Verinen hiivatulehdus?!?
AIheuttaako hiivatulehdus veristä (hyvin niukkaa) valkovuotoa? En tiedä onko kk:t alkamassa (kipeä muutenkin, niin en muista koska ne on olleet). Olen hoitanut monet kerrat hiivan bulgarian jogurtilla,ja nytkin aloitin sen, ja oireet helpottaneet (kutina, turvotus jnpp), mutta tuo lievä punaisuus mietityttää.
Kommentit (19)
Mulla oli joskus (kerran kai vastaava tilanne) ja heti perään alkoi menkat, ja hiiva häipyi ja se verinen vuoto myös. Lisää vinkkejä? Kiitän :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 14:48"]
Mene klamydiatestiin
[/quote]
Heh X) Kiitos, muita vinkkejä? -ap
Ei ole ikinä ollut veristä ovulaatio vuotoa. Eikä sitä vuotoa muutenkaan ole kuin nimeksi, söin pari viikkoa sitten antibiootti kuurin, ja ihmettelen miten hiiva tulee näin jälkikäteen.... kuuri loppui 1.5 viikkoa sitten. Ja olen syönyt maitohappobakteereja ab kuurin takia.
Juu, niin tulee, ihmettelen vain, miksi tulee 1.5 viikkoa ab kuurin loppumisen jälkeen. Yleensä se alkaa joko kuurin aikan, tai heti kuurin jälkeen...
Kk:t alkoi, eli se asia selvinnyt, mutta mistä tuo emätintulehdus voi tulla?
Emätintulehduskin voi tulla vaikka antibiottikuurista, joka muuttaa alapään bakteerikannan.
Minulla tuli veristä vuotoa jälkiehkäisypillerin oton jälkeen ennen menkkoja ja siitä lähtien on ollut hiivaa ja ei ole ollut ja on ja ei...saamari >:( varmaan ph päin honkia.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:43"]
Minulla tuli veristä vuotoa jälkiehkäisypillerin oton jälkeen ennen menkkoja ja siitä lähtien on ollut hiivaa ja ei ole ollut ja on ja ei...saamari >:( varmaan ph päin honkia.
[/quote]
:( Kokeile sitä bulgarian jogurttia? Kuulostaa ihan pihi-pirkka niksiltä, mutta kaiken minkä voi apteekin "rahastamiselta" välttää, on hyvä ;) Eli olen käyttänyt lapsen vanhaa särkylääkeruiskua, esim nestemäisessä Panadol paketin mukana tulevaa, missä se suu osa on iso. Sen vetoisuus on n.5ml, ja sillä laitan "sinne" 3 mitallista bulgarian jogurttia, 2-3 kertaa päivässä, ja se vaatii terveyssiteen käyttöä. Olen saanut sillä useamman kerran hiivan pois. Luonnollista, ei maksa juuri mitään, ja vaiva helpottaa jo ekan yön jälkeen paljon, siis hiivan kutina esim, mutta sitä kannattaa käyttää muutama päivä. Nyt kun itsellä alkoi kk:t, niin katson, jos se niillä menee ohi, kuten on aiemminkin käynyt. Tolla bulgarian jogurtilla kaiketi saa sen ph:n kuntoon.
Jollei apteekissa myy sitä sellasta lasten särkylääke mittaa ilman s-lääkettä, niin tavallisesta lääkeruiskusta saa myös, leikkaa sen pienen kärjen pois mattoveitsellä tms. Niinhän miehet saattaa tehdä nuuska ruiskun...
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 18:43"]
[/quote]
:( Kokeile sitä bulgarian jogurttia? Kuulostaa ihan pihi-pirkka niksiltä, mutta kaiken minkä voi apteekin "rahastamiselta" välttää, on hyvä ;) Eli olen käyttänyt lapsen vanhaa särkylääkeruiskua, esim nestemäisessä Panadol paketin mukana tulevaa, missä se suu osa on iso. Sen vetoisuus on n.5ml, ja sillä laitan "sinne" 3 mitallista bulgarian jogurttia, 2-3 kertaa päivässä, ja se vaatii terveyssiteen käyttöä. Olen saanut sillä useamman kerran hiivan pois. Luonnollista, ei maksa juuri mitään, ja vaiva helpottaa jo ekan yön jälkeen paljon, siis hiivan kutina esim, mutta sitä kannattaa käyttää muutama päivä. Nyt kun itsellä alkoi kk:t, niin katson, jos se niillä menee ohi, kuten on aiemminkin käynyt. Tolla bulgarian jogurtilla kaiketi saa sen ph:n kuntoon.
[/quote]
Kiitos vinkistä :). Tätä täytyy kokeilla seuraavan kerran.
Kyllä mistä tahansa emätintulehduksesta limakalvot voi ärtyä sen verran että vähän vertakin tulee.