Asuuko joku tuttunne ulkomailla ihan tavispaikassa, ei missään upeassa paikassa, jonne kaikki haluavat lomailemaan?
Tyyliin Espanjassa sisämaassa jollain tuntemattomalla paikkakunnalla, joka ei ole erityisen kauniskaan?
Jossain USA:n pikkukaupungissa, josta kukaan ei ole edes kuullut ja jossa ei ole mitään erityistä?
Itävallassa kaukana vuorista?
Jne.
Kommentit (41)
Joo, minulla on kavereita erilaisilla tavispaikkakunnilla esim Isossa-Britanniassa, Ranskassa, Itävallassa, Islannissa jne.
Useimmat ulkomailla asuvat tuttuni asuvat tavispaikpissa, eikö missään lomakohteissa. Mutta ei ne yleensä ole oikeita pikkupaikkakuntiakaan, vaan isojen metropolien lähilitä. Kun niiden työnantajien HQ on siellä metropolissa, missä kukaan järkevä ihminen ei asu, niin nämä asuvat, muten paikallisetkin, sopivassa keskiluokkaisessa lähiössä josta pndelöidään. ,
Milton Keynes, Iso-Britannia. Ankea mesta
Asuvat ihan normaaleilla asuinalueilla Ruotsissa, Ranskassa, Norjassa, Kanadassa, Australiassa ja Venäjällä. Samalla lailla kuin paikalliset ihmiset.
Kyllä asuu, esim. Ranskan ja Belgian maaseudulla. Sieltä löytyy kyllä niin pieniä kyliä, että aina välillä ihan ihmetyttää.
Harvempi missään lomakohteissa asuu, itsekin asun ulkomailla. Lontoossa tosin joka on monelle lomakohde mutta arki täällä on kaikkea muuta kuin lomailua.
Vierailija kirjoitti:
Harvempi missään lomakohteissa asuu, itsekin asun ulkomailla. Lontoossa tosin joka on monelle lomakohde mutta arki täällä on kaikkea muuta kuin lomailua.
Omista Lontoossa töissä olevista kavereistani vain yksi asuu Lontoossa. Sekin ulkoministeriön työsuhdeasunnossa. Muut asuvat lähiöissä, kiska Lontoon asumisen hinta-laatu-suhde on kestämätön
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten jossain ulkosuomalaisten foorumilla, jota kävin lueskelemassa kaikki asuivat tunnetuissa lomakohteissa. Jäi vaan mieleen.
Asuu paljonkin. Molempien kaltaisissa. Ihan tavallista elämää. Olen itsekin asunut.
Sukulaisista vain muutama asuu Kaliforniassa, ihan tavallisen keskiluokan omakotitaloalueella. Muut ovat kaikki jossain nevöhööd-paikoissa ympäri planeettaa tavallista arkea viettäen paikallisten keskellä.
Kyllä, olen asunut Ruotsissa ihan tuiki tavallisessa maamulähiössä. Silloin siellä oli pääosin suomalaisia, nyt jotain muita mitä olen joskus googlaillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omista Lontoossa töissä olevista kavereistani vain yksi asuu Lontoossa. Sekin ulkoministeriön työsuhdeasunnossa. Muut asuvat lähiöissä, kiska Lontoon asumisen hinta-laatu-suhde on kestämätön
No mä asun keskustassa.
Ulkosuomalaiset voidaan jakaa kolmeen ryhmään:
1) Työnantajien komennukselle lähettämät, jolloin maksetaan muutot ja matkat ja erittäin hyvä palkka ja edut.
2) Ominpäin ulkomaille töihin lähteneet, joilla enemmän tai vähemmän onnistunut se asuminen vieraassa maassa. Yleensä ei ole upeita taloja ja kalliita autoja jne, vaan vähän vaatimattomampaa elintasoa.
3) Puolison maahan muuttaneet ja elintaso riippuu sen puolison elintasosta.
Vierailija kirjoitti:
1) Työnantajien komennukselle lähettämät, jolloin maksetaan muutot ja matkat ja erittäin hyvä palkka ja edut.
2) Ominpäin ulkomaille töihin lähteneet, joilla enemmän tai vähemmän onnistunut se asuminen vieraassa maassa. Yleensä ei ole upeita taloja ja kalliita autoja jne, vaan vähän vaatimattomampaa elintasoa.
Just näin, ja sitten halutaan myös ulkomaille töihin, kun joku tuttava on tilanteessa 1, kun itse muuuttaisi tilanteessa 2.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tosi moni lähtee omin päin ulkomaille ja tapaa siellä paikallisen puolison ja jää. Joten jonkinlainen 2&3 kombo.
Miten Itävallassa asutaan kaukana vuorista?
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ensin kaukana. Katsotaan sen jälkeen Itävallan kartasta, miten se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin.
Vaikka kuinka moni. Isäni on syntyjään kanadalaisesta pikkukylästä, jonne taatusti ei kukaan halua lomamatkalla ainakaan nähtävyyksien takia Niitä kun ei ole :D Siellä asuu edelleen osa sukulaisistani. Osa muuttanut isommille paikkakunnille, mutta ihan tavallisiin koteihin sielläkin.
Menee nyt vähän ohi kysymyksesi, mutta olen asunut itse tällaisessa "upeassa lomakohteessa". Arki siellä on kuitenkin arkea kuten muuallakin. Ei se hieno ranta tunnu puolen vuoden päästä enää miltään.