palkanmaksusta
Olen siirtynyt äitiyslomalle parisen kuukautta sitten. Miten mahtaa toimia kun kela maksaa työnantajalle ekat pari kuukautta mun äitiysrahat(?) ja työnantaja maksaa minulle. Maksanut jo ennen lomaani AINA myöhässä. Nyt ainakin makselee miten sattuu. Syynä on aina ettei tuet ole tulleet. Mutta kelan sivuilla näkyy että on aikoja sitten maksettu hänelle. Eihän minun rahat ole kiinni kunnan tuista kun kela jo maksanut hänelle?
Kommentit (4)
Jos saat palkkaa (72 päivää, kuten minä) äitiysloman alusta alkaen työnantajan maksamana, sen pitäisi näkyä tilillä (totuttuna/sovittuna) palkkapäivänä. Meillä 15.päivä ja jos osui viikonloppuun tai arkipyhään, niin edellisenä arkipäivänä täytyy olla tilillä.
Palkkakuitteja tosin olen joutunut odottelemaan, mutta tämä johtui muutosta - ei perhevapaasta. Olin tosin ilmoittanut uuden osoitteen henkilöstöpäällikölle kaksi kertaa...
Juu haussa koko ajan^^ Veemäisintä tässä on, että olen ennenkin ollut asianajajan kanssa yhteydessä työnantajan toiminnasta ja silti tämä jaksaa pelleillä maksujen kanssa. Täytyy varmaan uudestaan olla yhteydessä, jos seuraava maksukin on myöhässä
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:38"]Juu haussa koko ajan^^ Veemäisintä tässä on, että olen ennenkin ollut asianajajan kanssa yhteydessä työnantajan toiminnasta ja silti tämä jaksaa pelleillä maksujen kanssa. Täytyy varmaan uudestaan olla yhteydessä, jos seuraava maksukin on myöhässä
[/quote]
No jopas on työnantajalla metkut! Tsemppiä työnhakuun, toivottavasti onnistaa.
Palkka pitää aina tulla ajallaan eli ei, sinun palkanmaksusi ei voi olla kiinni Kelan tai kunnan tuista.
Kannattaa varmaan katsella uutta työnantajaa kun palaat töihin, pulju joka ei palkkoja maksa ajallaan tuskin kauaa enää pyörii...