Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoaika päiväkodissa?

22.08.2006 |

Minä pituisia päiviä muilla taaperot viettää päiväkodissa tai muualla hoidossa? Meillä pienten ryhmässä sanottiin, että klo 8-17 on tosi pitkä päivä 2-vuotiaalle.

Joo, niinhän se on, mutta miten ihmeessä lyhyemmällä päivällä selviää? Jos mies vie aamulla klo 8 hoitoon ja minä syöksyn töihin, niin pääsen lähtemään töistä klo 16 ja olen aikaisintaan klo 16.30 hakemassa lapsia. En tiedä pitäiskö sitten toisen vanhemman olla töissä klo 7, että pääsis hakemaan lapsia klo 16 mennessä. Omalta osaltani voin kuitenkin sanoa, että ei siitäkään hyvä heilu, kun sitten olen ihan tolkku pois päivän yliaikaisen herätyksen takia. Ihan en voi nukkumaankaan mennä samaan aikaan lasten kanssa.

Saankohan ryöpyn niskaan:( Kokeillaan.

T: Yniäinen ja tytöt 4,5v ja 2v

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan miten hommat lähtee rullaamaan. Minä pidän kuitenkin tärkeänä sitä, että jää perheen yhteistäkin aikaa. Jos toinen menis kovin myöhään töihin, niin eipä paljoa ehtis iltaisin lapsia nähdä. Nukkumaan menevät kuitenkin viimeistään klo 20 ja saa nähdä jos aikaistuu vielä rytmin muutosten myötä. Meillä alkuun yritetään niin, että mies vie lapset ja minä haen. Eli mun pitäis olla se klo 6 herääjä. Tiedän itsestäni sen, etten siihen ihan helposti pysty. Tarvitsen paljon unta ja nukun silti huonosti koko ajan. Tuntuu, että on pakko ajatella myös omaa jaksamista. Molemmilla meillä on sellainen työ, että tunnit on käytännössä tehtävä ja miehellä varsinkaan ei normaali työaika edes riitä.

Mutta kohtahan sen näkee miten kaikki lähtee sujumaan. Kiitos vastauksista!

T: Yniäinen

Vierailija
22/26 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyemmiksi emme päiviä oikein saa. Tietysti voisin mennä aamulla aiemmin töihin, mutta sitten en näkisi poikaa (2 v.) aamulla ollenkaan. Nyt ollaan tunnin verran yhdessä ja syödään yhdessä aamupalaa. Se tuntuu olevan lapselle tärkeää.

Meillä on myös huomattu hyviksi rutiinit. Kun poikaa on yritetty viedä joskus myöhemmin aamulla hoitoon, hän on hermostunut rutiinien sekoittamisesta ja ollut päiväkodissa ärtynyt. Kun mennään rutiinien mukaan, lapsi on tyytyväisempi.

Päiväkodissa poika viihtyy oikein hyvin. Kun häntä iltapäivällä mennään hakemaan, ei hänellä tunnu olevan kiire lähteä vaan monesti jokin kiva leikki on kesken, jota poika saa vielä vähän aikaa jatkaa kun minä juttelen hoitajien kanssa.

Tärkeää on kokonaisuus, yhdessäolo ja turvallisuus. Ei lapsen onni ole kiinni yhdestä tunnista suuntaan jos toiseenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5-vuotias on hoidossa klo 8-16. Toinen menee aikaisin töihin ja lähtee aikaisemmin hakemaan lapsen. Toinen taas vie lapsen ja on sitten hieman pidempään töissä. Sujuu ihan mukavasti ja vaihdamme viikottain vuoroja, niin toiselle jää aina vähän joustonvaraa iltapäivään.

Vierailija
24/26 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan hoitopäivä on pitkä mutta muutakaan ei voi. vien hoitoon aamulla 5.30-6.10 välillä ja haen 14.30-16.00 välillä. lyhennettyä työpäivää en voi tehdä koska jo yli kolmen vanha ja rahallisestikaan se ei vaan olisi mahdollista. viikolla ei paljon kyläillä ollenkaan vaan nautitaan kahdestaan kotona ja pihalla olosta se pieni aika mitä on. viikonloppuisin sitten kyläillään joskus ja hoidetaan kauppareissut. kotihommat teen pitkälti silloin ku poika on mennyt yöunille.

Hyvin on jaksanut kyllä olla hoidossa, tykkää olla päiväkodissa(on hyvä ryhmä ja ihanat hoitajat) itse olen ollut aika yllättynyt pojasta. odotin että olisi enemmän väsynyt ja kiukkuinen mutta ei. hyvä näin. Onnea kaikille työn ja arjen yhteensovittamiseen ja nauttikaa vapaa ajsatanne lapsien kanssa.

Vierailija
25/26 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän muksu aloitti elokuun alussa päiväkodissa 1v7kk iässä. Hoitopäivä on hänellä n. 8 tuntia. Minä herään aamulla ihan liian aikaisin ja olen töissä 7.30 (käyn helsingin keskustassa täältä periferiasta). Mies vie muksun kahdeksaksi hoitoon. Iltapäivällä pääsen lähtemään töistä siten, että olen neljältä päiväkodilla.

Aamuheräämiset otti mulla aluksi tosi koville ja välillä tietty vieläkin. Mutta kyllä sitä jotenkin tottuu ja olo on ihan suht virkeä... Se on kyllä totta, että hoitopäivä on pitkä lapselle. Illat on ollu aikamoista showta ja muksu ihan tiltissä. Ollaan ulkoiltu paljon vilelä iltaisinkin. Sisällä muksu vaan kiukuttelee... Mutta kyllä se pikkuhiljaa alkaa näyttää siltä, että me kaikki aletaan tottua tähän.

Siitä sänkyasiasta... Meidänkään päiväkodissa ei ole pinnasänkyjä (paitsi niillä muutamalla alle 1vuotiailla). Meillä kotona lapsi nukkuu pinniksessä ja päiväkodissa ihan tavallisessa sängyssä. Ekana päivänä oli puolisen tuntia ihmetellyt meininkiä ja nukahtanut sitten. Ei mitään ongelmia ole kertaakaan ollut. Aika ihmeellistä. Itse jännitin tota nukkumisasiaa varmaan eniten, mutta sitten ajattelin, että se on niiden murhe siellä päiväkodissa ja että kyllä ne kaivaa hyvin äkkiä jonkun matkasängyn jostain jos ei onnaa...

Vierailija
26/26 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan 2,5v hoitoaika on n. 7-17 !

saattaa olla 15minuutin heittoja....ja ihan ok on. Lyhyempi päivä ei onnistu! Eivät ole päiväkodissa mitään pahaa siitä sanoneet :)