Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukulainen etusijalla muihin nähden?

Vierailija
20.06.2021 |

Jos jollain on vaikka arvokkaita tavaroita, jotka haluaa lahjoittaa pois, onko sukulainen etusijalla niiden saamisessa ei-sukulaiseen nähden, jos sukulainen ja ei-sukulainen ovat yhtä läheisiä lahjoittajalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavara on kulkeutunut suvussa esim joku esi-isän rintamalla tekemä puhdetyö, tai isoisoäidim Venäjältä evakkomatkalla tuoma maljakko niin mielestäni kyllä.

Jos tavara on 'historiaton' niin miksi ihmeessä olisi?

Vierailija
2/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö saa lahjoittaa tavaransa ihan kenelle haluaa, vaikka ensimmäiselle vastaantulijalle. Ei siinä katsota, kuka on jotenkin etusijalla omasta mielestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tavara on kulkeutunut suvussa esim joku esi-isän rintamalla tekemä puhdetyö, tai isoisoäidim Venäjältä evakkomatkalla tuoma maljakko niin mielestäni kyllä.

Jos tavara on 'historiaton' niin miksi ihmeessä olisi?

Mä olen perinyt kaikenlaista esim Kalevala vuosilautasia ja kun olen halunnut niistä luopua, olen laittanut serkuilleni että oon laittamassa myyntiin, arvoksi jakohetkellä määritelty 20€ kpl - haluaako joku ostaa - eikä kukaan yleensä oo ollut kiinnostunut mistään maksamaan. Sitten oon niitä myynyt tai antanut pois. Mielestäni minun ei tarvitse niitä sukulaisia sitten enää 'suosia' kun heillä on ollut mahdollisuus lunastaa tuote siihen muinoin arvioituun arvoon.

Toki olen sitten joskus jälkäteen kuullut, että "olisin minäkin sen mielelläni lahjoitettuna ottanut" -- mutta omalla omaisuudellaanhan saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
4/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö saa lahjoittaa tavaransa ihan kenelle haluaa, vaikka ensimmäiselle vastaantulijalle. Ei siinä katsota, kuka on jotenkin etusijalla omasta mielestään.

Jos lahjoittaja on juuri se joka tätä pohtii.

Vierailija
5/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos olisin se lahjoittaja, tarjoaisin niitä ensisijaisesti sukulaiselle. Jos sukulainen ei halua, sitten ei-sukulaiselle.

Vierailija
6/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle tiedoksi, että ei ole.

Vierailija
7/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle tiedoksi, että ei ole.

Mielipidettä ei pidä esittää ikään kuin se olisi fakta.

Vierailija
8/8 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

De facto. D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi