyöräilisit Tuurin kyläkauppaan satojen kilometrien päästä?
Nämä hienohelmat vaatii helikopterikuljetuksen.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää istua bussissa, koska kärsin pahasta matkapahoinvoinnista. Jos bussissa on vielä joku haiseva ihminen tekee se tilanteesta vielä kauheamman. Mutta itsekin ihmettelen miksi joku jaksaa istua tuntikausia päästääkseen kauppaan ja varsinkin Tuuriin.
Mutta ehkä jos minulla olisi jotain määrättyä ostettavaa ja se olisi halpaa siellä voisin lähteä silti sinne. Mutta ymmärrän, että jollain kenellä ei ole rahaa tai tarvetta tavaralle, niin hänestä sinne lähteminen voi tuntua sekä turhalta, että hyödyttömältä ja miksi ylipäätään lähteä istumaan vain bussiin, kun ei ole ostamassa mitään.
Sinä se kait oksentelevana haiset eikä muut. Yök!
Bussissa on vaikea jaloitella välillä. Helposti alkaa esim. selkää tai jalkoja särkemään, tai tulee päänsärkyä tai pahoinvontia.
Vierailija kirjoitti:
Mä reissasin parikymppisenä pitkin maailmaa, 20 tunnin bussimatkat olivat ihan perussettiä. Nyt 10 vuotta myöhemmin pari tuntia bussissa on ihan maksimi, kesällä vielä vähemmän – etenkin jos määränpää on joku Tuuri.
Minä lähtisin kyllä ihan mihin tahansa paikkaan missä en aiemmin ole käynyt vaikkei paikka olisikaan kamalan ihmeellinen.
Tuntikausien matkustelua kartan itse muutenkin viimeiseen asti. Perillä täytyy olla jotain todella motivoitavaa, ja majoitus olla tarjottuna useammalle päivälle esim sukulaisten tai ystävien luona. En suostu istumaan yli 2h/suuntaansa päiväreissun takia kuin poikkeustilanteissa. Esimerkiksi matkustin 5h suuntaansa siskon lapsen kastajaisiin, ja samana päivänä ajoin vielä takaisin kotiinkin. Mutta johonkin kauppaan vaan käymään niin en lähtisi, jos matkaan menee yli 2h / suunta.
Mun äiti taas on aivan vastakohta, tykkää ajella autolla ja mitä pidempi matka sen parempi. Saattaa käydä lapissa viikonlopun, jolloin perjantai ja sunnuntai menee käytännössä pelkkään ajamiseen (7 - 10h autossa) ja vain lauantaina ehtii siellä perillä jotain tehdäkin.
Hänen vaikea käsittää tätä mun asennetta "kykkiä ennemmin kotona kuin reissata aina kun mahis", vaikka luultavasti hänen ansiotaan kun raahasi mua lapsena mukanaan näillä pikareissuilla, joissa istuttiin autossa tuntikaupalla, eikä perillä välttämättä ollut lapselle mitään mieleistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin kyllä ihan mihin tahansa paikkaan missä en aiemmin ole käynyt vaikkei paikka olisikaan kamalan ihmeellinen.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Bussissa on vaikea jaloitella välillä. Helposti alkaa esim. selkää tai jalkoja särkemään, tai tulee päänsärkyä tai pahoinvontia.
Tämä. Mulla ainakin alkaa jaloissa kyllä tuntumaan jos pitää olla monta tuntia liikkumatta paikallaan. Ei tietysti haittaa muuten mutta jos bussi on ahdettu täyteen ja vieressä sattuu istumaan joku niin kiva sitten kärvistellä siellä tuntitolkulla kun ei kehtaa juuri koipiaan liikutellakaan ettei ihmiset ala katsomaan että mikä ihmeen pakko oireinen häiriö tuolla oikein on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Se on mukavaa vaihtelua. Pääsee välillä jonnekin muualle kuin sinne missä on tavallisesti.
Bussimatkustamisesta voi olla montaa mieltä, itse tykkään, mutta korona aikana en lähtisi mielellään.
Mutta tuttusi on tökerö. En yhtään jaksa tuollaisia ihmisiä, jotka kääntää asian itseensä ja omaan mielipiteeseen asiasta, joka ei häntä edes kosketa. Ei hän ole sinne edes menossa. Sama jos kommentoi, että minun pihalla on suuri nurmikkoalue niin eikö joku kommentoi miten HÄN ei jaksaisi selllaista leikata jne. No älä jaksa, mutta kukaan ei kysynytkään asiasta. Tökeröä käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Se on mukavaa vaihtelua. Pääsee välillä jonnekin muualle kuin sinne missä on tavallisesti.
No, tapansa kullakin. Itse en kyllä viitsisi lähteä yhtään mihinkään vain käymisen ilosta, mielummin istun senkin ajan kotona huurteinen kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän. Bussissa tulee paha olo.
Ei minulle.
Mutta ehkä hänelle, joka ei tykkää matkustaa bussilla.
Eihän se Kyläkauppa edes ole halpa enää ja muutenkin ympäristö on mauton Vesan pompöösin maun takia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se Kyläkauppa edes ole halpa enää ja muutenkin ympäristö on mauton Vesan pompöösin maun takia.
Siellä kuitenkin myydään monia eksoottisia tuotteita joita ei muualla suomessa ole saatavilla, kuin korkeintaan netistä tilaamalla.
Mitä siitä pitäisi ajatella? Itse jouduin jättämään parit kivat reissut välistä, koska olisin joutunut istumaan toisella reissulla ensin 7h autossa, ja takaisin tullessa sama, sekä toisen reissun jossa oltaisiin päiväksi ajettu autolla 4h päähän, ja illalla takaisin. Ei pysty, ei kykene.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää istua bussissa. Mielummin junalla tai omalla autolla. Enemmän jalkatilaa.
Eikös lentomatka olisi kaikkein miellyttävin ja nopein kyyti?
Minä mitään urki saatana! Harmittaa kuitenkin kaverin puolesta. Itse lähtisin minne tahansa vaikka pitäisikin istua bussissa.