Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella on tarkkaan rajattu peruspuvusto, johon hankitaan tarvittavia vaatteita vain kun tarvitaan uutta käyttökelvottomat tilalle tai jos vaate kuuluu omaan peruspuvustolistaan?

Vierailija
20.06.2021 |

Tein huvikseni peruspuvustolistauksen ja olen pitäytynyt siinä tiukasti vuoden. Vaatteisiin kuluvat rahamäärät ovat pudonneet -50%. Nyt alkaa olla jo kasassa sellainen kapselipuvusto, että tällä pärjää elämäntilanteessani hyvin.

Jokainen elää tavallaan ja minulla ei ole kuin kaksi bleiseriä. Onneksi olen sen kokoinen, että hyvästä materiaalista tehtyjä vaatteita saa alennuksesta. Olen todella tyytyväinen, että heräsin tämän palstan kapselipuvustokeskusteluissa. Aiemmin ostin vaatteita impulsiivisesti ja mikään ei tuntunut sopivan yhteen.

Ihanin asia on se, että ei ole palavaa tarvetta selata nettikauppojen sivuja. Minullahan ovat tallella myös ennen peruspuvustohanketta hankitut vaatteet ja näillä pärjää pitkään. Jonkinlainen rauha on vallannut mieleni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ideasta, mutta minulla ei ole peruspuvustoa.

Vierailija
2/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteenani on pitäytyä tiukasti perusvaatekuusnnitelmassa. Perusvaatteeksi lasken mahdollisimman klassisen leikkauksen mukaan tehtyä vaatetta eli t-paita on t-paita ilman mitään ekstraa. Ostan ne nykyään kyllä paksummasta kankaasta tehtyinä, koska kolme kunnollista ja pesunkestävä on parempi kuin tusina erikoisempaa, jotka muuttavat muotoa ensimmäisen pesunsa aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän ideasta, mutta minulla ei ole peruspuvustoa.

Minä koen peruspuvustoksi sen, että se puvusto sopii omaan elämäntyyliin. Varmasti tarvisin toisenlaisia vaatteita toisella puolella Suomea ja eri ammatissa.

Vierailija
4/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan 6752.

Vierailija
5/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Pidän kuvioista ja väreistä, silloin pitää olla neutraaleja joihin ne yhdistää ja kaikki ei voi sopia yhteen. Mutta hyvä idea, jos tyyli on muutenkin simppelimpi.

Vierailija
6/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupuvusto löytyy. Suomijellona ja Karjala t paitoja. Sopii arkeen ja juhlaan.

Vierailija
7/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi. Pidän kuvioista ja väreistä, silloin pitää olla neutraaleja joihin ne yhdistää ja kaikki ei voi sopia yhteen. Mutta hyvä idea, jos tyyli on muutenkin simppelimpi.

Minulla niitä kuvioita ja värejä on jo ennestään enemmän kuin tarpeeksi. Minun peruspuvustoni ei ole mikään musta-valko-beige vaan ihan minulle paremmin sopivien kolmen värin varaan rakennettu. Mustaa en aio hankkia enää muuten kuin korkeintaan kenkinä tai laukkuna kun entiset ovat entisiä. Toki ihan tummansininen on sitten se mustan korvike.

Mielestäni on helpompaa kun vaatteet sopivat luonnostaan omiin väreihini ilman mitään meikkaustarvetta kuten aiemmin kun jäin ilman meikkiä vaaleana voimakaskuosisten ja -väristen taustaksi jos en meikannut voimakkaasti.

Vierailija
8/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan 6752.

PIN?

Vierailija
9/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Pukeudun täysin fiiliksellä ja tyyli vaihtelee.

Mikä ihmeen kapselipuvusto?

Vierailija
10/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteenani on pitäytyä tiukasti perusvaatekuusnnitelmassa. Perusvaatteeksi lasken mahdollisimman klassisen leikkauksen mukaan tehtyä vaatetta eli t-paita on t-paita ilman mitään ekstraa. Ostan ne nykyään kyllä paksummasta kankaasta tehtyinä, koska kolme kunnollista ja pesunkestävä on parempi kuin tusina erikoisempaa, jotka muuttavat muotoa ensimmäisen pesunsa aikana.

Mistä niitä hyviä paksuja t-paitoja saa? Tykkään myös peruspuvuston ideasta, mutta yksin asuvana tarvitsen enemmän vaatteita, koska en halua pestä koko ajan vajaita koneellisia. Yritän kuitenkin hillitä ostamista ja käyttää vaatteita mahdollisimman monipuolisesti omasta kaapista.

Vierailija
11/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä hyviä paksuja t-paitoja saa?

Nanson Boxi-t-paidat ovat hyvää ja paksua puuvillaa. Valkoisestakaan ei näy juuri mitään läpi. Vähän ohuempia mutta tosi hyviä ovat Uniqlon pimapuuvillaiset, mulla on niitä pari ja pitävät muotonsa pesusta toiseen eikä kangas nukkaannu.

Vierailija
12/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persupuvusto löytyy. Suomijellona ja Karjala t paitoja. Sopii arkeen ja juhlaan.

unohdit vaimonhakkaaja paidan

Vierailija
13/13 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä hyviä paksuja t-paitoja saa? Tykkään myös peruspuvuston ideasta, mutta yksin asuvana tarvitsen enemmän vaatteita, koska en halua pestä koko ajan vajaita koneellisia. Yritän kuitenkin hillitä ostamista ja käyttää vaatteita mahdollisimman monipuolisesti omasta kaapista.

Ihan Fruit on The Loomin T-paitoja olen hankkinut. Ne ovat puolta painavampia kuin aikaisemmat erikoisemmat T-paidat. Sen lisäksi pysyvät hyvin muodossaan ja väri pysyy kuin uutena kun käyttää huuhteluaineen sijasta ihan väkiviinaetikkaa.